Efter att ha satt på nya friktionsdäck känns det helt otroligt gungigt vid lite hårdare körning. Det känns nästan som om sladden ligger precis runt hörnet redan vid lite tryck i kurvan. När jag sedan rätar upp gungar det och känns allmänt ostadigt.
japp.. bara att leva med. Det är ju en rallybil med kompromissad väghållning. Sök efter ”Whiteline” eller ”krängningshämmare” i forumet så hittar du botemedlet om du känner att det är jobbigt och har pengar över i plånboken..(glöm inte att du tummar på garantier o. dyl. om du moddar bilen)
Sen är det ju allmänt sämre grepp med friktionsdäck på asfalt, åtminstonde sämre känsla då de är mjukare i stommen och inte gjorda för att rejsa med på asfalt(många tillverkare har ju ett mönster med ”lameller” och grejer som softar upp däcket en hel del) utan gör sig bäst i lätt snö eller sk. vintersthlmsåka..
sjösjukepiller finns väl att köpa på apoteket för en 50-lapp ge dessa till snorisarna därbak så behöver du inte släppa på gasen 😉
nä, sry kunde inte låta bli..
🙂
-JR
ja sjösjukepiller är nog ett måste i början
själv åkte jag till första bästa mack och fyllde på ordentligt med luft
men den här vintern är bilen avställd man vill ju inte bli pillertrillare 😀
Köp 15 tumare med 185:er på så ska du se på skilnad ! 😮
extrem skilnad !
se till att däcken också är minst T klassade = 190 Km/t
Märkesdäck e ju inte heller fel !
kör själv med gislaved softfrost 16″ 205’or och de gungar en del. Och är hyfsat enkla att ställa upp bilen med, och då kör jag legacy 😮
Så man kanske skulle gått på smalare dimensioner 🙁