SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor orginal spridare

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    apache54
    Deltagare

vad pallar orginal spridare vid mappning av ecutek för ungefärlig effekt ? Jag har motor som klarar tillräckligt när den är helt ihopyggd så nu är frågan lite hur jag ska resonera på hur mycket effekt jag ska satsa på turbon är en garrett GTX2867R så den och spridarna får sätta gränsen för hur långt man går så vad ungefär törs man satsa på i effekt med ecutek (har både link g4 och ecutek men vill gärna köra med ecutek med tanke på SBP

Igge
      Deltagare

Den uppenbara följdfrågan: Vad pratar vi om för bil?

apache54
        Deltagare

Sorry missade den viktiga detaljen 2004 STI PSE

adrenalin
          Deltagare

JRM ska tydligen ha kört över 500bhp med Ecutek enligt den jag pratade med där. Vilket bränsle har du tänkt köra?

Igge
            Deltagare

JRM ska tydligen ha kört över 500bhp med Ecutek enligt den jag pratade med där. Vilket bränsle har du tänkt köra?

Det lär väl ändå vara bytta spridare då?
              Är väl 550cc i 04orna, då blir det väl tufft att nå 500 kusar?

adrenalin
              Deltagare

Det lär väl ändå vara bytta spridare då?
                Är väl 550cc i 04orna, då blir det väl tufft att nå 500 kusar?

Ja självklart med bytta spridare. Original lär bottna runt 360 med bensin. Svarade enbart på hur mycket man vågar köra med Ecutek 🙂

Zlasher
                Deltagare

Går ju att öka bränsletrycket också. Men 500 kusar lät lite väl mkt på orginal spridarna?

adrenalin
                  Deltagare

Går ju att öka bränsletrycket också. Men 500 kusar lät lite väl mkt på orginal spridarna?

Japp korrekt, hann posta ett inlägg precis innan dig också d—0.o—b

apache54
                    Deltagare

blir självklart bensin o då 98 oktan men sedan dök en annan fråga oxå upp nu och det är vad gillar ecutek om att byta kammar för jag råkar ha en uppsättning cosworth-kammar liggandes 😉

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.