SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Orginal Downpipe eller inte???

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Mats
    Deltagare

Har kollat lite på Aliens manual för byte av downpipe men min ser inte alls ut som hans orginal. Är det så stor skillnad på MY99 och MY00? Han hade ju kat o grejjer på sin downpipe…

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/ssi693/Downpipe.sized.jpg

Bilen är en MY99 från Luxemburg som skall var helt orginal.

Mats GBG
      Svart e snyggast:P

Niklas
      Deltagare

Konstigt om din MY99 inte ens har värmesköldar. Katt kan jag väl gå med på att bilen inte har men värmesköldar skall den väl ha? Hur ser mellanröret ut? Den skall också ha sköldar, har din det?

Mats
        Deltagare

Ska gå ut o slänga mig under bilen för o kolla en extra gång men jag tror nog det sitter värmesköldar på ”mitten” katten.

Mats GBG
          Svart e snyggast

christopher
          Deltagare

Ser inte ut som mitt orginalrör. Har varit och checkat mitt rör som står inplastat i förrådet. Det ska sitta en katt nån dec från turbon och mitt är fetare. Kan det vara annat system på utlänska kärror?

/
            fraSSe

Mats
            Deltagare

Så då är det bra grejjer detta eller? När skall en orginal impreza börja ladda? Måste kolla extra noga när jag åker till jobbet imorgon när den börjar ladda ordentligt.

Alien: Kröp lite bredvid bilen och försökte lysa under bilen med min super ficklampa (inbyggd i telefonen….). Det jag såg av mellan katten liknade vilken annan kat som helst med nån sorts värmesköld runt den.

Mats GBG
              Svart e snyggast:P

Mange
              Deltagare

>Den där är inte orginal;)
                >2,5 eller 3″ Closed neck downpipe ”hks-kopia” eller nåt sånt
                >skulle det stå i en annons
                >
                >
                >/Ola

Men det ser ut som att den blockerar wastegaten lika mycket som orginal gör. Vad gör den för nytta då?

/Mange

nisse
                Deltagare

man slipper den första katten!

Niklas
                  Deltagare

Mats: Det är nu du skall bli orolig och fundera på hur många andra modifieringar som gjorts på din bil som är ”orginal”. 😉

Bytt downpipe men orginal mellanrör låter det som. Finns inget fabrikat som säljer mellanrör med katt som har värmesköld mig veterligen.

Dax att montera en Dawes Device för att inte få svajjande laddtryck? 😉

Mange
                    Deltagare

Kör du med toppmonterad IC så råder jag dig att fixa fram en värmesköld till downpipet.

Alien, Jag kan fixa ett mellanrör med katt för rätta slantarna 🙂
                      /Mange

Manor
                      Deltagare

>Den där är inte orginal;)
                        >2,5 eller 3″ Closed neck downpipe ”hks-kopia” eller nåt sånt
                        >skulle det stå i en annons
                        >
                        >
                        >/Ola

…grattis Mats…du behöver alltså inte mickla med downpipen ;).

mvh Mats N

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.