SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Öppen dump= kasst?

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
  • Författare
    Snowman
    Deltagare

Nu har jag kört ett par tankar och kan inte märka ngn skillnad i soppaförbrukning, går som vanligt under litern 🙂 Hur går det för dig Markus?

*hmmrrmmppf*
      Det var ju så skoj när bilen gick bättre, så första 15 milen blev inte riktigt referensmässiga om vi säger *host* 1,6 l/mil *host* 🙂

Sen tankade jag upp fullt igen och nu har det blivit knappa 30 mil men mest till o från jobbet, inga längre körningar, men det känns lite som om den dragit aningen mindre, ska tanka om ytterligare några mil får vi se.

/Markus

STIred
      Deltagare

En frän (bi)effekt är ju dom balla avgassmällarna vid kraftig acceleration. Återkommer med info/Henrik

Du får avgaskanallar bara för att bilen går för rikt, kanske inte alltid så optimalt 😉

/r

[font FACE=”Arial”]———————————————————————————
        I can live with the despair, it’s the hope that kills me
        ———————————————————————————
        It is better to be hated for what you are than to be loved for what you are not
        ————————————————————————————————————————

rödSTI

IMPREZA FOREVER
        Deltagare

Nu har jag kört ett par tankar och kan inte märka ngn skillnad i soppaförbrukning, går som vanligt under litern 🙂

Då har du väl gasat för lite 😉 men det är ju fint att den går under 1L
          Kör man som vanlig svensson så arbetar ju inte dumpen så mycket
          som när man vill gasa lite extra och då dumpar och pyser det skönt istället men med lite mer soppaförbrukning som följd

Snowman
          Deltagare

När vi ändå pratar dumpar, kanske nån kan svara på om det blir nån skillnad på Blitz-dumpen (ljud eller funktionsmässigt) om man har filtret på den eller bara rakt utsläpp?

Jag ställde även frågan i Mats säljestråd: http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=15&topic_id=11440&mesg_id=11440&page=

Där ser ni vad jag menar..

MVH
            Markus

Niklas
            Deltagare

Jag skulle kunna tänka mig att det blir ett mer väsande aningens dämpat ljud med filter på. Fast jag tror det är svårt att höra skillnad.

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.