› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › P1 dämpare och fjäder?
- Detta ämne har 8 svar, 984 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 2 månader sedan av
Manor.
-
FörfattareInlägg
-
12 april, 2005 kl. 19:58 #4758
SecretAgentMan
DeltagareSkulle tippa på att de menar STi-benen som sitter på P1:an…tror det är eibach-special-special på en uppsättning vanliga STi-ben.
Ingen överdriven skillnad mot det du redan har. 🙂
/J
12 april, 2005 kl. 20:03 #67685Robban25
DeltagareOk, tyckte bara att kolvarna såg ovanligt tjocka ut på dom dämparna. Såg fett ut! 😮
Ska man satsa på enbart Eibach fjädrar istället kanske? Vill max sänka 20-25mm och inte få en hård bil. Ska helst vara lika bekväm som den är nu, annars får fjällan utbrott! 😉
12 april, 2005 kl. 20:08 #67679SecretAgentMan
DeltagareDet är en synvilla – det är inte kolvarna du ser, det är dämparens ”hus” – de sitter upp och ned (ofjädrad vikt å grejer). 🙂
/J
12 april, 2005 kl. 20:11 #67686Robban25
DeltagareVisst fan, tyckte nog att jag kunde läsa något sådant på samma sida. Reflekterade inte på det då.
Då får det nog bli eibach fjädrar. Betydligt billigare också!
Någon som vet om bilen blir stötigare med sådana på?17 maj, 2005 kl. 11:59 #67682jraberg
DeltagareVisst fan, tyckte nog att jag kunde läsa något sådant på samma sida. Reflekterade inte på det då.Då får det nog bli eibach fjädrar. Betydligt billigare också! Någon som vet om bilen blir stötigare med sådana på?
litegrand ja kanske, men knappt märkbart..tycker jag iaf. Jag gillar dock att ”känna vägen” när jag kör men tyckte inte att det blev så stor skillnad mot orginal.
-JR som har fått det konstaterat(av jerry) att min bil Inte är sänkt.. trots lägre fjädrar 🙁 mkt konstigt..
17 maj, 2005 kl. 12:02 #67680SecretAgentMan
DeltagareKlart den är lägre, det skiljer massor mellan våra två bilar, och min är betydligt högre.
Men du kör inte med helt standard fjäderben heller – det är ju undre tallrikens höjd från navet som sätter 0-punkten s.a.s, är denna lite högre än standard så blir det högre…spekulationer, men konkret, din är lägre.
Att jämföra med standardbilar som gått en miljard mil och hänger på genomslagsgummit är icke relevant.! 😀
/J
19 december, 2005 kl. 06:19 #67681Manor
DeltagareJag OT:ar vidare…
Jag har också Eibach på gång. Jag hoppas att bilen sänks något…vilket jag antar att den gör. Fjädrar är väl annars inget som man byter i första taget, brukar man inte vänta tills de går av (typ). Om de skulle vara identiska med originalfjärdrarna så finns det väl ingen direkt marknad för dem.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #67683jraberg
DeltagareKlart den är lägre, det skiljer massor mellan våra två bilar, och min är betydligt högre.Men du kör inte med helt standard fjäderben heller – det är ju undre tallrikens höjd från navet som sätter o-punkten s.a.s, är denna lite högre än standard så blir det högre…spekulationer, men konkret, din är lägre.Att jämföra med standardbilar som gått en miljard mil och hänger på genomslagsgummit är icke relevant.! :D/J
OT
men ni sa ju när jag kom ut att den var ju lika hög som din..(bilen)
AH!… ni skämta mig aprillo. (duh!)jaja, bryr mig inte så hårt, då jag inte ser det när jag sitter inne i kupen ändå. 😀
sorry för OT Robban
-JR
19 december, 2005 kl. 06:19 #67684Robban25
DeltagareSåg på någon amerikansk sida ett kit med dämpare och fjäder (röda)
P1 någonting hette dom.
Någon som vet var man kan köpa sådana? -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.