› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Paket på väg från USA – någon som vill dela frakt?
- Detta ämne har 181 svar, 11,216 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 10 månader sedan av
Patrik K.
-
FörfattareInlägg
-
20 mars, 2008 kl. 09:17 #116446
NickeH
DeltagareBra jobbat, jag har inte på nåt sätt bråttom med min prylar så ta det när det passar.
Trevlig påsk.
21 mars, 2008 kl. 17:47 #116327SecretAgentMan
DeltagareNågot jag inte tänkt på, är att ni som kör gam’-gc8 – lambdauttaget sitter a’la newage en bit ned på downpipen (längst ned till och med) – men det är ”bara” att greja en lambdamutter på mekonomen (kostar ’la en femtilapp eller så) och be någon vänlig själ borra hål i dp:n och svetsa dit uppe vid turboänden. 🙂
Alt. förlänga kablaget (men det är mer lurigt, det är svårt att löda i kablaget vill jag minnas, och klämskarvar är jättefel här).
/J
21 mars, 2008 kl. 17:59 #116328SecretAgentMan
DeltagareTack till er som hämtat förresten, skönt att få iväg dem så det inte blir liggande (har den här trista garagestädningen hängande över mig, det kan inte stå trasiga kokarlådor i hela garaget när det konverterats till hojgarage…en busslast avgassystem är lite ivägen 😉 ).
Speciellt skönt är det att det kom hem i tid, om än med väl lite marginal för några…
Kul miniträff med Dragster och Ubbe&Lotta ikväll (det var ett tag sedan)!
/J
21 mars, 2008 kl. 18:51 #116391alrik
DeltagareMekonomen
Artnr: 14-37711
Art: Lambdafläns
Info: Universal
Pris: 36kr22 mars, 2008 kl. 07:57 #116376oskar
DeltagareMekonomenArtnr: 14-37711Art: LambdaflänsInfo: UniversalPris: 36kr
Är den rostfri??
//Oskar
22 mars, 2008 kl. 17:30 #116359dragster
DeltagareTack till er som hämtat förresten, skönt att få iväg dem så det inte blir liggande (har den här trista garagestädningen hängande över mig, det kan inte stå trasiga kokarlådor i hela garaget när det konverterats till hojgarage…en busslast avgassystem är lite ivägen 😉 ).Speciellt skönt är det att det kom hem i tid, om än med väl lite marginal för några…Kul miniträff med Dragster och Ubbe&Lotta ikväll (det var ett tag sedan)!/J
Åter igen stort tack för hjälpen med allt, även för kaffet och den trevliga pratstunden också.:-)
22 mars, 2008 kl. 17:55 #116418Patrik K
DeltagareJa tack för hjälpen Jerry! :7
Då ska det inhandlas lamdafläns, så man kan få på grejerna ngn gång =)
Kul att träffa dig, det lyser ju för fan i ögonen igen. Fick nöjet att hälsa på Mrs. SGM alias Maddis på vägen ut med. Ha det bäst så ses vi framöver.
// Patrik K
22 mars, 2008 kl. 23:25 #116392alrik
Är den rostfri??//Oskar
Vet ej. Ring och fråga på tisdag! 🙂
/Mikael
25 mars, 2008 kl. 14:03 #116419Patrik K
Är den rostfri??//Oskar
Dom är inte rostfria!!!
Mekonomen tipsade om att Ferrita kanske hade, ska kolla detta…
// Patrik K
25 mars, 2008 kl. 14:12 #116420Patrik K
DeltagareRostfri lamdafläns att svetsa på Dp:n finns på Ferrita i Köping. Kostar 175kr
De har även rostfri skruvplugg för det andra hålet. Kostnad ?// Patrik K
25 mars, 2008 kl. 17:04 #116329SecretAgentMan
Deltagarehttp://www.hqtec.se har rostfri lambdamutter med plugg, för mindre pengar. 🙂
/J
27 mars, 2008 kl. 18:21 #116421Patrik K
DeltagareAlla ni där ute som har köpt detta N1 system och ska montera det på en GT?!!!
Har varit och fixat lamdafläns/mutter ja kalla det vad ni vill 🙂 samt lite annat smått o gått 😛
Vad har jag stött på för problem som jag vill dela med mig av;
Jo – p.g.a. av att vår kära GT inte har en sådan lång lamdakabel samt att den måste sitta innan ”katten” så har detta lilla bekymmer uppstått. Är det månne någon som känner en person som kan svetsa i gjutgods???
För att få plats med den nya flänsen innan katten kan vi glömma, för den enda ”möjliga” plats är i vinkel och sätter man den där kommer man elda upp lamdasonden då den kommer för nära katten. Att svetsa i gjutgods är ngt av det svåraste som finns har jag fått erfara efter att ha snackat med Ferrita (där jag köpte flänsen) samt med barndomskamraten vars smidesfirma har funnits i 40 år (och dom rekommenderar att starkt låta bli gjutgodset) ;(Så vad göra??? Jo, jag ska åka ner till Stockholm i morgon och undersöka om godset håller för att borra och gänga för lamdan direkt. Annars vet i fan hur detta ska gå…
Återkommer med info så snart jag vet mer. Om ngn annan vet nåe så hör hemskt gärna av er på 0733-225522.
// Patrik K
28 mars, 2008 kl. 09:25 #116447NickeH
DeltagareÄr kanske enklast att förlänga kablaget då.
Nån som provat och vet om det fungerar bra?28 mars, 2008 kl. 12:38 #116393alrik
DeltagareÄr kanske enklast att förlänga kablaget då. Nån som provat och vet om det fungerar bra?
Min tanke var som följer:
GT:n och WRX:en är ju i princip identiska när det gäller motor och drivlina så spelar det så stor roll om lambdan sitter före eller efter katten??Är sitter kontakten till lambdan på WRX:n på samma ställe som på GT så bör ju de resultera i att sladden på själva lambdan är längre och når dit. Eller sitter kontakten nerdragen under bilen där lambdan sitter?
Jag ska ändå skaffa mig en ny lambda för att gängorna på den jag har är i princip obefintliga så därför låter jag den sitta kvar i orginalsystemet.
Så är det någon som vet något om detta? Om mina tankar stämmer så är det en hyffsat lätt lösning.
/Mikael
28 mars, 2008 kl. 13:30 #116330SecretAgentMan
DeltagareFörläng kablaget, enda skillnaden kan bli hur förvärmningen på sonden kan bli.
…jag tror faktiskt det var en 4-trådars boschlambda (lite special-special) jag hade bekymmer att förlänga kablarna på, prova vettja.
/J
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.