- Detta ämne har 20 svar, 2,224 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år, 9 månader sedan av Sillen.
-
FörfattareInlägg
-
15 januari, 2017 kl. 08:21 #35192SillenDeltagare
Hej min motor har börja krångla den tappar ork vid 2000varv som sedan återkommer 2500-3000 varv vad kan problemet vara ingen reaktion på motorlampan eller annat. Kan lmm vara känslig i kylan bilen är en impreza 2.0r 06 med elektronisk spjällhus
15 januari, 2017 kl. 08:33 #285631IggeDeltagareNär du frågar sådär:
Är det bara i kylan du har problemet?15 januari, 2017 kl. 08:59 #285637SmilesPerHourDeltagareNär LMM:en blir sliten kan det visa sig genom att man får ett dött intervall där den inte ger någon signal. Det är oftast de varvtal man kör på mest. – För att testa detta kan du försöka låna en LMM du vet fungerar.
Är problemet precis när du startar eller kommer det efter ett tag?
15 januari, 2017 kl. 10:32 #285635ZlasherDeltagareOm lmm är dålig brukar det krongla redan med ojämn och svajjig tomgång. Kan det inte vara wastegate arm som skärvar? Som inte öppnar fören du fått upp högt varv.
15 januari, 2017 kl. 12:27 #285632IggeDeltagareLmm kan ge en mängd olika symptom. Bland annat ovan nämnda
Om lmm är dålig brukar det krongla redan med ojämn och svajjig tomgång. Kan det inte vara wastegate arm som skärvar? Som inte öppnar fören du fått upp högt varv.
En 2.0r klarar sig nog bra utan wastegateproblem 😛
16 januari, 2017 kl. 13:26 #285636ZlasherDeltagareLmm kan ge en mängd olika symptom. Bland annat ovan nämnda
En 2.0r klarar sig nog bra utan wastegateproblem 😛
haha ja utan turbo borde man göra detd—0.o—b missade den “lilla” detaljen:D
16 januari, 2017 kl. 22:29 #285629Patrick P931DeltagareHitta någon med en Tactrix som kan logga, kolla Learning View. Bor du i Stockholm kan jag hjälpa.
19 januari, 2017 kl. 17:45 #285639SillenDeltagareTemperaturen hade tydligen ingen betydelse uppför sej lika en då. Även motor temperatur har inte heller någon invärkan varvar jag ur motorn så försvinner det helt
19 januari, 2017 kl. 21:24 #285638SmilesPerHourDeltagareTemperaturen hade tydligen ingen betydelse uppför sej lika en då. Även motor temperatur har inte heller någon invärkan varvar jag ur motorn så försvinner det helt
Om temperaturen inte har någon betydelse kan lambdasensorn och avgassidan uteslutas.
Om du kan testa en LMM du vet fungerar och utesluta/bekräfta LMM:en är det nog det första steget.
Det kan ju vara ett bränsleproblem också, t ex bränsletrycksregulator, bränslefilter, spridare, etc.
Men då den går bättre på höga varv skulle jag misstänka en vakuumläcka. =/
20 januari, 2017 kl. 16:37 #285640SillenDeltagareOkej tack hur söker jag lättast efter läcka kan jag spruta nått
13 februari, 2017 kl. 18:12 #285641SillenDeltagareHej igen nu har jag bytt alla slangar och lmm men inga skillnad. Tänkte även prova att byta bränsle filter är det svårt när man måste ner i tanken?
14 februari, 2017 kl. 14:56 #285630Patrick P931DeltagareAntar att du har loggat innan du börjat bytt delar…?
15 februari, 2017 kl. 20:59 #285642SillenDeltagareBytte aldrig någon del då jag inte hade det hemma. Men trodde aldrig jag skulle stöta på en tepåse till bensin filter som satt längst ner på pumpens rör. Måste jag byta hela tankarmatur med pump och allt bara för att byta filter? Kan man montera ett separat filter i motorrummet och klippa påsen.
15 februari, 2017 kl. 21:12 #285633IggeDeltagareSitter det inte redan ett filter i motorrummet?
Gör det på turboimprezor16 februari, 2017 kl. 07:23 #285628Christian SDeltagareSitter det inte redan ett filter i motorrummet?
Gör det på turboimprezorprecis, skulle bli förvånad om det inte gör det även på dom med sugmotor.
sitter vid vänster fjäderbenstornet.
den i tanken går givetvis att byta om man vill det, bara att knalla in i närmsta Subaru butik och köpa. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.