› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Ord från styrelsen!
- Detta ämne har 52 svar, 3,364 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 2 månader sedan av
zwift.
-
FörfattareInlägg
-
22 november, 2006 kl. 12:41 #109518
Manor
DeltagareKrockar man med en älg så har ju det knappast med att motorn är trimmad att göra…
Jo, rent teoretiskt så kan ju så vara fallet. Om inte motorn var trimmad så hade man aldrig hunnit fram till den där j-kla älgen som passerade över vägen ;).
22 november, 2006 kl. 12:50 #109525STIred
DeltagareSimo, på tal om försäkringsbolag – du som är så påläst, hur tycker du vi gör med de medlemmar som åker trimmad motor 11.5 månad om året och byter tillbaka till original runt besiktningstid? Hur funkar deras försäkringar? Hur ärlig är en sådan medlem när olyckan är framme?Jag bara funderar, åker utan katalysator själv så jag är ingen gudagåva heller…/Block…………………..Thai-Perr
Det där blir en svår fråga o lösa. Samma sak skulle man kunna argumentera om att det är helt ok köra olagligt själv på vägarna, bara så länge man inte kommer och skryter om det på forumet….
Skulle det varit 100% ärligt då skulle egentligen ingen fått kommentera någon annans idiotbeteenden för jag har svårt o tänka mig att alla kör eller har kört 100% lagligt hela tiden…. Eller?
/r
[font FACE=”Arial” size=-2]———————————————————————————
I can live with the despair, it’s the hope that kills me
————————————————————————————————————————————-
I always wanted to be somebody, but now I realize I should have been more specific
————————————————————————————————————————————-22 november, 2006 kl. 12:55 #109506Blocken
DeltagareDet där blir en svår fråga o lösa. Samma sak skulle man kunna argumentera om att det är helt ok köra olagligt själv på vägarna, bara så länge man inte kommer och skryter om det på forumet….Skulle det varit 100% ärligt då skulle egentligen ingen fått kommentera någon annans idiotbeteenden för jag har svårt o tänka mig att alla kör eller har kört 100% lagligt hela tiden…. /r
Helt sant, Raul! Det är därför jag menar att det är svårt att ändra stadgarna till att man måste stå för försäkringen på sin Impreza för att bli medlem. Däremot ska det ju absolut vara en rekommendation från klubben, och förslaget med märkesförsäkring via IM (tack för tipset Simo) är absolut ett kanonspår att jobba med! Tar till mig det direkt och ska genast höra med IM.
Tack för bra diskussion!
/Blocken
22 november, 2006 kl. 12:56 #109523Mats
DeltagareDet var just det jag inte vet, hur man skulle omsätta detta i praktiken. Idén i sig är bra tycker jag. Vad som skall ses som fullvärdigt eller ”prospect” får väl diskuteras fram om det finns fler som tycker denna idé kan vara nåt att jobba på.
Själv så tykcer jag att alla som åker högerstyrda R och RA kokare automagiskt blir extra-super-fullvärdiga medlemmar… 😀
Nä men det finns ju klubbar som använder sig av detta koncept framgångsrikt, så nån är det ju som tycker att det har fördelar.
Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg22 november, 2006 kl. 12:57 #109541Niklas
DeltagareHur funkar det i ”dessa klubbar” då?
22 november, 2006 kl. 13:20 #109526STIred
DeltagareDet är alltid svårt, eller rätare sagt nästan omöjligt sätta gränser när det handlar om folk sunda förnuft, dock kan alltid klubben poängtera vad man står och inte står för.
Sen vad var och en gör privat är nog väldigt svårt och kontrollera och styra.
Men visst, finns det nån bra praktisk lösning så är det bara köra på…
/r
I always wanted to be somebody, but now I realize I should have been more specific
————————————————————————————————————————————-22 november, 2006 kl. 13:22 #109493SecretAgentMan
DeltagareJag tror att det är en ofrånkomlig utveckling när man har med olika åldersgrupper att göra (har haft det här på känn väldigt länge), vi har olika intressen, inställningar, åsikter och framför allt gränser för vad som är ok och/eller inte helt enkelt?
Det går väl bra om alla kommer överens, men problemen kommer när oggiga jävlar som jag själv (som ogärna backar när det gäller åsikter jag brinner lite för) börjar diskutera.. 😉
Klubben är ju beroende av medlemmar, och intäkter – det intressanta blir att hålla det intressant för alla parter, att det skall lösas med olika klassificeringar av medlemsskap tror jag föga på tyvärr.
Att visa in rookies på rätt bana är nobelt och helt rätt sätt i teorin, men samtidigt lite naivt att tro att det skall fungera i praktiken, vad jag sett här på kort tid så verkar det ju fungera sådär, vissa hakar på och förstår vad kul det är att använda bilen på riktigt, andra utmärker sig på diverse sätt, och tar inte lärdom.
Pekpinnar är heller inte rätt, men att hela tiden generalisera alla negativa inlägg som pekpinnar, tjafs eller gnäll är en sådan sak jag har svårt för…
🙂
/J
22 november, 2006 kl. 13:37 #109519Manor
DeltagareMats: Vad skulle detta innebära rent konkret? Att man lägger en viss tid av sitt liv för att idiellt hjälpa klubben? Att man värvar nya medlemmar och ser till att de gamla stannar kvar? Att man inte får närvara vid illegala evenemang? Att man inte får köra rattlås? Att man äger en uppsättning fulldubb? Att bilen inte har rost i skärmkanterna? :+PS: Nu skriver jag lite med glimten i ögat, bara nyfiken på vad som skulle innebära att vara fullvärdig medlem och om man kan bli degraderad om man bryter någon regel.
Några konkreta grejor kan vara:
– egen försäkring på Imprezan
– varit ägare till Imprezan minst x år
– varit betalande medlem i klubben på den lägre nivån x år
– hjälpa till som funktionär vid något/några arrangemang
…sen kan jag ju tycka att om man som första meddelande i forumet frågar hur man lättast gör donuts…eller sladdar i 180km/h borde innebära att man hamnar på minus redan initialt.22 november, 2006 kl. 13:43 #109507Blocken
DeltagareAtt visa in rookies på rätt bana är nobelt och helt rätt sätt i teorin, men samtidigt lite naivt att tro att det skall fungera i praktiken, vad jag sett här på kort tid så verkar det ju fungera sådär, vissa hakar på och förstår vad kul det är att använda bilen på riktigt, andra utmärker sig på diverse sätt, och tar inte lärdom.
Njaaa… se så många rookiesar som fått blodad tand efter diverse aktiviteter – tre snabba exempel är Grusdräparn efter en åktur i din Fesk, Desen efter Superstage i Emmaboda (han kom för att titta, men det slutade med att han körde båda dagarna OCH tog på sig rollen som medlemshanterare!) och Surbarbro som åker fulldubb på sin kombi och är med på de flesta Stockholmsaktiviteter. (Tre exempel bara, finns garanterat fler)
Pekpinnar är heller inte rätt, men att hela tiden generalisera alla negativa inlägg som pekpinnar, tjafs eller gnäll är en sådan sak jag har svårt för…:)/J
Det är inte det som folk hänger upp sig på, utan de otrevliga spydiga inlägg man ibland läser. Tonen är bra när den är rak men hjärtlig, det tror jag de flesta är överens om?
/Block
22 november, 2006 kl. 13:46 #109527STIred
Deltagaresen kan jag ju tycka att om man som första meddelande i forumet frågar hur man lättast gör donuts…eller sladdar i 180km/h borde innebära att man hamnar på minus redan initialt.
Tycker att såna inlägg ska tas bort direkt av moderatorerna, kanske med en snäll kommentar att ingen är intresserad av att lyssna på sånt, det borde ju vara en tydlig signal till den som skriver dem att det inte är accepterat…Inte så svårt o genomföra heller…och det sparar massa iritation hos andra dessutom…
/r
————————————————————————————————————————————-22 november, 2006 kl. 13:55 #109494SecretAgentMan
DeltagareBlock – Det sista var riktat direkt till delar av styrelsen med tanke på den senaste tiden mailväxling.
/J
22 november, 2006 kl. 14:09 #109508Blocken
DeltagareTycker att såna inlägg ska tas bort direkt av moderatorerna, kanske med en snäll kommentar att ingen är intresserad av att lyssna på sånt, det borde ju vara en tydlig signal till den som skriver dem att det inte är accepterat…Inte så svårt o genomföra heller…och det sparar massa iritation hos andra dessutom…/r
Bra synpunkt, Raul! Som du läst högre upp i tråden söker vi nya moderatorer. Ni nya och gamla – detta är något som ingår i modererandet.
AB
22 november, 2006 kl. 16:38 #109495SecretAgentMan
DeltagareRaul har helt rätt, och det är en simpel lösning på inlägg som eventuellt besvaras av en syrlig SGM. 😉 😀
/J
22 november, 2006 kl. 16:52 #109509Blocken
DeltagareRaul har helt rätt, och det är en simpel lösning på inlägg som eventuellt besvaras av en syrlig SGM. 😉 :D/J
Hehe, som ”eventuellt besvaras av en syrlig SGM”? 😉
———-
Som sagt – tonen kan vara rak med hjärtlig. Vi behöver inte kramas som nallebjörnar, diskuterar man så ska tonen gå upp och ner, men till er alla – försök vara sakliga och smidiga…
…och ni rookiesar, Imprezan ska vi vårda och vara rädda om. Den håller inte för att spinna ringar på torr asfalt med (fråga mig…), det är ingen rallybil, du är ingen kamikazepilot, ta’t lugnt och gasa på klubbträffarna.
/Black
22 november, 2006 kl. 17:45 #109528STIred
DeltagareRaul har helt rätt, och det är en simpel lösning på inlägg som eventuellt besvaras av en syrlig SGM. 😉 :D/J
Lite småtykna kommentarer har ju ingen dött av än iofs… 😉 det får man ju tåla ibland….
/r
————————————————————————————————————————————- -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.