› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Org. Fuelrails
- Detta ämne har 8 svar, 1,006 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 7 månader sedan av
Fricke.w.
-
FörfattareInlägg
-
7 april, 2011 kl. 09:44 #25592
Gystompa
DeltagareHellu
dags för mappning av Link G4 nästa vecka. Enda saken jag är lite fundersam över är org fuelrails.
Vad som är rekommenderat att man kan pressa upp bilen till innan man ska börja fundera på att bygga om det. Till paralellmatat alltså.Har hört lite romours att cylindern som sitter sist på linan kan bli att gå torrt. Även mapparen vet det så därför kan det vara skönt att veta hur mycket man kan tala om för mapparen att det är ok att pressa.
Bilen i fråga är en V3 STI från -97.
Och jag har en justerbar bränsletrycksregulator.7 april, 2011 kl. 10:33 #222278TomK
DeltagareDet är väl snarare när man får ”bränsle surge” som det går torrt??
7 april, 2011 kl. 11:14 #222279Gystompa
DeltagareDet är väl snarare när man får ”bränsle surge” som det går torrt??
Jaha.. och det säger mig vadå? 🙂
Vad jag menar är att jag har hört att en del bygger om sin fuelrail för att säkerhetsställa att sista spridaren ska få tilräckligt med soppa.
Nu har jag inte gjort det, därav vill jag gärna veta hur jäkla hårt man kan pressa bilen utan att behöva ta den risken 🙂7 april, 2011 kl. 13:51 #222282iron m///
Deltagarevill jag med gärna veta 🙂
8 april, 2011 kl. 08:49 #222276Fricke.w
DeltagareJa de där har man ju läst någon stans, men om minet hade varit bättre skulle de inte ha skadat 😀
Har för mig att på just tidiga impreza är detta problemet störst i alla fall, och är inte nå fanta si siffror vi pratar om innan de kan bli problem med matningen av soppan, new age klarar sig längre på orginal i alla fall, men har man en gång plockat i sär soppa ledningar och fuelrails så behöver man inte vara någon raket forskare för att förstå att de blir kritiskt med soppan, om de blir lite matning på grejerna, är väldigt tuna ledningar, samt att de matas som de gör, så bäst är ju förstås att paralel matta allt med eftermarknas grejer 🙂Jag har föresten sid matade agency power railar ligandes som är ny, om någon är intresaerad, de som behövs till dom är ledningar och Y koplingar
8 april, 2011 kl. 09:59 #222280Gystompa
DeltagarePtjaha.. det där sa inte spec mycket 🙂
8 april, 2011 kl. 10:35 #222275Turbovin
DeltagareTror det är överkurs om man fortfarande har originalturbon men jag har iofs byggt om.
8 april, 2011 kl. 11:57 #222281Gystompa
DeltagareOk, ja jag har ju bytt. men dock till en VF35:a.. men skillnaden mellan IHI snurrorna är ju marginella 🙂 Iallafall VF23-VF35
8 april, 2011 kl. 16:28 #222277Fricke.w
DeltagareLäs lite här:http://www.andyforrestperformance.co.uk/26032.html
Sen kan du ju alltid maila eller ringa personligen, för att få ett hum om vid vilka effekt ut tag de börjar bli kritiskt, engelska firmorna brukar faktist vara duktiga på att svara på frågor.
Men en sak är säker att du har just phase 1 på din bil och dom verkar ju vara sämst 🙁MVH
Fredrik -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.