SSC Allmänt snack Allmänt småprat OT: Imorgon drar det igång

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 30 totalt)
  • Författare
    Desen
    Deltagare

Nu får bilintresset kliva åt sidan några dagar.
      Imorgon drar bockjakten igång. Så klockan 3 inatt är det revelj, ta bössa och ryggsäck och ge sig av. Mullra upp i skogen med subban. ( alla jägare i trakten kommer att bli tokiga på min bil 😀 😀 )
      Väl i skogen är det bara att klättra upp i tornet, hälla upp lite kaffe och vänta….. och vänta…… och hoppas på att där kliver ut en söt liten bambi med fina horn som jag kan sätta en halvmantlad .308 i. 😉

Låter kanske grymt, men jaga de e skoj.

/Andreas, Skåne, Kristianstad
      Blå GT -99

down_the_drain
      Deltagare

håller helt klar med dig om jakt ! var ett tag sen jag själv var ute o jagade. Har ingen jaktmark förnärvarande.Men nån liten hare ute på en åker hos en kompisa har det allt blivit i allafall Får hoppas att du har lyckan med dig….

/P ”med ett skåp fullt av skojiga vapen”

Desen
        Deltagare

Klockan 0300 hoppade man ur sängen. Glad och spänd åkte man upp i skogen. Laddade ganska hårt med subban på vägen dit. Bara jag och tidningsbilar på vägen. Jädrans vad tidningsbud har rallykomplex.

Väl i tornet njuts lite kaffe i mörkret. Efter en stund ljusnar det lite och tiden för att bocken ska kunna visa sig börjar närma sig. Vad händer då….. Jo en j**la skogsmaskin börjar jobba ett par hundra meter från mitt torn. x( x(

Satt kvar ett tag och svor, sen gick jag till andra hygget för att titta ut ett nytt pass till kvällen. Vad hör jag då? Jo ett skott. Det e jaktgrannen som skjuter en bock. Förmodligen samma som jag sett på vår mark tidigare.

Så nu blir det till att vila en stund och sedan ge sig ut igen och hoppas på att där går fler bockar och att skogsmaskinen e färdig.

Blå GT -99

Desen
          Deltagare

Ett antal timmar i skogen senare är nu Bocksäsongen över för mig. Efter att ha suttit 4 pass i mitt eget torn utan se en bock, så passade jag på att sätta mig i pappas torn fredag morgon när han ändå inte skulle ut i skogen. Han hade sett en bock kvällen innan där men inte skjutit.
            Mycket ritigt, kl 07.50 klev den ut allra längst bort vid gränsen. Den var på ganska långt håll och den ville inte stanna, dessutom fick jag mer och mer imma i kikarsiktet. Men så fort jag fick honom i hårkorset igen eter han varit bakom en sten så small det.
            Bocken gjorde en lite rusning och trillade sen.
            En liten 6 taggare med fint pärlade horn blev det.

Så imorse var det skönt att få sova tills 0800 istället för 0300.

Nu blir det nog mest fågeljakt fram tills älgjakten.

Blå GT -99

Yonaz
            Deltagare

Grattis, eller beklagar eller va fan man säger. Djuret dog och du fick en fjäder i hatten 😉

Jag är sedan i förrgår med i 100-klubben, fick efter 10 års jakt upp en gamelgädda på 110 cm 😮

Gick runt med ett fånigt smile hela kvällen 🙂

/J – fiskar istället

Desen
              Deltagare

Gratulerar till fiskelyckan! 😉
                Fiskar själv med en hel del. Så jag förstår vzad du menar.
                Året för mig är indelat i Vinter – Datorsäsong, Vår o sommar – Fiskesäsong, Höst – Jaktsäsong.
                Fast efter det bilval man nyligen gjort så blir ju hela året även bilsäsong :+ :+

Blå GT -99

roadtip85
                Keymaster

Grattis, eller beklagar eller va fan man säger. Djuret dog och du fick en fjäder i hatten 😉 Jag är sedan i förrgår med i 100-klubben, fick efter 10 års jakt upp en gamelgädda på 110 cm :oGick runt med ett fånigt smile hela kvällen :)/J – fiskar istället

110cm! Det är en fin gädda!
                  Vad vägde den?

//Anders

Yonaz
                  Deltagare

Grattis, eller beklagar eller va fan man säger. Djuret dog och du fick en fjäder i hatten 😉 Jag är sedan i förrgår med i 100-klubben, fick efter 10 års jakt upp en gamelgädda på 110 cm :oGick runt med ett fånigt smile hela kvällen :)/J – fiskar istället

110cm! Det är en fin gädda!Vad vägde den?//Anders

8kg, synd att den inte ätit precis innan 😉

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/Action-meet-2006/110cm.jpg

/J

down_the_drain
                    Deltagare

slank o fin gädda.. ser fin ut i fjällen.. grattis! Nu e snart öring sesongen slut här nere. Får bara fiska t o m sep. Sen blir det att vänta tills den första jan. Hoppas att man får nått vettigt innan dess.

/P

Yonaz
                      Deltagare

slank o fin gädda.. ser fin ut i fjällen.. grattis! Nu e snart öring sesongen slut här nere. Får bara fiska t o m sep. Sen blir det att vänta tills den första jan. Hoppas att man får nått vettigt innan dess./P

Fiskar öring och regnbåge här uppe också. Men att tampas med en gädda i 30 minuter är minst lika spänande.

Blir nog en sväng imorgon kväll 🙂

/J

Desen
                        Deltagare

Försöker att rädda min jakttråd från att helt bli en fisktråd med en bild på mitt byte 😉 😛

http://hildinggren.se/Bilder/bambi06.JPG

inte den största bocken i skogen men dock en 6 piggare.

Nu är den flådd, styckad o ligger i frysen. Ska åka o fixa lite väteperoxid till trofén.

Blå GT -99

Pasi_k
                          Deltagare

Gött Bra jobbat Desen..
                            EN mindre Bambi på vägarna eller i grillen på nå´n bil. :+ :+ :+ :+

TACK.. 😀

Niklas
                            Deltagare

Ser att det har blötmonterats ett gäng dekaler…

…eller har du använt diskmedelflaskan till något annat? 😛

Pasi_k
                              Deltagare

Ser att det har blötmonterats ett gäng dekaler……eller har du använt diskmedelflaskan till något annat? 😛

Trodde Herr Dice Använde Såget som stog mot väggen till det där.. 😉

Desen
                                Deltagare

Ser att det har blötmonterats ett gäng dekaler……eller har du använt diskmedelflaskan till något annat? 😛

Ja och här ser vi en typisk arbetsskada min tant ser diskmedel tänker hon på disk, jag ser diskmedel tänker jag på biltvätt. Älgen ser diskmedel så tänker han direkt att han har fått nya konkurenter 😉 😀 :+

Blå GT -99

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 30 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.