› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Överaskad (negativt)
- Detta ämne har 6 svar, 964 deltagare, och uppdaterades senast för 22 år sedan av
STI_Subba.
-
FörfattareInlägg
-
12 januari, 2004 kl. 07:51 #7420
Micke81
DeltagareVar på väg hem från stan i lördags kväll när jag hamnade bredvid en volvo s80 med 2st dtm-pipor. Där satt en ung kille och så skitcool ut. Jag noterade inte honom, men polaren gjorde det. Han satt och pekade frammåt (han ville gasa lite) och polarn sa till mig att killen i volvon vill åka på pisk 😉 Ljuset slår om till grönt. Jag går för halv gas på ettan till 3500rpm, lägger i tvåan och börjar smyggasa. Killen i volvon har hållt fullt järn hela tiden och kommer en halv billängd före mig. Jag tittar mot killen i volvon som till min förvåning sitter med fingret i rutan 😮 och ser allmänt ful ut. Börjar bli dags att torka av den här amatören, tänker jag. Sagt och gjort, jag trampar fullt och volvon kan inte hänga på. Irriterad av hans uppförande passar vi båda på att jäspa (barnsligt *skratt*) när vi passerar s80:n.
Vart är samhället på väg…? Ska man peka finger åt någon som man utmanar på ett race, bara för man tror att man ska vinna? Hoppas detta får stå för volvo-folket (inte subaru)./Micke som inte fick reg.nr på volvon
12 januari, 2004 kl. 08:53 #86282Niklas
DeltagareSånt händer väl varje dag, förutom fingret då alltså.
Måste säga att det känns mycket roligare att få någon till att tokgasa vid ett rödljus och inte göra det själv utan bara lugnt och stillsamt åka iväg. Men det är klart, är ju lite skoj att flyga iväg på grönt också och lämna den andra bilen långt bakom sig. 😉
12 januari, 2004 kl. 08:54 #86280STI_Subba
DeltagareTycker inte att det är så kul att man måste förolämpar (rätt stavat?) en annan vid race. Men visa tycker att det är nödvändigt. Kan man inte bara tävla? Jag har tävlat med många olika på motorvagen och vid rödljus. Men har inte råkat ut för det du gjorde. Nästan alltid är det en respektfullt hälsning under eller efter racet.
Hoppas att du förstår mina svenka stavningar. Jag är inte så bra på att stavar på svenska. Engelska går mycket bättre.
/Kyle
12 januari, 2004 kl. 20:10 #86278FRBxxx
DeltagareUsch det finns inget värre!…. Jag brukar alltid försöka få ögonkontakt med personen som jag tävlat mot och visa med någon gest att jag uppskattade ”racet”… Om jag inte kan göra det blinkar jag med höger/vänster blinkare efter jag swischat förbi honom/henne…..;)
12 januari, 2004 kl. 21:13 #86279zeaflower
Deltagaretycker de ska vara som när jag racade mot en porsche på väg hem från vallåkra. han torkade av mig duktigt ett par gånger innan vi svängde in på en parkering o snackade lite… fick då reda på att etapp varit o pillat på hans porsche så den lämnade 400rwhp…:o 😛
jag kände mig lite mindre förnärmad efter att fått rda på de iaf..:P 😀// sjöblom
13 januari, 2004 kl. 10:18 #86277Micke81
DeltagareJag har tävlat med många
>olika på motorvagen och vid rödljus. Men har inte råkat ut för
>det du gjorde. Nästan alltid är det en respektfullt hälsning
>under eller efter racet.Precis, man hälsar vänligt eller tummen upp (inte fingret)sen är det alltid trevligt när rutorna åker ned och man kan växla ett par ord innan eller efter gasandet. Alltid kul att höra lite den andres bil osv…
/Micke
14 januari, 2004 kl. 09:44 #86281STI_Subba
DeltagareJag bruka ger en tummen upp efter race, som tack för deltagande och gemensam bus. Ibland kan man stanna och snacka lite. Gjorde det en gång när jag tävlat mot en sport hoj med min gammal GT. Det var mycket trevligt att snacka lite om GT’n och hojen och skaka hand innan vi gick var sin väg.
/Kyle
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.