› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Om min imprezas fortskridning i Lackboxen :)
- Detta ämne har 26 svar, 2,298 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 1 månad sedan av
imprezapinge.
-
FörfattareInlägg
-
9 november, 2005 kl. 17:11 #101203
imprezapinge
DeltagareTjusigt…vilket hästjobb det måste vara att hellacka bilen. Bara att montera ner och skruva ihop hela bilen, samt maskera det som ska skyddas, måste ju ta en j-kla tid.mvh Mats N
Håller med dej Mats N, det är inte ett jobb för den otålige 🙂
Nylackad GT-00 kombi 🙂
***Kombi Lover!!!!24 november, 2005 kl. 16:35 #101205imprezapinge
Deltagare2 veckor -> sa lackarn att det tar att ”hellacka bilen”
men planerna lades om ville att den skall stå ut i mängden…
ingen rost heller…så då behövdes lite idéer…sen flöt det på undan för undan med nya mål ”utseende” men det är skitgörat som tar längst tid lacka är ju bara kul och är ett fingertoppsjobb med känslan i ryggmärgen!
för en riktig LACKARE.sen reaktionerna är olika, det är bara bra… det är mest positivt.
men men jag kan ångra och be dom göra anorlunda + en hacka stålar såklart om det krisar. jag har ej vant mej med bilen!eller säljer jag bilen i topp skick, Utställningssick!
för det är det de är!MVH/
P-I
Nylackad GT-00 kombi 🙂
***Kombi Lover!!!!19 december, 2005 kl. 06:19 #101189Manor
DeltagareGrattis Pinge…det ska bli kul att se hur allt blev. Jag håller tummarna för att du ska bli nöjd.
Visste du att det skulle ta så lång tid som 2 månader?
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #101188Manor
DeltagareTjusigt…vilket hästjobb det måste vara att hellacka bilen. Bara att montera ner och skruva ihop hela bilen, samt maskera det som ska skyddas, måste ju ta en j-kla tid.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #101187Manor
DeltagareTjusigt…vilket hästjobb det måste vara att hellacka bilen. Bara att montera ner och skruva ihop hela bilen, samt maskera det som ska skyddas, måste ju ta en j-kla tid.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #101186Manor
DeltagareJ-kligt fräscht :). Blir bilen svart längst ner, eller är det en väldigt mörk grå färg?
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #101185Manor
Deltagareoj vad nu? kika på min bildsida!?snart!!!Nylackad GT-00 kombi :)***Kombi Lover!!!!
Snyggt spindelnät :7. Det lutar åt något värre än värst. Det ska bli kul att se kombin när den är klar.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #101196imprezapinge
DeltagareNYA BILDER kika om ni vill!!!!
nu börjar det hända någonting iallafall!
Nylackad GT-00 kombi 🙂
***Kombi Lover!!!!19 december, 2005 kl. 06:19 #101194imprezapinge
Deltagareoj vad nu? kika på min bildsida!?
snart!!!
Nylackad GT-00 kombi 🙂
***Kombi Lover!!!!19 december, 2005 kl. 06:19 #101200imprezapinge
DeltagareWow! That’s some crazy #### you got going on! :oSkoj att se något helt annorlunda mot vad alla andra har. Lite hårdrock över motivet. 🙂
Ja det är inte något som jag sett sett förut iaf. jag får vänta hela denna vecka oxå – så nästa vecka :7 , Jo det blir att köra till besikningen nästan direkt när jag får den !
känns som evigheter det har tagit sååå låååång tid detta!Jag lovar den sticker ut i mängden precis som tanken var!
alla rost fläckar borta, som var tanken från början…
det vart mer och mer jobb än tänkt från början!
visst ska jag göra allt i min makt att unvika snödrivorna .
framspojlern var det hål i efter avåkning det lagade dom snyggt,
sidokjolarna såg inte snygga ut men dom spacklade och fick upp ytan .
motorhuven hade 100 stenskott och nästan lika många rost angrepp
på dörrarna en massa stenskott var det, ett mycket omfattande jobb, inte bara lacka utan allt underarbete, under bakvingen hade oxå rost satt fart det var massor av fläckar som nu är borta !
nu är bilen färdig lackad , men inte hopmonterad .Just nu laggt upp nyare bilder!!
ännu inte färdig men slutet närmar sig!
Tack till *PMP Lack AB*
19 december, 2005 kl. 06:19 #101201imprezapinge
DeltagareWow! That’s some crazy #### you got going on! :oSkoj att se något helt annorlunda mot vad alla andra har. Lite hårdrock över motivet. 🙂
Ja det är inte något som jag sett sett förut iaf. jag får vänta hela denna vecka oxå – så nästa vecka :7 , Jo det blir att köra till besikningen nästan direkt när jag får den !
känns som evigheter det har tagit sååå låååång tid detta!Jag lovar den sticker ut i mängden precis som tanken var!
alla rost fläckar borta, som var tanken från början…
det vart mer och mer jobb än tänkt från början!
visst ska jag göra allt i min makt att unvika snödrivorna .
framspojlern var det hål i efter avåkning det lagade dom snyggt,
sidokjolarna såg inte snygga ut men dom spacklade och fick upp ytan .
motorhuven hade 100 stenskott och nästan lika många rost angrepp
på dörrarna en massa stenskott var det, ett mycket omfattande jobb, inte bara lacka utan allt underarbete, under bakvingen hade oxå rost satt fart det var massor av fläckar som nu är borta !
nu är bilen färdig lackad , men inte hopmonterad .Just nu laggt upp nyare bilder!!
ännu inte färdig men slutet närmar sig!
Tack till *PMP Lack AB*
19 december, 2005 kl. 06:19 #101204imprezapinge
DeltagareÄntligen är bilen KLAR!
29 september åkte bilen till demonteringen sen till lacken sen till hoppmonteringen och nu 23 November, nästan 2 månader MEN NU ÄR BILEN FÄRDIG!
nu är det puts och polering som gäller!…bilder skall senare läggas upp…
Nylackad & hoppmonterad GT-00 kombi 🙂
***Kombi Lover!!!! -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.