SSC Allmänt snack Allmänt småprat OT…Pinnacle Showcenter

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Manor
    Deltagare

Hej !

Ja jag vet att det inte har ett dugg att göra med Impreza ;). Jag bara måste tipsa om en ball pryl som jag precis har köpt. Den heter Pinnacle Showcenter och består av både hård- och mjukvara. Med denna burk kopplar du ihop din dator och TV:n (samt förstärkare) och möjliggör att du väldigt smidigt kan visa bilder, filmer, samt spela MP3, WMA låtar samt streamande internetradio. Det fungerade helt klockrent att sätta upp den på prov på ”hemmakontoret” (endast kopplad till TV än så länge). Det mesta följer med i paketet utom coax eller optisk kabel för inkopplingen till förstärkaren. Jag kör fast Ethernet mot min router (kabel följer med), men det går också att koppla den direkt till datorns nätverkskort via korsad kabel (som också följer med). Om man så önskar så kan man även köra den trådlöst via ett PCMIA-kort (som inte följer med). Enda problemet med det är att det kanske går för långsamt att streama DVD-filmer då…men jag har inte testat detta så jag vet inte.

Ja, vad kostar då en sådan pryl…? Det är det bästa av allt…endast 1.995:- på Clas Ohlson (kanske ännu billigare någon annanstans), och det är rent sagt billigt för något som ingår i hembio-musik-anläggningen där en meter högtalarkabel kan kosta ungefär en miljard :D.

Ett hett tips som sagt för alla och speciellt för er som kör bredband (som kanske nästan är ett ”krav”) och laddar ner mycket ”smått och gott” från nätet. Mycket roligare att titta på ”Subarufilmer från nätet” på TV:n än på PC:n…tycker åtminstone jag.

mvh Mats N

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.