SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Överfyllning?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Jimmya85
    Deltagare

När jag tog hem Imprezan så hade den förra ägaren precis servat bilen.

Efter kommit hem märkte jag bilen började ta emot vid acceleration (Kört den 3-4 gånger efter import)

Det bästa man kan beskriva det med är att det känns som att en traktor hänger i ett snöre bakom bilen. Batteriet har varenda gång varit slut när jag startat bilen(Nu har jag inhandlat ett nytt för säsongen) så jag tog för givet att det var Ecu:n som tog tid på sig att ställa in sig. För ibland så trycker den iväg rätt så ok, inte som innan, men jämt och bra.

Märkte sista gången när jag kollade bilen, att oljan var över maxsträcket,en ganska bra bit(Detta har jag inte sett innan,så jag lät bilen vara tills den når verkstaden.

Idag, när jag tog upp bilen på släpet, såg jag att det var oljeläckage mitt på FMIC(där borde oljan inte vara? :P, kan detta höra ihop med motståndet när man accelererar? Kanske Boost solonoiden också är igenkorkad, eller är jag ute och cyklar? Det enda skumma är att när man läst av boostmätaren så har den laddat fullt (12.5 psi) ändå den kämpat att gå upp i varv

Tacksam för tankar och ideèr

Desen
      Deltagare

Var motorn varm när du kollade oljan och stod bilen på plan mark? Kolla vevhusventilationen kanske?
        Det trycks alltid in lite olja i intercollern och mer blir det om vevhusventilationen är igensatt.
        Men det ska ju inte rinna olja ur den.

Din RA är väl inte mappad för svensk soppa heller? Gick den bra när du körde den till färjan i England på den soppan?

/Andreas, Skåne, Kristianstad

http://www.hildinggren.se/Bilder/BlockDesenSatanliten.JPG
        300 st posters av Block 1250kr
        1st porrfilm 199kr
        2st öl 28kr
        Att anvnjuta allt detta i sängen med satan PRICELESS!

Jimmya85
        Deltagare

Motorn var kall när jag kollade den idag. Den gick precis som den skulle de 70 milen hem, och antagligen gått på Uk version av V-Power hela tiden. (Super unlished eller vad den heter, 97-98 oktan). Har scoobyecun liggande för oktanhaltens skull. Men kan igensättningen av oljan bidra med att bilen motar sig fram vid gaspådrag?

Var motorn varm när du kollade oljan och stod bilen på plan mark? Kolla vevhusventilationen kanske?Det trycks alltid in lite olja i intercollern och mer blir det om vevhusventilationen är igensatt.Men det ska ju inte rinna olja ur den.Din RA är väl inte mappad för svensk soppa heller? Gick den bra när du körde den till färjan i England på den soppan?/Andreas, Skåne

Jimmya85
          Deltagare

En liten uppdatering. Min pappa körde bilen idag från hemmet till verkstaden, och prövade dra på en gång lite. Han märkte också en stor förlust av kraft. Han observerade också att dumpventilen inte alls lät lika högt som innan (Den lät brutalt högt innan)
            Har detta nått att göra med föregående problem?

Jimmya85
            Deltagare

Sista uppdateringen. Skriver till mig själv, men felet är antagligen ganska avlöst :). Farsan hittade ett hål där det fattades en skruv med packning,typ in i blocket(Sitter 3 stycken skruvor från början), bredvid batteriet.(Detta gjorde så det skvätte ut olja och fyllde batterihållaren). Försökt peka ut det med en bild. Efter han skruvade in en ny, verkade bilen skena iväg som ett skott jämfört med innan, och den slutade blåröka vid start, samt dumpade som bara den? Varför? Ja det kan man undra sig, vacuum, smygluft? Kommentarer? 😛

http://img490.imageshack.us/img490/898/wrxengineyo5.jpg

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.