Hallåj .. som topic låter så har det blivit ett jävla tryck i bilen.
Förstår som egentligen ingenting..
Nog vet jag att bilen går bättre just efter regn och när det är lite kallare ute och så, att den får mer syre och ställer in sig på mer syre tillförsel osv..
men visst skall detta återgå till vanliga värden därefter?
Det har då iallafall inte min bil gjort.
nu efter 5 dagars körning med bilen som går upp i ”korrekt” laddtryck
på minimal tid så börjar jag undra vad som egentligen har hänt..
är som om att den har mappat om sig själv på ren svenska.
flera kompisar har provåkt och dem säger att det är en jävla skillnad sen en vecka tillbaka.
Hmm…jag skulle allt försöka kolla att luftmassemätaren inte är på väg att säga upp sig, friskare gång har bara med högre syredensitet i den kallare luften att göra, bilen ställer inte om sig (den känner inte till insugstemperaturerna).
Na den går nog som vanligt..tror de kan bero på jag har vare ute och kört när jag har vare helt dosig i skallen..
men men rör ju på sig bra iaf 🙂
tack endå för svar, märker ju när LMS hittar på egna äventyr. 🙂
OK.Alltså bilen laddar helt som vanligt.Men den känns mycket ”piggare” !LMM är bytt, men skulle va konstigt om LMM reagerar på så vis att bilen blir piggare om den håller på ge upp eller ?Edit: Laddar 15 psi = mellan 1 – 1.12
När LMM:en håller på att ge upp så går (eller kan gå) motorn snålare (alltså mindre bränsle mer luft), vilket = piggare och mer hästar. Jag vet dock inte om detta är ditt ”problem”!!?
Alltså bilen laddar helt som vanligt.
Men den känns mycket ”piggare” !
LMM är bytt, men skulle va konstigt om LMM reagerar på så vis att bilen blir piggare om den håller på ge upp eller ?
Edit: Laddar 15 psi = mellan 1 – 1.12
Författare
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.