› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Orginal Downpipe eller inte???
- Detta ämne har 9 svar, 932 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 2 månader sedan av
Manor.
-
FörfattareInlägg
-
30 mars, 2004 kl. 16:28 #2459
Mats
DeltagareHar kollat lite på Aliens manual för byte av downpipe men min ser inte alls ut som hans orginal. Är det så stor skillnad på MY99 och MY00? Han hade ju kat o grejjer på sin downpipe…
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/ssi693/Downpipe.sized.jpg
Bilen är en MY99 från Luxemburg som skall var helt orginal.
Mats GBG
Svart e snyggast:P30 mars, 2004 kl. 16:32 #52188Niklas
DeltagareKonstigt om din MY99 inte ens har värmesköldar. Katt kan jag väl gå med på att bilen inte har men värmesköldar skall den väl ha? Hur ser mellanröret ut? Den skall också ha sköldar, har din det?
30 mars, 2004 kl. 16:37 #52186Mats
DeltagareSka gå ut o slänga mig under bilen för o kolla en extra gång men jag tror nog det sitter värmesköldar på ”mitten” katten.
Mats GBG
Svart e snyggast30 mars, 2004 kl. 17:12 #52182christopher
DeltagareSer inte ut som mitt orginalrör. Har varit och checkat mitt rör som står inplastat i förrådet. Det ska sitta en katt nån dec från turbon och mitt är fetare. Kan det vara annat system på utlänska kärror?
/
fraSSe30 mars, 2004 kl. 20:32 #52187Mats
DeltagareSå då är det bra grejjer detta eller? När skall en orginal impreza börja ladda? Måste kolla extra noga när jag åker till jobbet imorgon när den börjar ladda ordentligt.
Alien: Kröp lite bredvid bilen och försökte lysa under bilen med min super ficklampa (inbyggd i telefonen….). Det jag såg av mellan katten liknade vilken annan kat som helst med nån sorts värmesköld runt den.
Mats GBG
Svart e snyggast:P31 mars, 2004 kl. 06:06 #52183Mange
Deltagare>Den där är inte orginal;)
>2,5 eller 3″ Closed neck downpipe ”hks-kopia” eller nåt sånt
>skulle det stå i en annons
>
>
>/OlaMen det ser ut som att den blockerar wastegaten lika mycket som orginal gör. Vad gör den för nytta då?
/Mange
31 mars, 2004 kl. 06:29 #52185nisse
Deltagareman slipper den första katten!
31 mars, 2004 kl. 07:22 #52189Niklas
DeltagareMats: Det är nu du skall bli orolig och fundera på hur många andra modifieringar som gjorts på din bil som är ”orginal”. 😉
Bytt downpipe men orginal mellanrör låter det som. Finns inget fabrikat som säljer mellanrör med katt som har värmesköld mig veterligen.
Dax att montera en Dawes Device för att inte få svajjande laddtryck? 😉
31 mars, 2004 kl. 08:50 #52184Mange
DeltagareKör du med toppmonterad IC så råder jag dig att fixa fram en värmesköld till downpipet.
Alien, Jag kan fixa ett mellanrör med katt för rätta slantarna 🙂
/Mange19 december, 2005 kl. 06:19 #52181Manor
Deltagare>Den där är inte orginal;)
>2,5 eller 3″ Closed neck downpipe ”hks-kopia” eller nåt sånt
>skulle det stå i en annons
>
>
>/Ola…grattis Mats…du behöver alltså inte mickla med downpipen ;).
mvh Mats N
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.