Funderar på att köpa en impreza gt, den har link styrenhet som skall vara mappad till 1,4 bar, men vad jag förstått skall turbon vara original. Låter det hållbart i längden? Ägaren menar att det är 1,4 bar konstant inte bara overboost…
Om laddluftkylningen är okej så är det ju möjligt, eftersom du säger att det sitter Link på den så antar jag att den är mappad efter trycket så det borde ju gå bra.
OT: Tekniska frågor. Bara påminnelse för flyttning.
Okej, men håller växellådan för dessa påfrestningarna? vad kan man göra för att få lådan att orka med så bra det går? är det täta oljebyten i v-lådan samt lugna starter som gäller?
Den håller så länge den inte misshandlas. Men man bör ju ändå budgetera för eventuellt växellådsras. Svårt att veta hur många banzai-starter och felväxlingar den förra ägaren har bjudit på.
Kör Redline shockproof lightweight i vxl-lådan så blir den nog lite mer långlivad. Men som sagt, _hur_ du behandlar lådan har större inverkan på livslängden.
Min laddar under vissa förhållanden 1,35 som max. Upp till 1,4 är väl absolut max för td04:an. Laddar du mer pumpar den bara varmluft.
Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
—————————————
Efternamnen på mina flickvänner är
—————————————
Jpg ,wmv och mpg 😉
—————————————
Författare
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.