SSC Allmänt snack Allmänt småprat Ord från styrelsen!

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 53 totalt)
  • Författare
    SecretAgentMan
    Deltagare

Det är tämligen enkelt, jag upplever att man prioriterar kvantitet före kvalitet.

Medlemmarna är ju klubben, och antalet medlemmar står i direkt proportion till kassan, många medlemmar, bra klirr, stark klubb som kan göra det den vill, och med det genereras förmodligen fler medlemmar, så långt är det ju kanon!
      Men med det i minnet, så är det ju viktigt att hålla alla nöjda och glada, även den ”nya” ägartypen som ramlat in på senare tid med sjunkande priser på de äldre bilarna.

Samma ägargrupp som de facto här avhandlat saker som fått i alla fall mig att tappa hakan ett par gånger, skenförsäkringar, sladdar i 180 etc. 😮

Jag trivs inte med det i alla fall, och än mindre med att få skit från folk som har samma åsikt, men väljer att hymla med det.

/J – ville egentligen inte skriva detta, jag har tappat lusten helt. 🙁

simo
      Deltagare

Specificera, tack.
        Mvh Anders Block*Ursäkta uttrycket, men på senaste tiden har faktiskt flera sådana här dykt upp. Vi hjälper er gärna att komma in på andra tankar.

Försäkrat intresse tex

/U

Blocken
        Deltagare

Försäkrat intresse tex/U

Det är inget vi tagit upp i stadgarna, då vi hela tiden varit mån om att verka för klubben, bevarandet av bilen, och alltid välkomnat förarna. Dock hör det givetvis ihop.

Givetvis är det inget klubben rekommenderar.

/Block

…………………..
          Thai-Perr

Manor
          Deltagare

Hej !

Vi kanske skulle införa en ytterligare nivå till klubben, liknande det som en del motorcykelklubbar har. Det ska inte gå att bli ”fullvärdig” medlem innan man bevisat var man står…typ.

Jag har ju varit med i klubben från dag 1, och har snart haft min Impreza GT i 8 år och 16000 mil. Jag är en av dem som är FÖR bevarandet av bilen, och jag lider lika mycket som många andra av en del hemska forumtrådar.

Jag ställer mig helt bakom kvalitet före kvantitet.

simo
            Deltagare

Försäkrat intresse tex/U

Det är inget vi tagit upp i stadgarna, då vi hela tiden varit mån om att verka för klubben, bevarandet av bilen, och alltid välkomnat förarna. Dock hör det givetvis ihop. Givetvis är det inget klubben rekommenderar. /Block…………………..

Som jag ser det så faller det under §2 ”På olika sätt främja bättre ekonomiska möjligheter för medlemmarna att äga och bruka Subaru Impreza” och §3 ”Samarbeta med myndigheter, andra in- och utländska klubbar, institutioner och med anknytning till Subaru Impreza, bilar i allmänhet och/eller motorsport”
              Kan ju va så att jag är i minoritet som fortfarande har bilen försäkrad på mig själv….

/U

Blocken
              Deltagare

Försäkrat intresse tex/U

Det är inget vi tagit upp i stadgarna, då vi hela tiden varit mån om att verka för klubben, bevarandet av bilen, och alltid välkomnat förarna. Dock hör det givetvis ihop. Givetvis är det inget klubben rekommenderar. /Block…………………..

Som jag ser det så faller det under §2 ”På olika sätt främja bättre ekonomiska möjligheter för medlemmarna att äga och bruka Subaru Impreza” och §3 ”Samarbeta med myndigheter, andra in- och utländska klubbar, institutioner och med anknytning till Subaru Impreza, bilar i allmänhet och/eller motorsport”Kan ju va så att jag är i minoritet som fortfarande har bilen försäkrad på mig själv…./U

Vart vill du komma? Ska vi ändra stadgarna så man måste stå försäkrad på bilen för att bli medlem? Det är redan för sent, då vi i dagarna registrerade medlem 1100 som passerar genom listorna.

Vi kan verka för bevarandet genom:
                -Förarövningar så man lär sig nyttja bilen. Exempelvis med S.A.D.
                -Rabatter på servicar, reservdelar och bilvård (för att bibehålla andrahandsvärdet).

/AB

…………………..
                Thai-Perr

Chewie
                Deltagare

Jag måste bara instämma med alla ovanstående talare, men det finns en liten försiktig diskution som förekommer utanför forumet via telefon som man hör om då och då. Nämligen att man inte ska fråga vissa saker på forumet för man blir bara idiotförklarad av ”de äldre” som varit med ett tag.
                  För oss ”Gamlingar”, acceptera att det är japanstyling och sådant runtikring som gäller nu. Dissa inte ner på folk och säg att ”det kan du inte ha”. Smaken är som baken!!!! 🙂 🙂 🙂

Block skrev en sak i första inlägget som jag tycker att vi alla ska ta åt oss.

”Slutligen – alla har vi varit barn i början. Styrelsen har ett önskemål som diskuteras på varje styrelsemöte, och som bara kan genomföras med hjälp av nya friska moderatorer med tid att moderera – nämligen: Ni gamla rävar som varit med i många år – har ni inte tid och lust att svara på en rookies frågor om Dawes Device, växellådor, mm mm – avstå hellre från att svara på ett spydigt sätt och låt någon annan svara”

Ta fasta på detta och låt någon annan svara som har intresset att komma med ideér osv. Men försvinn inte, erfarenhet om bilarna behövs.

På detta sättet får vi behålla medlemmar och man kan faktiskt få en och annan rolig idé från andra medlemmars tokigheter och påhitt.

FÖR ER NYA ”UNGA” MEDLEMMAR, NÄR DET GÄLLER ”BUS” KÖRNING. KÖR MED HUVUDET, SKAFFA ERFARENHET AV DE SOM VET. KOM PÅ TRÄFFAR.DET ÄR DETTA SOM É ROLIGT. LÅT ER ALDRIG HETSAS AV NÅGON ANNAN! GASPEDALEN SKA SMEKAS… 😉 😉

Over and out från en som befinner sig i gränslandet!

Mats
                  Deltagare

Hej !Vi kanske skulle införa en ytterligare nivå till klubben, liknande det som en del motorcykelklubbar har. Det ska inte gå att bli ”fullvärdig” medlem innan man bevisat var man står…typ.

Bifalles!
                    Vet inte hur man skulle göra det i praktiken men det låter som en bra idé iaf.

Det finns ju en orsak till att vissa klubbar har detta förfarande. Och på detta sätt uppnås allas mål. Vi får in nya medlemmar medan de gamla kan bli ”premierade” på ngt sätt, exemplevis genom att bli ”fullvärdig medlem” som Manor skriver.

Mats GBG
                    Regionsansvarig Göteborg

Niklas
                    Deltagare

Mats: Vad skulle detta innebära rent konkret? Att man lägger en viss tid av sitt liv för att idiellt hjälpa klubben? Att man värvar nya medlemmar och ser till att de gamla stannar kvar? Att man inte får närvara vid illegala evenemang? Att man inte får köra rattlås? Att man äger en uppsättning fulldubb? Att bilen inte har rost i skärmkanterna? :+

PS: Nu skriver jag lite med glimten i ögat, bara nyfiken på vad som skulle innebära att vara fullvärdig medlem och om man kan bli degraderad om man bryter någon regel.

frippe
                      Deltagare

Mats: Vad skulle detta innebära rent konkret? Att man lägger en viss tid av sitt liv för att idiellt hjälpa klubben? Att man värvar nya medlemmar och ser till att de gamla stannar kvar? Att man inte får närvara vid illegala evenemang? Att man inte får köra rattlås? Att man äger en uppsättning fulldubb? Att bilen inte har rost i skärmkanterna? :+PS: Nu skriver jag lite med glimten i ögat, bara nyfiken på vad som skulle innebära att vara fullvärdig medlem och om man kan bli degraderad om man bryter någon regel.

Känns ju rent spontant som att det har med åldern att göra..
                        Men åldersgräns är ju lite väl Hitler tycker jag.

/F

simo
                        Deltagare

Vad jag menar är att så länge klubben bara rycker på axlarna o säger detta beteende rekommenderar vi inte…så kommer problemet kvarstå.
                          Varför inte fördjupa sammarbete med det försäkringbolaget som faktiskt har Subaru som märke o ihop med dem lösa problem som detta samt försäkring vid förarträning.

Kvalitet rockar, är ju därför vi åker Impreza 🙂

/U – som inte kan texten till Combaja….

Blocken
                          Deltagare

Simo, på tal om försäkringsbolag – du som är så påläst, hur tycker du vi gör med de medlemmar som åker trimmad motor 11.5 månad om året och byter tillbaka till original runt besiktningstid? Hur funkar deras försäkringar? Hur ärlig är en sådan medlem när olyckan är framme?

Jag bara funderar, åker utan katalysator själv så jag är ingen gudagåva heller…

/Block

…………………..
                            Thai-Perr

simo
                            Deltagare

Krockar man med en älg så har ju det knappast med att motorn är trimmad att göra, däremot en som rasar lådan pga trim o sedan återställer till orginal….
                              Äpplen o päron så att säga

Är ju samma diskution som vi hade med IM för 5 år sedan….

/U

Blocken
                              Deltagare

Krockar man med en älg så har ju det knappast med att motorn är trimmad att göra, däremot en som rasar lådan pga trim o sedan återställer till orginal….Äpplen o päron så att säga/U

Ovanstående tycker jag är lika allvarligt som ”försäkrat intresse”.

Har du någon idé ang besiktningsfrågan då? Lika allvarligt?

/AB

…………………..
                                Thai-Perr

Blocken
                                Deltagare

ju samma diskution som vi hade med IM för 5 år sedan…./U

Ja, men då gällde det nybilsgarantin. Nu gäller det försäkringen.

/AB

…………………..
                                  Thai-Perr

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 53 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.