SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Orolig gång vid lung körning gt 99 göteborg

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #28850
    fiskman
    Deltagare

      . .

      #246004
      abacus
      Deltagare

        Har du läst ut felkoderna på den?

        Skicka ifrån min Samsung galaxy tab2

        #246007
        fiskman
        Deltagare

          . .

          #246018
          Tyrfing
          Deltagare

            Hej,

            Kolla med att byta knacksensorn, fick min precis bytt idag och vart av med alla 4 felkoder (blandannat airflow sensor).
            Hade liknade problem som du med att motorn orolig på lägre varven och laddet inte gick som det skulle.
            Så kanske är Knacksensor som strular med resten som det var för mig.

            Bara en tanke.

            #246011
            fiskman
            Deltagare

              . .

              #246008
              fiskman
              Deltagare

                #246010
                fiskman
                Deltagare

                  Hej nu är ecun nollad . Bilen skall köras lite hårdare sen för att kolla om felet är bort , eftersom det endast uppstår när bilen är varm . Kanske efter någon mils körning . Medelar hur det gick

                  #246005
                  Turbovin
                  Deltagare

                    Ser inte nåt om du provat med en annan LMM? Är ju standardfel nr 1 på de här bilarna.

                    #246012
                    fiskman
                    Deltagare

                      . .

                      #246009
                      fiskman
                      Deltagare

                        . .

                        #246013
                        fiskman
                        Deltagare

                          . .

                          #246006
                          Gilarski
                          Deltagare

                            Se över alla anslutningar, dump, insug, turbo, IC osv. När du har låga gasflöden är en läcka mer ’kännbar’, därtill kör du med undertryck i detta rpm-området -> suger in luft nånstans.

                            Jag vill dock inte avfärda LMM som roten till det onda men tycker du bör kolla alla anslutnignar ordentligt 🙂

                            En felaktig knacksensor (om motorstyr kvalificerar en felkod) borde medfört att man drar ned på tändningskurvan, för att minska risken för knackning, på hela registret, och i synnerhet vid belasning.

                            #246014
                            fiskman
                            Deltagare

                              . .

                              #246015
                              fiskman
                              Deltagare

                                . .

                                #246019
                                Boosta82
                                Deltagare

                                  Skaffa lambdamätare – så ser du hur den går. Även en smalbandslambda ger dig en fingervisning om fet/tun blandning. Biltemas smoke-variant brukar funka bra ihop med original-lambda.

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.