› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › OT: Inkasso
- Detta ämne har 8 svar, 830 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 5 månader sedan av
Manor.
-
FörfattareInlägg
-
12 oktober, 2004 kl. 10:29 #8071
OzO
Deltagare12 oktober, 2004 kl. 10:49 #91468SecretAgentMan
DeltagareDragan&Dragan jobbade tidigare åt BI, men startade eget då de tyckte BI mjuknat lite i sitt sätt att hantera ”kunder”. 😉 😀
/J
12 oktober, 2004 kl. 19:35 #91475Fimpan
DeltagareVill man testa om dom är bra, är det bara att skita i att betala stämpeln! 😉 😛 :+
19 december, 2005 kl. 06:19 #91470Manor
DeltagareDanne (dlehtihet) !!!
Jag tror jag har en idé på hur du ska kunna få tillbaka pengarna för turbon (som du inte fick levererad för länge sedan)…åtminstone 50% av den totala summan :).
mvh Mats
19 december, 2005 kl. 06:19 #91472Manor
DeltagareUtdrag från BI:s webbsida:
2003-11-10 Vår stämpelservice bara ökar och ökar, och resultatet stämplarna ger är enormt, som en kund utryckte sig. Han menade
19 december, 2005 kl. 06:19 #91469Manor
DeltagareHej !
Jag har inte fattat att det fanns en inkassofirma på riktigt med namn Baltic Inkasso…men så var fallet: http://www.balticinkasso.com/
De säljer bl.a en stämpel för knappt 4.000:-, som brukar räcka i de flesta fall…annars kan man gå vidare till tjänst nummer 2.
Jerry brukar referera till ”Dragan & Dragan Motivationskonsult AB”, men deras hemsida har jag tyvärr inte kunnat hitta än ;).
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #91471Manor
Deltagare>Men efter att ha låtit sunt förnuft styra så vill man nog inte
>hamna i deras register av diverse anledningar 🙁
>
>Har försökt lägga alltsammans bakom mig nu, en lärdom rikare.
>
>Tyvärr..
>
>//Danne…och så kommer jag inklampande och påminner :(.
Själv blev jag ju lurad på lite drygt 40.000:- av s.k ”ekonomiska rådgivare” som totalt kom över flera miljoner. Eko-roteln utredde detta under en lång tid, men jag är tveksam om någon fick något straff. Jag kommer fortfarande ihåg namnet på en av ”tjommarna”, och ibland har jag haft god lust att ”hämnas”. BI kanske kunde göra en insats även i mitt fall…men det är väl som du säger – inte bra att hamna i deras register.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #91473dlehtihet
DeltagareTjena Mats,
Tro mig när jag säger att jag övervägde att kontakta dem ganska länge (seriöst….). Eftersom jag efter att ha blivit blåst av k-khuvudet i tyskland inte kunde få hjälp av varken polis, domstol eller advokat/jurister (jo, det är sant, trots domstolsutslag i min favör reglerat och godkänt av tyska myndigheter) så har jag noll förtroende för vårt så kallade ”rättsväsende” (allt detta som EU skulle göra enklare är ett skämt). Så jag kikade runt på deras tjänster och läste om deras nyanställda personer (en kille som hette Kolja bl.a) och deras slogan som lyder något i stil med ”Era gäldenärer behöver inte kunna tala ryska …… de kommer att förstå oss ändå”.
Men efter att ha låtit sunt förnuft styra så vill man nog inte hamna i deras register av diverse anledningar 🙁
Har försökt lägga alltsammans bakom mig nu, en lärdom rikare.
Tyvärr..
//Danne
>Danne (dlehtihet) !!!
>
>Jag tror jag har en idé på hur du ska kunna få tillbaka
>pengarna för turbon (som du inte fick levererad för länge
>sedan)…åtminstone 50% av den totala summan :).
>
>mvh Mats19 december, 2005 kl. 06:19 #91474modulated
DeltagareDet var väl lelle dyrt med 25-50% av Fakturakostnaden. Fast de kanske
är effektiva på att driva in skulder med trafikdirigeringsprylar och
hammare ;):);).// Patrick P.
Regionsansvarig Västerås
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.