SSC Annonser Köpes – Delar Org koppling GT

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    David
    Deltagare

En fräsh orginal koppling till en GT -00 köpes till vettigt pris.

Mvh David

lunkan
      Deltagare

Har du bråttom? Jag ska byta låda o motor om nån månad om allt går som det ska! Ska eventuellt börja med allt o då åker motor o låda ur så då skulle du kunna få köpa den.

David
        Deltagare

Om en månad låter bra :). Hur långt har den gått o sen är skicket vässentligt eftersom ja inte har lust o byta ännu en gång i sommar sen.

Mvh David

lunkan
          Deltagare

Kommer inte ihåg exakt men runt 6000mil har den gått! skicket vet jag inte? Den har inte slirat nåt för mig dom senaste 400milen med trim (ca:320hk). Vet inte om man titta på en koppling o se skicket på den?

apache54
            Deltagare

org koppling köper man ny inte beggad! dumt att snåla på en så pass i sammanhanget billig sak.

Strat
              Deltagare

Har en liggandes som gått 8000 mil. Funkade utmärkt när jag plockade av den. Finns i Sollentuna.

moken
                Deltagare

peansweden säljer ett kit som ersätter orginal, sachstryckplatta, lamell och urtrampningslager.
                  Kostar ca 3400kr.
                  Furstenhoff tar ca5000kr för kopplingskit om man lämnar bilen till dem iallafall, så asbilliga delar är det inte….
                  Ska man byta för att slippa slir och planerar att sälja inom närmsta tid kan man nog köpa en beggad orginal, ska man ha kvar bilen kanske man inte ska köpa en som gått 8k+…
                  En som gått väldigt lite kanske, om man inte kör trimmat och den ser sjysst ut…
                  Mina tankar iallafall. Förlåt för trådurspårningen förresten.

SecretAgentMan
                  Deltagare

Köp en ny lamell av Subaru, och byt urtrampningslager ifall det kärvar, lamellen är inte dyr och lagret är oftast helt ok..

Tryckplattan är det sällan fel på (om det inte misshandlats med rattlås och/eller sinterlameller).

/J

BOB
                    Deltagare

Jag har en bra lamell liggande om du vill köpa. men som andra sagt så ska man nog inte köpa begagnad.. men är du intresserad av min så PM:a

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.