Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 21 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #35192
    Sillen
    Deltagare

      Hej min motor har börja krångla den tappar ork vid 2000varv som sedan återkommer 2500-3000 varv vad kan problemet vara ingen reaktion på motorlampan eller annat. Kan lmm vara känslig i kylan bilen är en impreza 2.0r 06 med elektronisk spjällhus

      #285631
      Igge
      Deltagare

        När du frågar sådär:
        Är det bara i kylan du har problemet?

        #285637
        SmilesPerHour
        Deltagare

          När LMM:en blir sliten kan det visa sig genom att man får ett dött intervall där den inte ger någon signal. Det är oftast de varvtal man kör på mest. – För att testa detta kan du försöka låna en LMM du vet fungerar.

          Är problemet precis när du startar eller kommer det efter ett tag?

          #285635
          Zlasher
          Deltagare

            Om lmm är dålig brukar det krongla redan med ojämn och svajjig tomgång. Kan det inte vara wastegate arm som skärvar? Som inte öppnar fören du fått upp högt varv.

            #285632
            Igge
            Deltagare

              Lmm kan ge en mängd olika symptom. Bland annat ovan nämnda

              Om lmm är dålig brukar det krongla redan med ojämn och svajjig tomgång. Kan det inte vara wastegate arm som skärvar? Som inte öppnar fören du fått upp högt varv.

              En 2.0r klarar sig nog bra utan wastegateproblem 😛

              #285636
              Zlasher
              Deltagare

                Lmm kan ge en mängd olika symptom. Bland annat ovan nämnda

                En 2.0r klarar sig nog bra utan wastegateproblem 😛

                haha ja utan turbo borde man göra detd—0.o—b missade den “lilla” detaljen:D

                #285629
                Patrick P931
                Deltagare

                  Hitta någon med en Tactrix som kan logga, kolla Learning View. Bor du i Stockholm kan jag hjälpa.

                  #285639
                  Sillen
                  Deltagare

                    Temperaturen hade tydligen ingen betydelse uppför sej lika en då. Även motor temperatur har inte heller någon invärkan varvar jag ur motorn så försvinner det helt

                    #285638
                    SmilesPerHour
                    Deltagare

                      Temperaturen hade tydligen ingen betydelse uppför sej lika en då. Även motor temperatur har inte heller någon invärkan varvar jag ur motorn så försvinner det helt

                      Om temperaturen inte har någon betydelse kan lambdasensorn och avgassidan uteslutas.

                      Om du kan testa en LMM du vet fungerar och utesluta/bekräfta LMM:en är det nog det första steget.

                      Det kan ju vara ett bränsleproblem också, t ex bränsletrycksregulator, bränslefilter, spridare, etc.

                      Men då den går bättre på höga varv skulle jag misstänka en vakuumläcka. =/

                      #285640
                      Sillen
                      Deltagare

                        Okej tack hur söker jag lättast efter läcka kan jag spruta nått

                        #285641
                        Sillen
                        Deltagare

                          Hej igen nu har jag bytt alla slangar och lmm men inga skillnad. Tänkte även prova att byta bränsle filter är det svårt när man måste ner i tanken?

                          #285630
                          Patrick P931
                          Deltagare

                            Antar att du har loggat innan du börjat bytt delar…?

                            #285642
                            Sillen
                            Deltagare

                              Bytte aldrig någon del då jag inte hade det hemma. Men trodde aldrig jag skulle stöta på en tepåse till bensin filter som satt längst ner på pumpens rör. Måste jag byta hela tankarmatur med pump och allt bara för att byta filter? Kan man montera ett separat filter i motorrummet och klippa påsen.

                              #285633
                              Igge
                              Deltagare

                                Sitter det inte redan ett filter i motorrummet?
                                Gör det på turboimprezor

                                #285628
                                Christian S
                                Deltagare

                                  Sitter det inte redan ett filter i motorrummet?
                                  Gör det på turboimprezor

                                  precis, skulle bli förvånad om det inte gör det även på dom med sugmotor.

                                  sitter vid vänster fjäderbenstornet.
                                  den i tanken går givetvis att byta om man vill det, bara att knalla in i närmsta Subaru butik och köpa.

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 21 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.