SSC Allmänt snack Allmänt småprat P-bot

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    griml0ck
    Deltagare

Råkade ut för min andra P-bot idag. Vad som irriterar mig dock är att jag betalade 60 kr för att parkera där i 4 timmar. Ni stockholmare kanske är vana att betala så mycket. Jag brukar högst betala typ 10-20 kr när jag parkerar i stan. Skulle iaf på en filmfestival och trodde inte den skulle dröja längre än 4 h. Sedan så hamna dom efter i schemat så klart och drog ut på tiden till 14:45 (min P tid gick ut 14:25). Så fick man en böter på 250 kr. Så totalt får jag alltså betala 310 kr för att stå parkerad där. Hade lika bra kunnat betala noll så hade det bara kostat mig 250 kr. Verkar inte rimligt enligt min mening. Ska ringa o klaga på måndag så kanske man med lite tur får avdrag på 60 kr iaf. Känns som man har nog med utgifter 🙁 ¨

// smått irriterad grimp0nke

christopher
      Deltagare

i Tokholm får man pröjsa 280-320 kr/dag för parkering i stan……
        Själv har jag fått P-bot när jag som enda bil på en gratis parkering kl 21.00 en lördagkväll glömt P-skiva x(
        /
        fraSSe

w-edition
        Deltagare

Det man kan göra om man får p-bot och kommer tillbaks till bien inom rimmlig tid är bara att dra till närnaste mack köpa några liter soppa i en dunk och sedan och skicka in kvitto på detta och hävda att man fått soppatorsk har funkat flertalet ggr för mig

griml0ck
          Deltagare

Då måste man ju vara oärlig… ! vilken mack ska man ta då menar du? 😀

Ne skojade bara men ska höra på måndag om dom har nån sympati. Det är ju inte direkt så man spottar ut pengar. Brukar vara glad om man lyckas få över nåra hundra per månad. För det mest äter jag upp dom pengar på max dock 😀 :9

kimppa
            Deltagare

Jag har slutat helt och hållet med att betala p avgifter! Jag jobbar som egen i byggbranchen och säg att en månad är jag inne i stan (Sthlm)10-15 dagar. Brukar få 2-3 p-böter i månaden. Så istället för att lägga 3000 kr eller mer i avgift så kan jag med glädje betala 1000-1500 kr i böter. Har funkat hitills.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.