› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Paket på väg från USA – någon som vill dela frakt?
- Detta ämne har 181 svar, 11,216 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 10 månader sedan av
Patrik K.
-
FörfattareInlägg
-
15 november, 2007 kl. 10:03 #116352
dragster
DeltagareOm det skulle gå att få tag på en Helix 3″ aga med race kisse för en vettig peng så är jag mycket intresserad.
Invida i all ära men jag är allergisk mot avgassystem som sticker ut på snedden i slutet;-)
Detta gäller alltså till en STi MY03.
Tack på förhand.15 november, 2007 kl. 10:59 #116438KingWood
DeltagareÄr intresserad av invidia dp utan katt, hittar det dock inte på sidan!
Någon som sett och kan länka?15 november, 2007 kl. 13:56 #116333Janne248
DeltagareDom har betydligt mer än vad som finns på sidan. :)Det är till senare kokare som jag skall ha till min, så det är samma-lika saker (som bekant, helsystem från senare passar bra på äldre bilarna).:)/J – skall kika på’t, återkommer.
Tack Jerry! Är som sagt sugen på att ”göra det rikigt” och byta första delen (DP’n) när resterande är bytt….. samt Autotec mappa så klart… :9
15 november, 2007 kl. 14:45 #116379alrik
DeltagareJag slår till på ett Invidia 3″ rostfritt, komplett med allt (katt).
PM:a summa och när du vill ha pengarna på kontot.
/Mikael
15 november, 2007 kl. 16:38 #116439NickeH
DeltagareHej
Skulle vilja beställa följande, om du tror det passar på min GT -00 utan alltför mycket svetsande 🙂
Fick följande priser från Mark för ett tag sen. Beställde inte då eftersom han vill ha 300$ i frakt.
Invidia Downpipe (Catted) – $559
Greddy SP2 – $532(nån som vet om man ska beställa WRX 02-Up eller STI 04-Up)Stor eloge till SAM som ordnar sånt här.
:*
Edit: KingWood, jag fick följande pris på Invidia Downpipe (racing , non catted) – $270 från Mark.
15 november, 2007 kl. 17:23 #116273SecretAgentMan
DeltagareHuvva…jag hade nog mer tänkt mig lite småsaker som går att skicka i mina kartonger med aga. 😀
Problemet är att frakten blir per kartong med aga, storleken är ett problem, även vikten, så det blir kanske ingen jättevinst i det hela, varje kartong drabbas av fraktkostnad, och det går inte i 3 avgassystem i kartonger för ett….utan större våld dvs. 😀 😀 😀
Men…listan jag får ihop – som jag mailar och frågar pris på ser ut som följer:
Klar
Alrik – komplett invidia, kattad dp
NickeH – Invidia kattad dp, greddy sp2
Kanske
Janne248 – kattad invidia dp.
Mr Smith – Samco Ancilliary Hose Kit For 02+ Impreza WRX/STI (9 Piece Set)
Samco Radiator / Coolant Hose Set For 02+ Impreza WRX/STI
Dessa i blå færg
Kingwood – avkattad invidia-dpdragster – Helixpryttlar kör inte Ravspec alls, det är mer eller mindre en ren gruppe-s-produkt, men jag har gett Mark i uppdrag att leta efter någon liknande, med o-snett utblås. 😉
Frakt inom Sverige står var och en för, jag kan vara hygglig och halka förbi bussgods, men gränsen går där. 🙂
/J – återkommer
15 november, 2007 kl. 17:29 #116274SecretAgentMan
DeltagareYonaz – När mitt kokarsug blir för stort, pilen står och väntar på aga. 😀
/J
15 november, 2007 kl. 19:45 #116396Patrik K
DeltagareJag skulle handla komplett och minimera krånglet Patrik – Invidia 3″ rostfritt, komplett med allt (katt) landar ganska precis under 10′ ink. frakt och tull./J
Jerry: Okay, jag litar på ditt råd. Det enda som är prylen är att jag vill ha ett system som går igenom Bilprovningen så jag slipper skruva av och på (går ju viiserligen, men hellst inte)
KN: Gör ditt det? Hur ser det ut nu igen, utblås dvs. har du bild när det sitter på bilen?
Jerry: Vad har jag för tid på mig? Måste kolla om jag kan få lös lite cash från fonden jag sparar i?
// Patrik K – VILL vara med på detta köp!
15 november, 2007 kl. 19:50 #116275SecretAgentMan
DeltagareDet lär ’la ta lite tid att rodda i det här, så det är inga lösa kor på isen. 🙂
Vore väl gött att ha det löst inom ett par veckor i alla fall.
/J
15 november, 2007 kl. 21:32 #116276SecretAgentMan
DeltagareJag har fått lite priser, och har fått fram lite mellan den berömda tummen och pekfingret-priser, dessa är baserade på köpkurs på 6,30:-/usd, och moms samt tullavgift är med, det kan svaja lite så räkna inte på öret här…
Alrik – komplett invidia, kattad dp – ~8850 plus frakt
NickeH – Invidia kattad dp, greddy sp2 – ~8850 plus frakt
Kanske
Janne248 – kattad invidia dp ~4150 plus frakt.
Mr Smith – Samco Ancilliary Hose Kit For 02+ Impreza WRX/STI (9 Piece Set)
Samco Radiator / Coolant Hose Set For 02+ Impreza WRX/STI
Dessa i blå færg~1780:- plus frakt.
Kingwood – avkattad invidia-dp ~2450 plus frakt.
Frakt per komplett avgassystem landar runt 200-250 USD som det ser ut, kan bli frågan om lite rabatt, en downpipe borde bli lite mer sansad (räkna med ~100 USD plus minus lite svängrum) och slangkittet halkar med i någon av kartongerna.
Total fraktsumma kommer förmodligen inte förräns vid skarp beställning, och den splittar jag på något klurigt sätt. 😀
/J
15 november, 2007 kl. 21:49 #116334Janne248
DeltagareSå…
Kattad invidia dp ~4150 (inkl.moms/tull) plus frakt som är ~100USD (=630SEK) = ~4800:-
Jag är PÅ!
16 november, 2007 kl. 07:15 #116353dragster
DeltagareHar kollat runt lite själv på Invidias avgassystem sett att deras G200 Catback verkar vara hyfsat rakt :+
Så vad kan ett sådant med downpipe med katalysator gå på?
Är änen intresserad av en Defi Pod att ha 60mm mätare i.:-)16 november, 2007 kl. 11:27 #116397Patrik K
DeltagareJag slår också till på ett Invidia 3″ rostfritt, komplett med allt (katt)
… men vet ngn om det går igenom Bilprovning eller ska man gå upp i cell-antal på catten? Sökt Ulrik för bilder svar.Finanserna fixade 😛
PM:a summa och när du vill ha pengarna på kontot.
Tack Jerry för roddande, säg till om du behöver hjälp!
// Patrik K – sugen
16 november, 2007 kl. 11:30 #116335Janne248
DeltagareJag slår också till på ett Invidia 3″ rostfritt, komplett med allt (katt)… men vet ngn om det går igenom Bilprovning
Daniel83 hade ju samma, men han kanske inte hade kat???
17 november, 2007 kl. 18:17 #116398Patrik K
DeltagareNågon som vet skillnaden mellan GT350 och G200-Ti? Varit inne på Invidias hemsida och läst/kollat bilder.
GT350: Verkar vara mindre slutburk? men lite snedkapat, verkar dock passa fint i fas med kofångaren. Verkar vara kortare slutrör?
G200-Ti: Enligt hemsidan för mer effektmaskiner? blonerad spets på slutröret, dock verkar slutröret längre? verkar ha en större slutburk – tystare?
Ett av dom blir det iaf 😛 Tacksam för alla eventuella svar!
// Patrik K
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.