SSC Allmänt snack Allmänt småprat pålitlig efekt test i sthlm?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Imp
    Deltagare

finns det nån sådan? skulle va kull å kolla kusarna nu men orkar inte åka land å rike runt.

Practos
      Deltagare

ifall du vill åka kortast möjliga föreslår jag deltadash.
        http://www.ecutek.com
        http://www.ecutek.com/products/dyno

Klart det kostar en slant först men nyttan finns ju där.

Imp
        Deltagare

hmm helt klart intresant.

SecretAgentMan
          Deltagare

Det finns egentligen bara EN riktig pålitlig test, och det är slutfarten på en 402-meters repa.

Bromsbänkar ljuger, accelerometers ljuger (gtech osv) och saker som deltadash känns en smula tvivelaktigt.

Ut på en dag på strippen med Bilsport, och se till att ha lite slantar till en växellådsrenovering. 😉

Men annars åker ni till Roffe i Rågsved och får den bänkad på rullar, ta med en standardbil så får ni en referenssiffra att jämföra med.

/J

Banträffsansvarig SSI
            Stolt ägare till Silverpilen

GrizzlyBear
            Deltagare

Vet iof inte säkert om de gör effekttest åt privatpersoner, men Rototest i Rönninge ska ju vara rätt bra sägs det. Det är ju dit Trafikmagasinet m.fl. åker och testar sina testbilar.

/Björn

Dawn
              Deltagare

>Det finns egentligen bara EN riktig pålitlig test, och det är slutfarten på en 402-meters repa.< Nyfiken. Då får du ju räkna ut hur mycket du har på nåt sätt. Det bör ju bli en massa faktorer som måste vara med, eller? Jag körde på 13.4@163km/h Det enda jag bytt på min var avgas 3" fr turbo. 😀 Körde snabbare än Szanto(13.5@162km/h) på 0-402m och vid det tillfället skulle han ha ca 270hk. Visserligen hade han 17" och jag 16". Det skulle skilja ca 40-50 hk på våra bilar då. Tycker inte det stämmer. En tum större på fälg skulle "ta bort" så mycket effekt. Nåt nån kan förklara? Eller är det bara så att jag är så fantastiskt bra på att piska mina hästar så de jobbar lite extra? :p /Dawn

Längtar till våren nu när snön inte vill ligga kvar…och så vill jag dricka ditt blod

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.