SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Omega 690 i låda/diff

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Rocco
    Deltagare

Någon som testat denna olja i diff och låda? Bytte till denna olja i min golf 3 tdi men växlarna blev lite svåra att få i plus att lägena blev lite konstiga, kanske var lite för häftig olja för den leksaksbilen:D

Markus
      Deltagare

Nej men det låter verkligen inte bra. Får lager något smörj överhuvudtaget?

Rocco
        Deltagare

Ja d tror jag absolut, låter absolut inte illa och d är bara ibland som växlarna blivit riktigt konstiga. 1an och 3an ligger på samma läge så man får mickla på ett tag innan man får i 1an och ibland när man växlar ner går d lit tungt men aldrig missljud. Jag tänkte mer om det är något ni testat i era subarus? Har tänkt att fylla i både låda och diff på legacy turbon.

Markus
          Deltagare

Sitter inte vid dator nu så kan inte kolla data på oljan. Det tjockaste man bör stoppa i en subarulåda för att slippa lagerproblem är redline lightweight eller motsvarande. Har man väldigt mycket effekt kanske man behöver tjockare men på bekostnad av lager. Det är iaf vad jag har läst, någon får rätta mig om jag har fel…

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.