› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Om man skulle vilja byta ”upp” sej….
- Detta ämne har 5 svar, 1,117 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 1 månad sedan av
stockis.
-
FörfattareInlägg
-
1 oktober, 2005 kl. 20:59 #8992
moken
DeltagareNu kommer en sån här retorisk skum tråd med frågor som egentligen inte går att svara på, men jag skriver den ändå…
Nu har jag haft min tredje GT i drygt 7 månader och 1900mil vilket nästan är rekord för mej utan att sitta med abstinens och annons ute 🙂
Men jag har dock börjat småspana lite efter annan bil.
Ibland sitter jag och tittar på riktigt billiga snåla bilar eftersom det är 7 mil till jobbet, men samtidigt suger det ju att köpa nån runkburk som man inte får ha kul med… SÅ då tittar jag på STIer och Evosar istället 🙂
När det kommer till STier kollar jag på -03 eftersom jag gillar den fronten bättre än runda grodögona som var tidigare…Men nu till den däringa frågan som inte går att svara på.
Hur mycket ungefär ska man vara beredd att lägga mellan om man hittar nån som vill byta bort sin STI mot min GT? Vad tycker ni ungefär är rimliga penningar emellan?
Min har gått 11460mil ca, är en MY99 med större turbo, tek3 osv.
Inte nyskick i kaross/lack men jävligt fin i motor/drivlina.
har en del annat godis också, men skitsamma.Tankar?
1 oktober, 2005 kl. 23:49 #101245Vectorm12
DeltagareBeror väl på hur skicket på STIn är…
Själv vet jag inte om jag verkligen skulle vilja byta bort min GT, men överväger faktiskt inköp av ytterligare en Impreza(Något mer ovanligt S201, STI Type RA coupe eller liknande)
man får väl vara beredd att lägga allt mellan 70-150 beroende på hur långt STIn har gått och hur den är till skicket, antal mil etc…
2 oktober, 2005 kl. 16:34 #101244moken
DeltagareHaha, en Yaris, det vore nåt va*S*
Nä, allvarligt så är det vissa saker jag inte står ut med, och det är kökörning och vägsniglar, så i en yaris skulle jag tillslut ramma bilen framför eftersom jag aldrig skulle kunna köra om.Vässa vidare imprezan funderade jag lite på, att montera fmic och byta spridare och sen mappa om, å andra sidan börjar ju växellådan leva farligt då, kopplingen också och vill man ha mer mos efter det så är det DYYYRT!
Samtidigt finns det ju ingen snabb impreza i Sverige (tidskortmässigt 402m) så det skulle vara lite kul att bygga en som gick höga 10or/låga 11or men då kostar det ju som sagt. OM man inte ska lätta skiten ur bilen i samma veva då:)
Nä, så visst sug efter byte finns faktiskt, evo6 orna är ju tokbrutala till utseendet och många som ligger i skälig prisklass har ju blitt duktigt uppdaterade (tex Peppes med smidda delar i maskin och annat sprut/spridare osv för 269k) eller en STI som går att tek,a till ganska mycket effekt med lite bättre avgas och kanske såspump…Men mellan 70-100 gissas det på iallafall, 70 mellan tror jag är i lägsta laget men man ska aldrig säga aldrig…
3 oktober, 2005 kl. 11:16 #101242Janne248
DeltagareSamtidigt finns det ju ingen snabb impreza i Sverige (tidskortmässigt 402m) så det skulle vara lite kul att bygga en som gick höga 10or/låga 11or men då kostar det ju som sagt. OM man inte ska lätta skiten ur bilen i samma veva då:)
Några bilar som gör 10or/11or finns kanske inte, men det finns en rätt snabb, så snabb så det visst är sveriges snabbaste (utan NOS).
Se tråd
Så de e bá å bygg! 😀19 december, 2005 kl. 06:19 #101243Manor
DeltagareMoken, varför inte köpa en beggad Toyota Yaris som du pendlar med. Den bilen verkar vara helt oförstörbar och drar väl 0.5 liter/milen…typ. Därefter satsar du på tokväss på Imprezan som får din Nissan att blekna ;).
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #101246stockis
DeltagareJag har samma problem. När jag köpt en ny bil så är jag nöjd för stundne, men sen sätter köp-tarmen in och jag vill byta bil.
Har avverkat 3 740 Turbos, alla i utställningsskick. En corvette c4a-89, en golf2a i utställningsskick och nu imprezan. Men nu har jag redan börjat sukta efter en STI eller en evo 6-8. Att man aldrig blir nöjd.
Men som sagt, man får räkna med en 70-150 imellan på dessa bilar och det har jag dessvärre inte råd med just nu så jag får vara nöjd.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.