› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Olycka ikväll
- Detta ämne har 20 svar, 1,548 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 1 månad sedan av
matte-sthlm.
-
FörfattareInlägg
-
26 juli, 2005 kl. 00:59 #8813
roadtip85
KeymasterFy fan!
Tur att ni klara er i alla fall!
Rådjur ska man nästan inte väja för… Dom gör ofta inte så stor skada..Själv krocka jag med en älg förra året, med farsans Passat… Den va det inte heller mycket kvar av.
//Anders
26 juli, 2005 kl. 01:00 #99493matte-sthlm
DeltagareTack så mkt.
I efterhand så skulle man inte väjt, men de är ju en reflexsak. ska nog försöka få lite sömn nu, även om man fortf. e bra chockad =/
26 juli, 2005 kl. 05:26 #99486syke
BlockeradFyfan! Tur att ni klarade er ok! Bilen spelar, i det här läget, mindre roll (även om det är jäkligt trist).
26 juli, 2005 kl. 07:26 #99489daniel83
DeltagareBra att ni klarade er.
Fast det var synd det som hände bilen.Lider med dig.;-)
26 juli, 2005 kl. 07:28 #99500C.Barrow
DeltagareTur att ni klarade er!
Bilen spelar i ett sånt här läge ingen roll alls (även om det självklart är tråkigt i efterhand!)!
26 juli, 2005 kl. 09:15 #99494matte-sthlm
DeltagareHallå, tack för medkänslan 🙂
Fått mig lite sömn nu. ont i lite muskler här o där, ska snart ta itu med försäkringsbolaget osv. hoppas dom e snälla nu och man får en värdig ersättning.
26 juli, 2005 kl. 09:49 #99491jenza
Deltagaretur att det gick bra matte..
vill ju inte höra att våra impreza polare råkar illa ut..
som övriga har skrivit ”bilen spelar mindre roll, de är ju dött ting, går ju att laga, men lite jobbigare att försöka laga en människa”
ta´t lugnt ciao26 juli, 2005 kl. 20:17 #99505knightowl
DeltagareGlad att höra att ni klarade er bra. Bättre bilen en er! Men vet hur det är efteråt. Vilken gör mer ont ….. de små ont man har eller ont över vetskapen att bilen är skrot? Hoppas försäkringsbolaget ger dig en bra ersättning för bilen.
Håller tummarna!
/Kyle26 juli, 2005 kl. 20:42 #99501Addson
DeltagareHej, kom precis hem från sjukhuset. Hade varit o spelat poker och skulle åka hem i regnvädret.Vi kommer på en 70-väg i 70-80 kanske, tar det rätt lugnt, det springer ut ett rådjur på vägen, jag väjjar snabbt höger-vänster, får sladd på bilen, ner i ett dike, minns sen att vi liggger på taket o lyckas ta oss ut.Vi två i bilen klarar oss helt oskadda, inte ens ett blåmärke. Av bilen finns det dock inte mycket kvar.Just nu har man bara en jävla sorg över bilen, samtidigt som man e glad att man klarade sig så bra. Så imorrn blir de o ringa försäkringsbolaget o höra vad dom har att säga, hoppas bara att dom löser de här smidigt nu så de slipper bli så jälva mkt strul./MVH Mattias
tjena Matte!! Tråkigt att höra att allt gick bra med dig och din polare!!
Saken e att jag gjorde precis samma grej för ganska exakt ett år sen!
Kom körande när plötsligt en grävling dök upp och precis som du sa så väjer man av reflexen ”helt mänskligt” Det blev bara skit av bilen med tanke på att jag skala sidan i ett begg, bilen hoppade upp 5 meter upp i luften på en sten landade på bakändan mitt på vägen o rullade vidare in i skogen!
Totalt demolerad!
Men saken e att jag hade viltförsäkring så det gick på den 0 kr i självrisk och fick ut marknadsvärdet på den! Dom kommer sitta o titta på blocket och jämföra priser om dom måste lösa den! Så har du vilt försäkring försök ta den på den pressa dom hårt för dom kommer försöka blåsa dig!!!
Men kom ihåg bry dig inte om vad andra säger om att man ej ska väja osv, folk som ej väjer upptäker inte djuret först dom kör på det så med andra ord har du snabba reflexer!
Alla saker går att ersätta ”Tom en subba” Men inget kan ersätta ditt liv så skit i bilen och tacka änglarna som vakar över dig istället för det gjorde jag!!MVH Mr Clean som förstår sig på Matte helt sjukt mycket!!!
26 juli, 2005 kl. 20:55 #99490Patrik.L
DeltagareLider med dig!!!!
26 juli, 2005 kl. 21:53 #99503minid
DeltagareTråkigt att höra…
Tur att ni e oskadda..26 juli, 2005 kl. 22:59 #99495matte-sthlm
Deltagaretack för medkänslan allihopa, nu ett dygn efter är man ju klart mkt gladare att de va bilen som pajjade än att de va jag eller min kompis.
Till saken hör att jag skulle köpt nya fälgar idag o körde två dar på friktionsdäck… om jag hade ahft mina vanliga sommardäck kanske de aldrig hade hänt? också saker man grubblar över.
addson: ska kolla de där med viltförsäkring o jag hoppas att allt löser sig snabbt o smidigt så man snart kan börja kolla på en ny pärla. Hur gick det med er i bilen vid din olycka förresten?
/Matte
27 juli, 2005 kl. 14:22 #99504Rekoba
DeltagareLider med dig grabben. hoppas att du får ut ett rimligt pris av FB.
finns många fina subbor till salu.”Forza Inter”
27 juli, 2005 kl. 15:03 #99502Addson
DeltagareDet tog ungefär en 1,5 månad innan jag fick pengarna för bilen tror jag så dom e inte allt för snabba på bolaget!!
Som tur va så va det bara jag i bilen men jag klarade mig hyfsat fick ligga inne på sjukhuset i 3 dagar! Fick sy i armen, sen fick nacke o rygg en riktig smäll så jag e inte bra än!!! Men skicka gärna ett pm om du har frågor hur du ska gå till väga o så!! Har lite trix om du vill ha ut lite mer pengar!!!
MVH Adde31 juli, 2005 kl. 14:10 #99496matte-sthlm
DeltagareDet tog ungefär en 1,5 månad innan jag fick pengarna för bilen tror jag så dom e inte allt för snabba på bolaget!!Som tur va så va det bara jag i bilen men jag klarade mig hyfsat fick ligga inne på sjukhuset i 3 dagar! Fick sy i armen, sen fick nacke o rygg en riktig smäll så jag e inte bra än!!! Men skicka gärna ett pm om du har frågor hur du ska gå till väga o så!! Har lite trix om du vill ha ut lite mer pengar!!!MVH Adde
Du har pm addson 🙂
/Matte
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.