Har en Sti 18 Last edition som börjar bli sugen på att optimera lite..
Har 3″ turboback på den och insatsfilter så frågan är vad rekommenderar ni att man gör mer eller det är lagom som modd inför en optimering?
Den går ju som bruks / pendlarbil sommartid så det ska inte trimmas sönder utan vill ha ut lite mer effekt bara.
Sen finns det någon i Skåne som kan utföra detta eller vem föreslår ni ska få ändra lite programvara?
Trollspeed kan man mappa med ecutek om de har tid.
Är Per Johansson som gör det men har brukar vara sjukt upptagen.
Annars finns ju även Patrick Myrmann som gör open ecu, dock bor han i Stockholm
Om du mappar bilen så kan det vara du med fördel byta downpipe till en med racekat om du kan leva med den ljudökningen. Annars 98 oktan en bra grej om du inte redan ankar det.
3″ grimmspeed downpipe med racekatt sitter där och invidia r400 resten så låter gör den 🙂 och 98 oktan har den gått på sedan jag hämtade den ny så försöker göra de man kan för att få ut det lilla..
Vet man att det blir bra så kan man åka då jag vill ju inte att nisse på hörnan bara kladdar ihop något om ni förstår utan därför jag frågar här vem man ska vända sig till
Skulle ta det lite lugnt om den är omappad med avgas. Om Trollspeed inte vill/har tid kolla med Patrick och köp en kabel. Finns en stor trpd här på forumet om open source
Ja jag känner att det skulle kännas bättre och få den justerad.
Har lagt ett mail till dom så får se om dom svarar.
Tror jag har en kabel men inte testat om den fungerar men kan alltid fråga i den tråden med då jag har min wrx hawkeye med som kunde få ny programvara om inget annat 🙂
Författare
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.