Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 21 totalt)
  • Författare
    Sillen
    Deltagare

Hej min motor har börja krångla den tappar ork vid 2000varv som sedan återkommer 2500-3000 varv vad kan problemet vara ingen reaktion på motorlampan eller annat. Kan lmm vara känslig i kylan bilen är en impreza 2.0r 06 med elektronisk spjällhus

Igge
      Deltagare

När du frågar sådär:
        Är det bara i kylan du har problemet?

SmilesPerHour
        Deltagare

När LMM:en blir sliten kan det visa sig genom att man får ett dött intervall där den inte ger någon signal. Det är oftast de varvtal man kör på mest. – För att testa detta kan du försöka låna en LMM du vet fungerar.

Är problemet precis när du startar eller kommer det efter ett tag?

Zlasher
          Deltagare

Om lmm är dålig brukar det krongla redan med ojämn och svajjig tomgång. Kan det inte vara wastegate arm som skärvar? Som inte öppnar fören du fått upp högt varv.

Igge
            Deltagare

Lmm kan ge en mängd olika symptom. Bland annat ovan nämnda

Om lmm är dålig brukar det krongla redan med ojämn och svajjig tomgång. Kan det inte vara wastegate arm som skärvar? Som inte öppnar fören du fått upp högt varv.

En 2.0r klarar sig nog bra utan wastegateproblem 😛

Zlasher
              Deltagare

Lmm kan ge en mängd olika symptom. Bland annat ovan nämnda

En 2.0r klarar sig nog bra utan wastegateproblem 😛

haha ja utan turbo borde man göra detd—0.o—b missade den “lilla” detaljen:D

Patrick P931
                Deltagare

Hitta någon med en Tactrix som kan logga, kolla Learning View. Bor du i Stockholm kan jag hjälpa.

Sillen
                  Deltagare

Temperaturen hade tydligen ingen betydelse uppför sej lika en då. Även motor temperatur har inte heller någon invärkan varvar jag ur motorn så försvinner det helt

SmilesPerHour
                    Deltagare

Temperaturen hade tydligen ingen betydelse uppför sej lika en då. Även motor temperatur har inte heller någon invärkan varvar jag ur motorn så försvinner det helt

Om temperaturen inte har någon betydelse kan lambdasensorn och avgassidan uteslutas.

Om du kan testa en LMM du vet fungerar och utesluta/bekräfta LMM:en är det nog det första steget.

Det kan ju vara ett bränsleproblem också, t ex bränsletrycksregulator, bränslefilter, spridare, etc.

Men då den går bättre på höga varv skulle jag misstänka en vakuumläcka. =/

Sillen
                      Deltagare

Okej tack hur söker jag lättast efter läcka kan jag spruta nått

Sillen
                        Deltagare

Hej igen nu har jag bytt alla slangar och lmm men inga skillnad. Tänkte även prova att byta bränsle filter är det svårt när man måste ner i tanken?

Patrick P931
                          Deltagare

Antar att du har loggat innan du börjat bytt delar…?

Sillen
                            Deltagare

Bytte aldrig någon del då jag inte hade det hemma. Men trodde aldrig jag skulle stöta på en tepåse till bensin filter som satt längst ner på pumpens rör. Måste jag byta hela tankarmatur med pump och allt bara för att byta filter? Kan man montera ett separat filter i motorrummet och klippa påsen.

Igge
                              Deltagare

Sitter det inte redan ett filter i motorrummet?
                                Gör det på turboimprezor

Christian S
                                Deltagare

Sitter det inte redan ett filter i motorrummet?
                                  Gör det på turboimprezor

precis, skulle bli förvånad om det inte gör det även på dom med sugmotor.

sitter vid vänster fjäderbenstornet.
                                  den i tanken går givetvis att byta om man vill det, bara att knalla in i närmsta Subaru butik och köpa.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 21 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.