- Detta ämne har 13 svar, 1,378 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 1 månad sedan av >–Micke–>.
-
FörfattareInlägg
-
7 september, 2013 kl. 20:23 #31012henke87Deltagare
Söker en original wastegateventil/dump till en impreza GT 2,0T-00.
Gärna för rimlig peng och om det finns nära Kalmar län, eller om ni kan skicka.
Hör av er.
7 september, 2013 kl. 20:28 #260457TomKDeltagareSka du ha en wastegate eller en dumpventil??
7 september, 2013 kl. 21:36 #260459henke87Deltagareoriginal dumpen är det väl dom sitter ut från laddluftkylaren framifrån sett? sitter monterad med 2 bult rakt framifrån och så kopplar man på vakuum slang + en grövre slang från sidan.
mvh
7 september, 2013 kl. 21:41 #260460henke87DeltagareSå här ser den ut original dump 🙂
http://www.bildelsbasen.se/?link=item®nr=JNZ977&post_id=23880914
7 september, 2013 kl. 21:48 #260452.zipDeltagareJeppson. Dumpventilen sitter på intercoolern och laga.se eller bildelsbasen är ett bra ställe att leta på. Finns nog många här på forumet som har en med.
Vet inte vart jag har förlagt min men kan leta under morgon dagen.
Får man fråga varför du letar efter en org.? Då kan nog få en eftermarknads för samma peng.
7 september, 2013 kl. 21:59 #260461henke87DeltagareHej, tack. Ja leta gärna imån 🙂
Nu sitter det ett ersättningsrör från intercoolern och efter det en greddy dump. Och original slangen som går nerifrån och ska sitta på original anslutningen till dumpen är pluggad.
Så känns inte rätt utan vill sätta dit original tänkte jag.
och sen går bilen ryckigt och lustigt vid jämn gas på landsväg m.m och då måste väl troligen LMM bytas va? Går bra på tomgång och allt, men helt värdelöst ryckigt och dåligt vid jämn gas både på landsväg och så.
Vill bara få bilen fixad så den går helt ok 🙂 Sitter bara 3″ hela vägen och den där skumma dumpen 🙂
7 september, 2013 kl. 22:11 #260451Impreza112DeltagareHej
Jag har i bra skick, ge mig ett bud så löser vi en snabb affär.
Mvh/Christian7 september, 2013 kl. 22:11 #260453.zipDeltagareHej, tack. Ja leta gärna imån 🙂
Nu sitter det ett ersättningsrör från intercoolern och efter det en greddy dump. Och original slangen som går nerifrån och ska sitta på original anslutningen till dumpen är pluggad.
och sen går bilen ryckigt och lustigt vid jämn gas på landsväg m.m och då måste väl troligen LMM bytas va? Går bra på tomgång och allt, men helt värdelöst ryckigt och dåligt vid jämn gas både på landsväg och så.
Vill bara få bilen fixad så den går helt ok 🙂 Sitter bara 3″ hela vägen och den där skumma dumpen 🙂
Den slangen ska vara pluggad när du kör med en atmosfärisk dumpventil. Kör du med en återcirkulerande dump “org. dump” så blir du utan pys ljudet.
Tror inte att dina ryckningar beror på dumpventilen. Körde själv med en öppen Forge dumpventil i ett helt år utan problem utan att ens röra Ecu’n.Det du kan börja med är att ta bort kablarna från LMM och se om den går bättre. LMM hittar du just efter luftfilterboxen. En svart liten kontakt.
7 september, 2013 kl. 22:19 #260462henke87DeltagareOk tack så mycket 🙂 så om den går bättre när kabeln är borta så måste jag köpa en ny lmm sensor?
Skicka gärna ditt mob nr på p.m så kan jag skicka en bild imån på hur dumpen är kopplad.
Mvh
7 september, 2013 kl. 22:32 #260454.zipDeltagareIofs en New age, men principen är den samma
http://www.youtube.com/watch?v=OPZDz6zgr2MDen tjocka slangen ska vara pluggad och den smalare ska vara kopplad till dumpventilen.
Gäller enbart atmosfäriska dumpventiler.
Med återcirkulerande ventiler ska även den tjocka slangen vara kopplad till dumpventilen.7 september, 2013 kl. 22:36 #260463henke87DeltagareOk, för min dump har ett uttag för att koppla på original slangen som nu är pluggad?
Men original slangen har ju ej rätt böjning upp till uttaget på dumpen, så vet ej hur jag löser detta?
Skickar gärna en bild imån.
Och om bilen gick bättre med kontakten lossad så måste sensorn bytas?
Mvh
9 september, 2013 kl. 07:20 #260455.zipDeltagareDå kan du ha en hybrid isf. Både återcirkulerande och atmosfärisk. Lägg upp bild.
Skickat från min GT-I9100
10 september, 2013 kl. 08:04 #260456ElizaDeltagareJag har en original liggande bor utanför Kalmar, 2,5 mil norr om. Men har delarna söder om om du är intresserad.
13 oktober, 2013 kl. 11:40 #260458>–Micke–>DeltagareHej, tack. Ja leta gärna imån 🙂
Hade precis samma problem och jag bytte LMM så nu går den jämnt igen.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.