SSC Annonser Säljes – Delar Pace charge/intercooler med vattenpump

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    jon
    Deltagare

Pace charge/intercooler med vattenpup sälges..
      Har gått ca 400 mil, men säljes för att ge plats för en frontmatad för syns skull.
      Är som sagt toppmonterad med frontmonterade vattenkylning..

Kostar ny 1275 pund

Mer info..
      http://www.paceproducts.co.uk/php/products_info.php?parent=4&productID=car/subaruimpreza

Sälges till bra pris vid snabb affär..

Pris Bud

AK_Impreza
      Deltagare

riktpris?

pannan
        Deltagare

Snälla AK 🙂

Denna ic passar endast på STI modellerna. Riktpriset är högt dvs över 20.000 kr om det skall beställas och fraktas ifrån Pace Products i England.

Engligt tester är denna IC riktigt riktigt bra. Dropptempen är fenomenal.

mvh
          J

jon
          Deltagare

den går ganska billigt vid en snabb affär, hade tänkt mig någonstanns runt 10 000 men går det fort så kan jag tänka mig en viss rabatt..

Adam K
            Deltagare

Vad är det som inte passar till en GT, dvs vad behövs göras för att den SKA passa?
              Betala med en skjuts till Chammo i Januari? 😉

/Adam

pannan
              Deltagare

Vad jag vet är att Micke som jobbade på Speedworks gjorde lite modifieringar på flänsar osv för att den skulle passa just STI:n.

Om det skiljer mycket mellan en GT:s fästen och en STI 05 låter jag vara osagt. Det bästa du kan göra är att maila dem på Pace Products i England och höra dig för. IC:n är stenhård.

Får man fråga Jon varför Turbocenter hoppade över denna lösning? Fick inte oljekylaren plats med denna på?

jon
                Deltagare

Nytt pris 9000skr

Tittar på en front matad (jätte jätte stor)mest för syns skull, den kommer ju synas lite mer med ny front….

JON

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.