› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Påkörd av min kompis
- Detta ämne har 14 svar, 1,466 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 9 månader sedan av
AndreasGT.
-
FörfattareInlägg
-
30 maj, 2009 kl. 14:37 #1654
AndreasGT
DeltagareHejsan!!
En tråkig dag 🙁 jag blev påkörd av min kompis när han backade med sin bil på min högra sida, om sitter i bilen så blir det högra sidan på min bil, han satt samtidigt och pillade på sin GPS när han körde in i den, tråkigt men livet går vidare men det lilla gör så mycket skada, Skadan är sprickor i lacken längs med till den andra huvudstrålkastaren och positionslyktans glas gick sönder.
Måste man bytta ut hela fronten eller går det att laga, tänker inte göra detta själv, tänkte vilket som blir biligast att göra.http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_photo.php?set_albumName=ssi900&id=P1010526
AndreasGT
30 maj, 2009 kl. 19:41 #46035Fricke.w
DeltagareTråkigt tråkigt 🙁 men har du försäkring är de vell bara att ringa ett samtal, är ju din kompis försäkringsbolag som står för kostnaderna, så du slipper ju undan med O:- surt för polaren din, men så är de i alla fall, tycker inte du ska bjuda på de.
MVH
Fricke.w31 maj, 2009 kl. 13:06 #46028AndreasGT
DeltagareJa det är tråkigt för hans del, han ringde sitt bolag nu i helgen men dom hade bara akuta fall så han kommer att ringa på Måndag istället. Och det håller jag med dig om det är han som ska stå för kostnaden inte jag och min bil är helförsäkrad.
AndreasGT
31 maj, 2009 kl. 17:44 #46036Fricke.w
DeltagareJa men då är ju saken biff, han har ju lika mycket självrisk hur en skadan laggas, så se till att få en helt ny front du, blir mycket bättre de, än en massa slipande och spakel, för har du otur reser sig spaklet och de ser ut som fan själv efter en tid, så var artig och snacka med firman som ska göra jobbet, och på peka att du vill ha ny front.
MVH
Fricke.w31 maj, 2009 kl. 19:03 #46029AndreasGT
DeltagareHej
Jag ska ta och prata med firman som ska göra jobbet vet ej vem det blir ännu, det får man se då dom vet väl sånt om den behövs byttas ut helt och hållet eller ej.AndreasGT
1 juni, 2009 kl. 19:18 #46027Tessan
DeltagareVad trist att du fick bilen skadad..:-( Hoppas allt löser sig så ses vi väl på vägarna här snart igen..;-)
2 juni, 2009 kl. 06:47 #46030AndreasGT
DeltagareJa det är inte roligt när sånt händer det kunde varit värre, jag behöver nog inte betala något för detta. Jag ska få ett samtal från hans försäkringsbolag eller så ringer dom mitt bolag men det verkar lösa sig 🙂
AndreasGT3 juni, 2009 kl. 19:51 #46033Mumin
DeltagareSäg till ditt bolag att det blev en P skada och han som gjorde det rymmde. eller ljug om en viltolycka 😛 så får din polare pröjsa sjävlrisken.. tror inte det blir så mycket då..
3 juni, 2009 kl. 19:52 #46034Mumin
DeltagareSäg till ditt bolag att det blev en P skada och han som gjorde det rymmde. eller ljug om en viltolycka 😛 så får din polare pröjsa sjävlrisken.. tror inte det blir så mycket då..
4 juni, 2009 kl. 17:39 #46025Manor
Moget, vi håller inte på med försäkringsbedrägerier…
Ju mer det myglas, ju högre blir premierna…och de är höga redan som de är.5 juni, 2009 kl. 01:13 #46026alrik
Moget, vi håller inte på med försäkringsbedrägerier…Ju mer det myglas, ju högre blir premierna…och de är höga redan som de är.
Trots att du är så gammal som du är? 😉
/Mikael – äger alla mina bilar
8 juni, 2009 kl. 17:43 #46031AndreasGT
DeltagareJag är inte så sugen på att mygla det är inte min grej jag vill vara så laglydig som möjligt. Men det verkar ta lång tid, det är ingen som hört av sig, trodde detta skulle lösa sig på en vecka med försäkringsbolaget men det verkar dra ut på tiden annars får jag ringa till dom och fråga vad dom håller på med.
AndreasGT
8 juni, 2009 kl. 19:16 #46038Niklas
DeltagareBlev påkörd i ett parkeringsgarage med hyrda platser (enkelt att veta vem som orsakat skadan) och det gick smidigt. Hade då TryggHansa. Det enda som tog tid var att den som orsakade skadan inte hörde av sig till mitt försäkringsbolag och erkände så tiden gick ut och tanten fick pröjsa ändå.
Minns inte hur lång tid det tog, kanske var det en månad mellan att bilen blev skadad och att fronten blev omlackad. Men jag var väldigt aktiv själv, tog bilder på skadan och ”brottsplatsen”, letade upp en lackfirma, fick pris av dem, meddelande till försäkringsbolaget och ringde och kollade om tanten hört av sig.
Vilket försäkringsbolag har du?
10 juni, 2009 kl. 15:59 #46037mangan
Deltagaresånna där små skador kan dröjja länge innan dom gör nått åt.inte prio ett, så ja tycker du ska ringa o tjata..
o den kommer förmodligen bli lagad o glaset utbytt lr ett nytt beg dimljus =)10 juni, 2009 kl. 18:34 #46032AndreasGT
DeltagareJag fick ett brev från mitt försäkringsbolag det heter Gjensidige och där står det att jag inte behöver betala någon självrisk till verkstaden när bilen repareras. Ska åka till Subaru i morgon här i Kristianstad och höra vad dom säger var man reparerar skador.
AndreasGT -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.