SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Opensource XPT!?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Durasell
    Deltagare

Hej alla trimglada subielovers 🙂
      Ny på forumet så ursäkta om ja har letat för dåligt men ja har inte hittat så mycket om detta.
      Ska till att fixa lite med min STI -08 och har fastnat lite på spåret med opensource…
      Har läst lite och hittat en del fakta här på forumet och jag har kollat på lite mappar i learning view, ecuflash och romraider.
      Det svåra med det hela är att hitta mappar för EDM modellerna, finns flera steg 2 mappar på nätet för USDM och JDM.
      Så finns det någon som har en steg 2 mapp att ge bort/sälja eller är det bara för mig att vända mig till XPT tuning eller liknande.
      Är inte så sugen på att slänga i Ecutec utan vill lära mig och kunna utväckla min bil vartefter jag modifierar den senare.

Läste ett citat i en tråd att denna hade en XPT steg 2 mapp till STI -08 att ”låna ut” men hittar inte denna person på forumet.

http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=67432&highlight=XPT

Någon som har några andra tips annars i denna jungel och sönderdiskuterade ämne?

Gött mos så ses vi väl i Björkvik i Maj eller nåt 🙂

Patrick P931
      Deltagare

Jag hade skippat xpt.

Hade jag ”köpt” en rom idag hade jag vänt mig till Ron på Phatbotti. Du hittar kontaktuppgifter på nasioc.

Eller så använder du ditt huvud, tar hjälp av RomRaider communityn och gör din egen rom.

🙂
        Patrick

rigdab
        Deltagare

Hej alla trimglada subielovers 🙂
          Ny på forumet så ursäkta om ja har letat för dåligt men ja har inte hittat så mycket om detta.
          Ska till att fixa lite med min STI -08 och har fastnat lite på spåret med opensource…
          Har läst lite och hittat en del fakta här på forumet och jag har kollat på lite mappar i learning view, ecuflash och romraider.
          Det svåra med det hela är att hitta mappar för EDM modellerna, finns flera steg 2 mappar på nätet för USDM och JDM.
          Så finns det någon som har en steg 2 mapp att ge bort/sälja eller är det bara för mig att vända mig till XPT tuning eller liknande.
          Är inte så sugen på att slänga i Ecutec utan vill lära mig och kunna utväckla min bil vartefter jag modifierar den senare.

Läste ett citat i en tråd att denna hade en XPT steg 2 mapp till STI -08 att ”låna ut” men hittar inte denna person på forumet.

http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=67432&highlight=XPT

Någon som har några andra tips annars i denna jungel och sönderdiskuterade ämne?

Gött mos så ses vi väl i Björkvik i Maj eller nåt 🙂

Ska ikväll kolla om jag har kvar någon fil på ett USB-minne, finns en liten chans. Hör av mig ikväll/imorgon.

Durasell
          Deltagare

Det vore ju toppen om du hade en mapp liggandes!
            Vill ju så klart göra en egen mapp men sånt tar tid, och jobbar man 230 timmar i månaden så finns inte den tiden för tillfället tyvärr 🙁
            Men får man tag på en steg 2 mapp som funkar så har man ju en kalas utgångspunkt att vidareutveckla och man kommer igång fortare.
            Har ett turbo back och annat filter som ligger och väntar på montering som sagt…

Ser fram emot morgondagen om du hittar något!
            Får man fråga om du har en kabel liggandes också, eller så köper ja väl en tactrix openport 2.0 kabel på nätet.

Bugar och bockar så länge 🙂

rigdab
            Deltagare

Det vore ju toppen om du hade en mapp liggandes!
              Vill ju så klart göra en egen mapp men sånt tar tid, och jobbar man 230 timmar i månaden så finns inte den tiden för tillfället tyvärr 🙁
              Men får man tag på en steg 2 mapp som funkar så har man ju en kalas utgångspunkt att vidareutveckla och man kommer igång fortare.
              Har ett turbo back och annat filter som ligger och väntar på montering som sagt…

Ser fram emot morgondagen om du hittar något!
              Får man fråga om du har en kabel liggandes också, eller så köper ja väl en tactrix openport 2.0 kabel på nätet.

Bugar och bockar så länge 🙂

Hittade ett usb-minne med flera filer,både XPT stega 2, modifierad dito, xpt steg 1, även steg 1 utförd av stor firma i Sverige.
              Skicka mig din mailadress så skickar jag allt under morgondagen.
              Ny kabel har jag liggande men ska nog behålla den.
              Skickar även till Patrick, har redan din mail.

Durasell
              Deltagare

SKickade mail till dig med min adress 🙂
                Tack på förhand!

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.