SSC Allmänt snack Allmänt småprat OT: Bärande vägg eller ej

Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

Sågade itu en av de stående reglarna och det var inga större problem. Jag kan ni enkelt med två fingrar sära på den övre och undre delen vilket enligt mina fysikkunskaper tyder på att det inte finns någon form av belastning på reglarna. Sågade sönder den som står som fjärde från ytterväggen så det kan inte vara pga ytterväggen tar upp belastningen.

Manor
      Deltagare

Hur gick det Äljen…har huset rasat?

mvh Mats N

LegacyLarsa
        Keymaster

Precis, vi vill veta, är detta den nya följetången? Martin Timell, släng dig i väggen! här kommer imprezaforumets snickarkung: Äljen!!

😉

/Lars

Wallinen
          Deltagare

Äljen kan inta svara…

han ligger under fyra takstolar o skriker: den skulle inte va bärande 😀

/W

moken
            Deltagare

Åt vilket håll går takstolarna? GÅr dom i samma riktning som den där väggen är det 99% säkert inte bärande… Är det en hjärtvägg som går genom hela huset kan den vara bärande, men jag tror inte det…
              Och eftersom dom gipsat innan dom satt väggen blir jag mer skeptisk till att den är bärande.

/Patrik som bygger sitt eget hus från början till slut.

Ps, ska in på byggahus o kolla efter dej, du heter säkert samma där, jag heter samma där iallafall 🙂

Niklas
              Deltagare

Nu är väggen nere och taket har inte rasat in än. Var inte bärande men tog ändå en hel helg för svärfar och frugans svåger att regla upp, dra om elen och slå upp nya gipsskivor. Men snyggt som fan kommer det att bli.

/N – spackel-, målnings- och list-ansvarig 😀

LegacyLarsa
                Keymaster

Nu är väggen nere och taket har inte rasat in än. Var inte bärande men tog ändå en hel helg för svärfar och frugans svåger att regla upp, dra om elen och slå upp nya gipsskivor. Men snyggt som fan kommer det att bli./N – spackel-, målnings- och list-ansvarig 😀

Då är det bara fram med kameran, så att vi andra kan få se! 🙂

/Lars

Niklas
                  Deltagare

När allt är målat och klart så skall ni få se hur det blev. Har tagit bilder på arbetet allt eftersom så man kan se hur det går från instängt och tråkigt till öppet och finfint.

Ni som kommer på ”SSI on Fire” kan ju dessutom få uppleva allt live! 😉

Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.