Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 36 totalt)
  • Författare
    zanoii
    Deltagare

Jag har inte hittat någon OT-tråd där man kan posta vad skit som helst som kanske inte kräver en egen tråd. Vet inte om det finns eller behövs men jag skapar i alla fall en.

Anledningen att jag letade var att jag ville posta detta klipp: https://www.youtube.com/watch?v=FaPCi4sEDfk

Verkar sjukt kul och alldeles vansinnigt galet.

Igge
      Deltagare

Störda maskiner 😛

Såg iofs bara att klippet var 16 minuter och hoppade in halvvägs, märkte att det såg ut som något jag tittat på tidigare och kommenterar nu 😛 :lat

Fladric
        Deltagare

Haha, helt skadade maskiner ju! :p
          Tycker det är roligt att de kör utan luftfilter på en sanddyn 😉

zanoii
          Deltagare

Haha, jepp! Gigantiska turbos, eldsprut och en sanddyn – vad mer behöver man liksom? Luftfilter? Nja.

Koffe
            Keymaster

Helt galet 🙂
              Men så var det ju en ansenlig andel som rasade också…
              Gillade han som rullade bakåt in i räcket och sen kliver ur iförd t-shirt. Bra säkerhetstänk.

zanoii
              Deltagare

Härligt muller från en mörk(?)blå newage (såg den bara bakifrån) vid centralen nu. 🙂 Måndagen blev lite mindre trist.

zanoii
                Deltagare
                  Igge
                  Deltagare

Iofs betyder det väl att f150in absorberat mer energi än outbacken som fört det vidare (till nästa bil eller passagerarna?)
                    Fast alla verkar ju överlevt, tur nog

zanoii
                    Deltagare

Iofs betyder det väl att f150in absorberat mer energi än outbacken som fört det vidare (till nästa bil eller passagerarna?)
                      Fast alla verkar ju överlevt, tur nog

Till viss del är det ju så men det beror ju även på hur smart deformationszonerna är utformade.

(skrev en jättelång text här men letade reda på klippet i stället)
                      http://youtu.be/HCecdOBCFjI

Jag sitter hellre i en modern liten bil än i en större bil av äldre konstruktion när det väl smäller. Och jag har en känsla av att Outback är av en modernare konstruktion än F150.

Igge
                      Deltagare

Det tror jag med, men det var en liten tanke bara

zanoii
                        Deltagare

Läser man tråden finns det ett gäng som har råkat ut för liknande saker. Scary shit.

Här är minin och outbacken ihop. Känns som att den mesta av kraften har fångats upp:

Reparationskostnader:
                          Parts $13251.50
                          Body Labor 110 hrs = $5510 (50/hr)
                          Paint Labor 43 hrs = $2145 (50/hr)
                          Mechanical Labor 12hrs = $1044 (90/hr)
                          Paint supplies around $1200
                          Miscellaneous/Other $679
                          Tax $498.77

Igår kväll var det en snubbe som smällde sin Micra i fronten på en SL-buss exakt utanför min port. På en 30-väg som slingrar sig runt vårt hus. Micran studsade upp på trottoaren och jacket i motorrummet var rätt ordentligt. Airbagen löstes ut. Undrar hur fort han (eller för den delen bussen) körde egentligen, det brukar kunna kännas som backrally utanför huset ibland.

(Självklart sprang jag ner för att se om någon behövde hjälp men då var det redan 5+ pers på plats som ringde 112 och tog hand om bilföraren så jag gick upp igen.)

zanoii
                          Deltagare

Alla gillar att sladda i nysnö!
                            http://youtu.be/z1I55br7exA

Grovsnus
                            Deltagare

Får väl dela med mig av denna, kanske inte drömmen att ha en cabbad rosa forester (?),
                              men låten är ju trots allt lite svängig 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=P0NfaKiPIMc

SSC #1596
                              Oyp_Oyp

Igge
                              Deltagare

Ligger hemma med feber och är uttråkad (3e dagen och jag är inte gjord för att inte göra något!). Tips på sysselsättning mottages?

En schysst film eller serie eller något kanske?

Funderar på att göra chokladbollar och tröstäta lite… 😛

kamikaze
                                Deltagare

Ligger hemma med feber och är uttråkad (3e dagen och jag är inte gjord för att inte göra något!). Tips på sysselsättning mottages?

En schysst film eller serie eller något kanske?

Funderar på att göra chokladbollar och tröstäta lite… 😛

Har du pillat ur all navelludd ur naveln?

Gå igenom svtplay o kolla efter nån bra dokumentär kanske?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 36 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.