SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor överströmningsventil i fördelningslådan?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    moken
    Deltagare

hm, råkade ut för en sak i dag…
      skulle backa bilen lite för jag hade fått en irriterande sten mellan bromsskiva/skjöld som inte ville ramla bort… började backa lite men så tänkte jag att jag drar på lite…började pinna på lite bakåt men så helt plötsligt sa det POFF och så slutade den driva på backen…
      Alltså det var inget mekaniskt ljud, utan mer en tryck poff, och jag körde hem utan ljud (förutom stenjäveln som sitter kvar)

Sen har ag ngn gång lyckats glömma handbromsen i och upplever även då att den verkar sluta driva?

Är det ngn ventil av ngt slag i fördelningslådan?
      Den slirar ju inget när man kör o så, även om man pressar lite…

SecretAgentMan
      Deltagare

Nej, alla diffar är mekaniska, med diffbromsar av viskotyp i mitten och bak – vilket gör att det garanterat driver någonstans bara det är en växel i.
        Det var bara backen som hoppade ur…

Glömt handbromsen i, och märker inte det förräns du tycker att den slutar driva? 😮

Tar du i mer när det går tungt? :+

/J

moken
        Deltagare

hm, backen hoppade ur med ett stort POFF?
          hm, ja kanske? vart lite paff, lr poff kanske:-)

Angående handbromsen;-)
          Det är som så att jag står parkerad i uppförsbacke, så det går ju tungt att komma i rull, och då när man råkat haft handbromsen i så börjar man ju släppa till dragläge, gasar på, och känner då att arslet på bilen niger samtidigt som det känns som den slutar driva…

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.