SSC Allmänt snack Allmänt småprat Olycka ikväll

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
  • Författare
    matte-sthlm
    Deltagare

Okej! Försäkringsbolaget ska lösa in bilen. Men givetvis e ju bilen inte värd mkt mer än 100k 🙂

Okej, lite citat och sånt ifrån telefonsamtalet med tekniker.

J: Jag gav 140k för bilen plus en massa annat efter köpet
      FB: Jomen bilen har gått ganska långt, och så har den ingen AC, alla subaruåterförsäljare jag pratat med har angivit värdet LÅNGT under det du talar om.
      J: Jomen du får gärna visa mig en 00a i samma skick för dina pengar.

-Massa skitnsack ett tag-
      (sen kommer nåt för mig helt otroligt)

FB: Det satt ju GAMMLA vinterdäck utan dubb på, jag ska ju värdera den i de skicket jag såg den, jag körde den ju aldrig, så jag vet ju inte vad som var bra med den. (förövrigt va däcken knappt använda :))

-Nu visste jag inte riktigt vad jag skulle säga-
      (Men självklart vare mer o klanka ner på)

FB: Har du fixat dina tvåor? (Hade tvåor på toning på framrutor och höga CO-värden)
      J: Nej, vad har de med saken att göra?
      FB: Toningen är väl inget problem, men co-värdet är det.
      J: Hade tänkt att fixa det med orginalsystemet när den dagen skulle kommit.
      FB: Dom är ju dyra
      J: Jag har ett liggande, ska du ha de eller vad menar du?
      FB: Nej det behöver jag ju inte nu

-Jag kokade nästan, sa att jag skulle återkomma när jag kollat lite närmre på kvitton jag hade osv-

Så vad säger ni? har jag råkat ut för en ovanligt puckad gubbe, eller e alla såhär? 🙂

modulated
      Deltagare

försäkringsbolag = folksam?
        Det känns iaf som så.

// Patrick P.

matte-sthlm
        Deltagare

försäkringsbolag = folksam?Det känns iaf som så.// Patrick P.

Försäkrginsbolag = SalusAnsvar

Alla bolag gör väl allt för att slippa betala 🙂

Manor
          Deltagare

Jag vet inte vad det finstilta i försäkringen säger…men ska man inte få pengar för en ”likvärdig” bil om den blir avskriven? I så fall så låter 110k som ett rejält skambud x(.

Stå på dig, och lyssna runt vad som egentligen gäller och hur du kan driva ärendet vidare.

mvh Mats N

matte-sthlm
            Deltagare

Hej, kom precis hem från sjukhuset. Hade varit o spelat poker och skulle åka hem i regnvädret.

Vi kommer på en 70-väg i 70-80 kanske, tar det rätt lugnt, det springer ut ett rådjur på vägen, jag väjjar snabbt höger-vänster, får sladd på bilen, ner i ett dike, minns sen att vi liggger på taket o lyckas ta oss ut.

Vi två i bilen klarar oss helt oskadda, inte ens ett blåmärke. Av bilen finns det dock inte mycket kvar.

Just nu har man bara en jävla sorg över bilen, samtidigt som man e glad att man klarade sig så bra. Så imorrn blir de o ringa försäkringsbolaget o höra vad dom har att säga, hoppas bara att dom löser de här smidigt nu så de slipper bli så jälva mkt strul.

/MVH Mattias

matte-sthlm
              Deltagare

Haha, nu har jag pratat med ”idioten” en andra gång… fick ett otroligt bra bud! 110k 🙂

Fråga hur han fick fram den siffran
                ”ringt runt bland bilfirmor o kollat”
                – okej, hade någon en inne till de priset då? eller en GT över huvudtaget?
                ”nej, men där står den i pris”

hahaha, okej. Bad han kika lite på internet o kolla vad dom kosta, men de hade han ingen lust med, han VET ju att den inte står i mer än 110k 🙂

fråga ännu en gång om jag försäkrat en volvo v40 eller om det verkligen var subarun jag hade försäkrat 🙂 men jo, de va subarun jag försäkrat, o den var inte värd en krona mer än 110k 🙂

Just nu kan jag bara skratta av irritation, nästa steg blir väl advokat eller nåt. Några tips härifrån?

MVH. Matte

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.