Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    primeramannen
    Deltagare

så här är det.
      min far har en subaru outback -98:a.

en dag för 2veckor sedan så åkte han på e4n och då sprack kylaren så motorn kokade.
      och nu kommer problemet.
      på verkstan säger dom att motorn är helt körd,och det går inte att få tag på en motor i hela sverige och det skulle bli alldeles för dyrt att laga den.

vad kan hända ner den kokar?
      vad kan det kosta att renovera den?
      har nämligen aldrig hållt på med boxer motorer förut bara raka.

ett annat problem är att jag bor i stockholm och farsan bor i piteå,en liten nätt sträcka på 89mil

GrizzlyBear
      Deltagare

Tyvärr är väl 98:an precis i ett generationsskifte. Så det skiljer en del på 99: orna och framåt och jag vet inte hur kompatibla dem är med de äldre. Annars hade han ju kunna leta upp en nyare motor och slängt i. För 2,5L motorer fram till 98 växer inte på träd.

Det som troligen har hänt är väl att toppen/topparna och ev. blocket blivit skev och måste planas. Utom räddning är den säkert inte men vad det kan kosta att fixa har jag ingen aning om. Men det lär inte bli billigt 🙁

bobban
        Deltagare

så här är det.min far har en subaru outback -98:a. en dag för 2veckor sedan så åkte han på e4n och då sprack kylaren så motorn kokade.och nu kommer problemet.på verkstan säger dom att motorn är helt körd,och det går inte att få tag på en motor i hela sverige och det skulle bli alldeles för dyrt att laga den. vad kan hända ner den kokar?vad kan det kosta att renovera den?har nämligen aldrig hållt på med boxer motorer förut bara raka.ett annat problem är att jag bor i stockholm och farsan bor i piteå,en liten nätt sträcka på 89mil

ett litet tips kolla med fredrik i rimbo
          här har du hem sidan till honom.
          http://www.frontbage.se/

han kanske kan hjälpa er för är det så att vanliga subaru mekar inte kan eller vet så kan fredrik.
          han har kanske till och med en ny motor till er om det skulle behövas
          tjing bobban

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.