› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Ord från styrelsen!
- Detta ämne har 52 svar, 3,364 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 2 månader sedan av
zwift.
-
FörfattareInlägg
-
22 november, 2006 kl. 18:06 #109539
.zip
DeltagareFrån en sak till en annan. Kan det inte vara så att ett forumtroll har varit i farten när det gäller vissa ”idiotiska” inlägg?
Det borde väl staff kunna kolla upp så ingen sitter på två konton via ip logging?//.zip
22 november, 2006 kl. 18:09 #109529STIred
DeltagareDen håller inte för att spinna ringar på torr asfalt med (fråga mig…), /Black
OT:
”Jo det är väl inga problem så länge julen spinner” 😀
tror var det nån sa till mig när vi var i emmaboda när jag frågade han hur bilen mådde av o spinna ringar 😉 😀/r
[font FACE=”Arial” size=-2]———————————————————————————
I can live with the despair, it’s the hope that kills me
————————————————————————————————————————————-
I always wanted to be somebody, but now I realize I should have been more specific
————————————————————————————————————————————-22 november, 2006 kl. 18:45 #109510Blocken
DeltagareDen håller inte för att spinna ringar på torr asfalt med (fråga mig…), /Black
OT:”Jo det är väl inga problem så länge julen spinner” 😀 tror var det nån sa till mig när vi var i emmaboda när jag frågade han hur bilen mådde av o spinna ringar 😉 :D/r
Hmm… sa jag så? :+ ”Plast är bara pynt!” sa vi förr…nej, det kan inte jag ha sagt… 😉
Well, egentligen hände det inget med lådan just när jag gjorde ringar (även om inte lager, drev och axlar blev starkare av det).
30 banzaistarter på 40-gradig asfalt och slemmiga r-däck i hetsjakten på ett perfekt varv däremot… det är ingen hit, inte ens med Thai-Perr.Har man inte råd att laga ska man inte testa några gränser.
/Block – betalar själv
…………………..
Thai-Perr22 november, 2006 kl. 19:10 #109530STIred
DeltagareHmm… sa jag så? :+ ”Plast är bara pynt!” sa vi förr…nej, det kan inte jag ha sagt… 😉
Tror det var nåt sånt, jag frågade iofs hur diffarna mådde, sen tog jag det mer som ett skämt iofs 😉
Banzaistart med Thai-Perr och r-däck sliter nog….
nu slutar jag med OTandet 😉
/r
[font FACE=”Arial” size=-2]———————————————————————————
I can live with the despair, it’s the hope that kills me
————————————————————————————————————————————-
I always wanted to be somebody, but now I realize I should have been more specific
————————————————————————————————————————————-22 november, 2006 kl. 19:42 #109511Blocken
Deltagarenu slutar jag med OTandet ;-)/r
I helvete att du gör! Vi fortsätter HÄÄÄÄÄR! <-prick DÄR! :+ /Block
22 november, 2006 kl. 19:46 #109535Desen
DeltagareNjaaa… se så många rookiesar som fått blodad tand efter diverse aktiviteter – tre snabba exempel är Grusdräparn efter en åktur i din Fesk, Desen efter Superstage i Emmaboda (han kom för att titta, men det slutade med att han körde båda dagarna OCH tog på sig rollen som medlemshanterare!) och Surbarbro som åker fulldubb på sin kombi och är med på de flesta Stockholmsaktiviteter. (Tre exempel bara, finns garanterat fler)
Jag hittade hit i våras när jag satt och googlade info om Impreza. Gick nämligen då i tankarna att köpa mig en.
Satt i ett par veckor och lusläste allt nyttigt jag kunde hitta innan köpet.
Hittade svar på det mesta men inte allt, så då fick man ju börja fråga. En del trådar med dumma frågor blev det, och ännufler direkt efter jag köpt Imprezan. Men trots att frågorna ibland var lite dumma så fick jag iaf ett bra bemötande i de svar som gavs.Ett sånt trevlig bemötande på forumet gjorde att jag åkte ensam till Emmabodaträffen efter att ha ägt Impreza i 3 veckor. Vad som sedan häde där är ju en historia för sig.
Vad jag vill säga är att hade jag blivit totaldissad på forumet så hade jag aldrig i livet satt mig o åkt ensam till en stor SSI träff.
Klart att rookies skriver dumma saker, det kommer de alltid att göra och folk som kör sin bil utan konskvenstänkande och utan respekt, kommer alltid att finnas, och en del av dem kommer aldrig att komma till träffarna och bli vettiga förare och Imprezagägare. Men en del av dem kommer att bli det på träffarna. Det vore ju synd att skrämma iväg dem.
Jag tycker att idén om att moderera hårdare låter bra, sålänge man ger en bra förklaring till varför.
Ser man en tråd som e dum så kan man ju varsko en moderator istället för att spy på den som skrev.
Gamla garvade imprezaåkare som e så pass mogna så att de bara kör fort på banträffar ska väl kunna förväntas vara så mogna att de kan ha ett bra beteende på ett forum.Gammal scout som man är så stämmer jag in i sången:
kumbayamylord kumbaya kumbayamylord kumbaya oooooohhoo kumbayaaaaaaaa
/Andreas, Skåne, Kristianstad
22 november, 2006 kl. 21:55 #109520Grusdraparn
DeltagareForum i all ära, men det är på diverse aktiviteter man blir riktigt ”biten”! 🙂
Precis som Mr Black nämnde så var det så en annan trillade dit, några varv i en silvrig kokare på Mantorp och det fanns ingen återvändo.
Så mitt tips till alla nya medlemmar är att åka på första bästa träff, möta likasinnade, snacka bilar å annat skräp och kanske prova på nått varv på konbanan eller vad det nu är som annordnas.
Jag kan garantera att ni inte blir besvikna 🙂 Eller vad säger t.ex. Borås-Tobbe? Du vart inte alls sugen på fler träffar va 😉/Klas – som tycker det varit för lite aktiviteter med övernattning/spritfest på sista tiden, ska nog ta å fila på nått sånt framöver…
25 november, 2006 kl. 11:56 #109536zwift
DeltagareJag träfa ju en del av gbg regionen på Max i Borås efter emmaboda förra året, var redan då medlem, men ingen flitig besökare på sidan. Men efter det har ja suttit klistrad vid sidan nästan dagligen, och lärt mig massor om min bil.
Sen att åka på första ”ban” träffen i gbg på parkbanan ångrar jag inte, det var då det roligaste jag gjort, ända tills konbanan i vårgårda styrdes upp. E ju bara att titta på tråden från den träffen å kolla hur mycke ja åkte, tror ja körde flest gånger,,:-)
Varav två vändor me kart läsare i form av Ulrik och Tuggarn, vilket gjorde att sekunder kunde kapas på slut tiden, Tack*
Tobbe/Borås
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.