Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
  • Författare
    timpO
    Deltagare

Jag skulle inte ägnat veckor att försöka få mina begagnade bromsok fina med breakleen och stålborste utan jag skulle blästrat dom med en gång.

Jag skulle inte målat locken för expensionskärlet och servon hundrafemti gånger, utan plockat bort dem och fått dem pulverlackade med en gång.

Jag skulle inte köpt ett begagnat fmic kit som inte var komplett och som jag tyckte vart världens deal men slutade med att en mekaniker fick komma och hämta bilen på kärra och lägga ner en massa dyra timmar på att få ihop det.

Jag skulle inte mappat bilen med dawes device fortfarande inkopplad.

Jag skulle inte renoverat ett trädgårdsbord precis vid bilen som tippade över och gjorde en stor buckla i framskärmen som jag fick åka och få utbucklad.

Annars skulle jag nog gjort ungefär som jag gjort 🙂

Det låter som om du haft Lite otur eller iaf gjort jobbiga jobb med din bil 🙂

Jag kan även tillägga att jag ALDRIG skulle ha köpt nått jäkla bolt on kit till fmic som jag gjorde utan att tänka efter att jag hade såkallat “roterad turbo”…. Gick ju inte att använda ett skit. Tur att jag fick det billigt beg från england. Vartenda tryckrör gjordes nya av PPF. Och ic:n skulle passa utan att bort krockbalken. Fick kapa bort krockbalken i princip och göra om fästena under och svetsa egna fästen upptill.

Jag skulle heller aldrig vara så irvig och tänka att “bara det här sen är bilen klar…” för det stämmer fan inte.. Tog några månader och skitmånga tusenlappar till..

Jag skulle heller aldrig vara så jäkla dumsnål med saker. Hur jobbigt hade det varit att köpt spridare för ett par hundra kronor till för typ 1000cc och fått ut 450whp istället för att fastna på 417 pga just mina 750cc spridare..

Kommer nog aldrig heller köpa “bolt on” då det oftast blir snordyrt och blir både roligare och minst lika bra att göra vissa saker själv. Tex uppipe, downpipe och avgasrör. Hade inte varit lika kul att ha dragit kapskivan i downpipe samt katten på ett ferrita system för 10-15k.

goffemannen
      Deltagare

Det enda ja kan komma på i nuläget som ja skulle gjort annorlunda är att ja inte skulle köpt de där jävla fälgarna som ja köpte förra året. Men visst det är bara lite lack men iaf =). Annars är jag mycket nöjd med allt jag gjort med bilen =). Visst att justera ut bärarmarna bak så drivaxlarna hoppar ut och följderna av det va att bakdiffen pajjade. De va väl inte så bra iofs =).

Tobben
        Deltagare

Man skulle kanske ha försökt sparat lite till och köpt sig en lite nyare sti från början och haft som bättre grund än gt:n men men i det stora hela är jag nöjd 🙂

Patrick P931
          Deltagare

Jag hade köpt min Tactrix ett år tidigare och lagt ned mer tid och lärt mig mer om “steg 1” mappning. Det hade varit spännande att omsätta kunskapen jag har idag på en annars orginal bil. Nu kanske jag får den chansen snart iaf, ska ta bort felkoder till luftpumpen på en orginalbil och ägaren till den kanske även är/blir sugen på en “mappning”. 😉

Sen hade jag monterat Brembosar på en gång då orginalbromsarna lämnar en del att önska…

t1hero
            Deltagare

Köpt bilen tidigare inte velat hit och dit om vad jag skulle ha.

pettsun
              Deltagare

Köpt en toyota ke70 med breddade plåtisar istället och lagt resten av pengarna på vettigare saker.

andreaswrx
                Deltagare

Köpt en wrc istället. ….

Mumin
                  Deltagare

Köpt en Sti från början. Dock älskar jag gtn men som sagt dyrt med nya skärmar och motorer 😉

Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.