SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning oz superleggera

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Basie
    Deltagare

hej någon som vet vart man kan köpa guldfärgade oz superleggera eller turismo fälgar i sverige?

MickeM
      Deltagare

Hep!

Vad jag förstått enligt leverantörerna av OZRacing-fälgar i min lilla by så finns inte SuperTourismo GT i guld (bara i nån gråaktig nyans och den vita). Då frågade jag iofs bara efter 18″.

Däremot SuperLeggera finns ju i guld. Men när jag skulle beställa den så ville de inte riktigt sälja 18×8″ åt mig för den passar inte min Subaru Impreza GT99! ??? Hjälp! Flera har ju den på sina bilar här, eller har jag sett fel? Hur har ni fått den att passa? Valsat? Tagit bort inre plastlisten? Hamrat? Hur göra? Vill ju ha!

Om man sänker bilen.. hur mycket kan man sänka den med dessa fälgar och med vilken ”sänkningssats”?

Och en fråga till… är det de främre bromsoken som sticker ut så mycket som gör att offseten måste vara så galen?

Och när jag ändå frågar så mycket.. vilka däck blir snyggast (jaja, passar bra med då) på Leggera? Sen vill jag ju ha kvar mina rallystänkisar utan att däcken skrapar i, som vinterdäcket gör vänster fram hela tiden man svänger vänster… 😀

Finns det nån annan 18″ guldfälg som passar (fast det är väl OZ som är det rallyigaste)?

(ett ”Köpa-fälg till Impreza-FAQ” borde finnas här… och även för alla andra populära attiraljer, kanske?)

/MickeM

MickeM
        Deltagare

Har nu förstått att Superleggera inte alls passade på GT99-00 pga för liten offset. Men vilka 18″ guldfälgar finns som passar då? Och som inte är 5-ekrade…

/MickeM

Imp
          Deltagare

enligt killen jag köpte mina superlegera 17″ av så funkar 18″ helt utan problem. även sätt imprezor (gt99-00) som kör på 18″ superlegera.

MickeM
            Deltagare

Jag hittar ju bara 8″ breda! Då måste de ju bara skrapa i nånstans med ET 35 (som jag tyckte mig läsa nånstans). Finns det inte 7″ eller 7,5″? Eller med större ET? Leverantören sade åt mig att 18×8″ Leggera INTE passar min GT. Jisses, utan hjul så får jag ju cykla!!! ;( Börjar bli lite panik, så envis som man är. Men frisk luft skadar ju inte. Men boxer-ljudet blir svårt att framkalla.

/MickeM

Janne248
              Deltagare

Vet inget om OZ, men Compomotive 18×8 med ET 50 fungerar.
                Kör du lungt behöver du inte göra något, men jag har nu valast och sänkt med Tein fjädrar. Det funkar prima!
                Har 225/35-18 däck.

MickeM
                Deltagare

Hej, igen…

OZ Superleggera Race Gold 8×18″
                  1. Offset?
                  2. Är det 225/35 som gäller? Annars passar vad?
                  3. Om man lägger på de fälgarna, hur mycket måste man valsa?
                  4. Någon som har på sin bil?

OZ Superleggera MTS 7×18″
                  5. Offset?
                  6. Passar dom rätt på GT 99-00?
                  6. Någon som har på sin bil?

/MickeM

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.