SSC Allmänt snack Allmänt småprat OZ Racing * 5 + STI6 vinge = dräggelfaktor

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 32 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

Lugnt, kör försiktigt så det är ingen fara.

Niklas
      Deltagare

Diskuterade med verkstan sist jag var där om kamremmen. De sa också att sträckan är viktigare än åldern (dvs 10000 mil är viktigare än 4 år) men åldern kan ju göra sitt. Får väl göra en undersökning av kamremmen och delarna för att se om allt är ok och klarar ett halvår eller ett år till. Kör ju ungefär 1500 mil om året så om jag skall byta vid 10000 mil så blir det början av 2006.

Men om det måste bytas till sommaren så måste pengarna fram och jag utgår från det värsta (läs: dyraste) så kan det bara bli bättre (läs: billigare).

Vectorm12
        Deltagare

dräggelfactor= 10^300

Nu måste jag ha en STI-6 vinge…:7

Perra
          Deltagare

> Men å andra sidan så tyckte han väl att han
            >inte skulle ha någon användning av en ensam OZ-fälg! 😀

Först så måste jag säga att nu börjar det ju likna nåt, Äljen!

Sen tycker jag att Erik hade dålig fantasi! Eller hade han redan en slangvinda i garaget?? 🙂

/P

Vectorm12
            Deltagare

Förresten var fick du tag i vingen???

Blev det gruppköp i alla fall???

Blocken
              Deltagare

>Förresten var fick du tag i vingen???
                >
                >Blev det gruppköp i alla fall???

——–

Hoho? Vaken? Läs första inlägget högst upp! 😉

Älj: Goa vinterfälgar, som Grusdräparn sa! Vad blir det till sommaren? 18″ eller 19″? 😉

/AB

Niklas
                Deltagare

Vectorm12: Vingen följde med i paketet med fälgarna vettu. Erik ville inte ha den vingen längre, han skall ju ha dubbelvinge! 😀

Blocken: Eftersom jag kör som en kärring så vill jag ha lite gummi mellan fälgen och trottoarkanterna. Så dessa 17″are får bli mina sommarfälgarna.

Blocken
                  Deltagare

>Blocken: Eftersom jag kör som en kärring så vill jag ha lite
                    >gummi mellan fälgen och trottoarkanterna. Så dessa 17″are får
                    >bli mina sommarfälgarna.

*asg* Sämre än din kärring? 😉

När jag flyttade till Västerås blev man mobbad om man åkte mindre än 18″… Så det blev raskt till att beställa riktiga hjul :):D

Vad blir det för sänkning då? 😉

/BlaCC

Niklas
                    Deltagare

Men Västerås är väl typ Stockholm och där är ju alla ”pling plong”, dvs neon och alu-vingar är det enda som är bra nog för att få vara med på parkeringen! 😛

Det blir raggarsänkning, extrahjulet i baljan och en extra burgare i kaggen.

SecretAgentMan
                      Deltagare

Nej nej Äljen – i Värsterås så kör vi bilarna, och har därför betydligt mindre tid över till klistermärken och parkeringsskador på fälgar. 😀

/J

Practos
                        Deltagare

Såhja, va nuu riktika män och komm upp ti norrrland så avgöra vi tet i min vedbastu :+ 😀 😀

Fyhr
                          Deltagare

jag bytte min kamrem på min my99a nästan direkt när jag köpt den (pga åldern 4 år) det plus ett byte av kopplingsvätskan kostade inte mer än 3600 hos autoteknik i helsingborg, så himla blodigt tycker jag inte det är…

Manor
                            Deltagare

Alien, vet du vilka fälgar som Szanto ska ha nästa år? Det lär väl aldrig bli plåtfälgar ;).

mvh Mats N

Manor
                              Deltagare

>>Men vad ska du ha för fälgar till sommardäcken? 😉
                                >
                                >Är ju en 7500mil-service med
                                >kamremsbyte till sommaren som kommer kosta svinpäls. 🙁

Tjenare Alien !

Jag kanske kan glädja dig att kamremsbytet görs först vid 10000-mila servicen. Dock finns det även en ”rekommendation” att göra bytet vid 4 år (10000-mil eller 4 år alltså). Enligt min verkstad så var det inte så jättekänsligt med tiden, så de tyckte att jag kunde skjuta på bytet i ett halvår. Givetvis är väl detta att se som en chansning/risk, men allt beror ju också på hur hårt man kör grejorna.

Bara ett tips alltså, du bestämmer givetvis själv hur du vill göra, men du kan ju åtminstone fundera på att skjuta på bytet och diskutera saken med din verkstad…

mvh Mats N

Manor
                                Deltagare

>Angående kamrem.
                                  >Jag har snacka med tekniker på IM om detta. Har tom skrivet
                                  >en tråd (eller i en tråd) om detta. (hittar ej nu)
                                  >
                                  >Dom sa iaf: Byt senast efter 5 år! På en GT så rasar motorn.
                                  >På en GL, RX så stannar den bara. (Frågade om min mammas RX
                                  >också när jag ändå ringde)
                                  >
                                  >Jag kommer att byta inom 5 år iaf! Tog ut den 2000-10-xx,
                                  >komemr att byta senast under nästa år.

Hej Janne !

Det låter som om 5 år eller 10000 mil är ett hett tips då. Jag bytte efter 4,5 år och ganska prick 10000 mil :P.

mvh Mats N

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 32 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.