SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Org. spridare GT…

• Detta ämne har 8 svar, 903 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år sedan av Pirre.
Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Pirre
    Deltagare

Hur långt räcker orginal spridarna på en GT-00??

Har ”hört” att man behöver byta för att nå 300-330hk…. Vad för några rekomenderas då? Sti??

// Henrik

SecretAgentMan
      Deltagare

Runt 330 riktiga är taket, det går att ta ur mer med lite höjt bränsletryck.

Lateral Performance har modifierade standardspridare som lämnar 800cc, och passar ”bolt on” med kontaktstycken, etc – men det kräver en hel ommappning.

/J

Pirre
        Deltagare

Ok fick sagt av en firma att jag behöver byta spridarna också om jag vill ha 300-330hk.Men det e klart dom kanske anser att det behövs? Men då räcker det med ny turbo samt mappning bara.

/ Henrik

SecretAgentMan
          Deltagare

Nja, jag skulle inte byta om jag var i de krokarna, i så fall montera hellre en ställbar tryckregulator och skjuva på ett kilo till på grundtrycket.

Men är tanken att ha mer ändå senare, så är det lika bra att ta spridarna på en gång.

/J

Pirre
            Deltagare

Ok, men om man passar på att byta samtidigt, finns det något annat ställe än Lateral Performance som man kan få tag på typ 550cc i Sverige?

/ Henrik

SecretAgentMan
              Deltagare

Det dräller inte av spridare som passar bolt on med kontaktdon etc.

Originalspridarna räcker till effekt och vrid nog att ställa till det med lådan ändå, varför byta om det inte är ordnat? 🙂

/J

Pirre
                Deltagare

Attans va snabb du e på att svara ;-)Så sant så sant… Får bli turbo och en ny mappning räcker nog och blir över.. =). Blev bara lite fundersam då firman som ska mappa ville byta spridarna också…

/ H

SecretAgentMan
                  Deltagare

*host* …ring till Per på Autotech Motorsport i Trollhättan. 😉

/J

Pirre
                    Deltagare

Per e kontaktad nu, blir kanon det här. En 16g och en fin mappning 😉

/ H

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.