SSC Allmänt snack Allmänt småprat OT: Inkasso

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    OzO
    Deltagare

Visst finns Baltic Inkasso. En trevlig typ. Inte.

Dragan & Dragan finns också, garanterat! 😀

_______________________________________________________________________________
      ::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

SecretAgentMan
      Deltagare

Dragan&Dragan jobbade tidigare åt BI, men startade eget då de tyckte BI mjuknat lite i sitt sätt att hantera ”kunder”. 😉 😀

/J

Fimpan
        Deltagare

Vill man testa om dom är bra, är det bara att skita i att betala stämpeln! 😉 😛 :+

Manor
          Deltagare

Danne (dlehtihet) !!!

Jag tror jag har en idé på hur du ska kunna få tillbaka pengarna för turbon (som du inte fick levererad för länge sedan)…åtminstone 50% av den totala summan :).

mvh Mats

Manor
            Deltagare

Utdrag från BI:s webbsida:

2003-11-10 Vår stämpelservice bara ökar och ökar, och resultatet stämplarna ger är enormt, som en kund utryckte sig. Han menade

Manor
              Deltagare

Hej !

Jag har inte fattat att det fanns en inkassofirma på riktigt med namn Baltic Inkasso…men så var fallet: http://www.balticinkasso.com/

De säljer bl.a en stämpel för knappt 4.000:-, som brukar räcka i de flesta fall…annars kan man gå vidare till tjänst nummer 2.

Jerry brukar referera till ”Dragan & Dragan Motivationskonsult AB”, men deras hemsida har jag tyvärr inte kunnat hitta än ;).

mvh Mats N

Manor
                Deltagare

>Men efter att ha låtit sunt förnuft styra så vill man nog inte
                  >hamna i deras register av diverse anledningar 🙁
                  >
                  >Har försökt lägga alltsammans bakom mig nu, en lärdom rikare.
                  >
                  >Tyvärr..
                  >
                  >//Danne

…och så kommer jag inklampande och påminner :(.

Själv blev jag ju lurad på lite drygt 40.000:- av s.k ”ekonomiska rådgivare” som totalt kom över flera miljoner. Eko-roteln utredde detta under en lång tid, men jag är tveksam om någon fick något straff. Jag kommer fortfarande ihåg namnet på en av ”tjommarna”, och ibland har jag haft god lust att ”hämnas”. BI kanske kunde göra en insats även i mitt fall…men det är väl som du säger – inte bra att hamna i deras register.

mvh Mats N

dlehtihet
                  Deltagare

Tjena Mats,

Tro mig när jag säger att jag övervägde att kontakta dem ganska länge (seriöst….). Eftersom jag efter att ha blivit blåst av k-khuvudet i tyskland inte kunde få hjälp av varken polis, domstol eller advokat/jurister (jo, det är sant, trots domstolsutslag i min favör reglerat och godkänt av tyska myndigheter) så har jag noll förtroende för vårt så kallade ”rättsväsende” (allt detta som EU skulle göra enklare är ett skämt). Så jag kikade runt på deras tjänster och läste om deras nyanställda personer (en kille som hette Kolja bl.a) och deras slogan som lyder något i stil med ”Era gäldenärer behöver inte kunna tala ryska …… de kommer att förstå oss ändå”.

Men efter att ha låtit sunt förnuft styra så vill man nog inte hamna i deras register av diverse anledningar 🙁

Har försökt lägga alltsammans bakom mig nu, en lärdom rikare.

Tyvärr..

//Danne

>Danne (dlehtihet) !!!
                    >
                    >Jag tror jag har en idé på hur du ska kunna få tillbaka
                    >pengarna för turbon (som du inte fick levererad för länge
                    >sedan)…åtminstone 50% av den totala summan :).
                    >
                    >mvh Mats

modulated
                    Deltagare

Det var väl lelle dyrt med 25-50% av Fakturakostnaden. Fast de kanske
                      är effektiva på att driva in skulder med trafikdirigeringsprylar och
                      hammare ;):);).

// Patrick P.

Regionsansvarig Västerås

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.