› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Öppet luftfilter
- Detta ämne har 9 svar, 1,706 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 11 månader sedan av
Andreas_91.
-
FörfattareInlägg
-
1 april, 2008 kl. 10:29 #4059
RXT
DeltagareEn polare köpte ett öppet luftfiter till en Impreza -94.
Behöver man göra något för att det ska funka eller är det bara att sätta på?
Mvh Alex1 april, 2008 kl. 11:56 #63323Adam K
DeltagareSka han sätta på FMIC? Annars är det bara risk för problem utan någon effektvinst.
1 april, 2008 kl. 15:41 #63324larsallan
DeltagareSant att det bara är risk för problem men för att svara på frågan så måste han montera en laddtrycksmätare och kolla så att det inte blir för högt laddtryck.
1 april, 2008 kl. 16:58 #63321p_ilis
DeltagareSom de andra säger – han kommer antagligen tappa effekt och det finns risk att det är skadligt för motorn.
1 april, 2008 kl. 19:12 #63326RXT
DeltagareTack för svaren.
Nej, han ska inte sätta på en fmic.
Turbo har han ingen, så ingen risk med ladd.
Tror nog att det är bäst att han lämnar tillbaka filtret.
Mvh Alex1 april, 2008 kl. 19:34 #63322p_ilis
DeltagareTack för svaren.Nej, han ska inte sätta på en fmic.Turbo har han ingen, så ingen risk med ladd.Tror nog att det är bäst att han lämnar tillbaka filtret.Mvh Alex
Ah, missade att det var en sugmotor. Det är möjligt att det inte är lika dåligt på dessa, vet inte. Men min gissning skulle vara att orginal är bättre.
Kolla den här tråden om du vill (insug/avgas och ägarnas erfarenheter på dessa på Subarus sugmotorer):
http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=3457201 april, 2008 kl. 20:41 #63327RXT
DeltagareTack för hjälpen!
2 april, 2008 kl. 15:00 #63328Andreas_91
DeltagareHejsan! Jaa det är mig som det gäller, med det öppna luftfiltret.
Tycker ni att jag ska pröva sätta på det eller ska jag ha kvar orginalet?
// Andreas2 april, 2008 kl. 17:05 #63325larsallan
DeltagareI och med att det är en sugmotor så kommer det inte ge någon effekt. Enda är att det kommer bli skönare ljud. Är som sagt lite större risk för problem och filtret bör ha avskärmning och kallluftsintag så att det inte kommer in för varm luft i motorn. Tycker du att det är värt det för ett lite fränare ljud så är det bara att smacka dit det.
8 april, 2008 kl. 13:36 #63329Andreas_91
DeltagareI och med att det är en sugmotor så kommer det inte ge någon effekt. Enda är att det kommer bli skönare ljud. Är som sagt lite större risk för problem och filtret bör ha avskärmning och kallluftsintag så att det inte kommer in för varm luft i motorn. Tycker du att det är värt det för ett lite fränare ljud så är det bara att smacka dit det.
Okej, tack så mycket för hjälpen! 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.