SSC Annonser Köpes – Delar Panikköpes Dawes Device m.m.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Zetterlund
    Deltagare

Jag har (eller tror jag har) pendlande laddtryck på min GT. Och vill härleda det till 3″ + ett unichip. Och jag har ingen laddtrycksmätare heller. 🙁

Så det jag är i panik behov av är en styck Dawes + en laddtrycksmätare (helst med A-stolpe hållare, vänsterstyrt)

Någon måste väl ha något litet liggandes 😉

Mumin
      Deltagare

chipa inte bilen mappa. jag har en oljetemp med sensor och allt 2 veckor gammal 😛

trodde det var fel på den så fick en ny men samma fel.
        52mm om du är intriserad

goldog
        Deltagare

chipa inte bilen mappa. jag har en oljetemp med sensor och allt 2 veckor gammal :Ptrodde det var fel på den så fick en ny men samma fel. 52mm om du är intriserad

Hans bil går inte mappa utan att byta styrsystem… sen va det väll en laddtrycksmätare han ville ha till o börja med 🙂

Mumin
          Deltagare

så sant så sant.. fan kom just hem från jobbet. har byt olja i bakaxeln låda och motor + bränsle filter. 😛
            och försökt att fixa mina cp mätare. men funkar inte.

Zetterlund
            Deltagare

chipa inte bilen mappa. jag har en oljetemp med sensor och allt 2 veckor gammal :Ptrodde det var fel på den så fick en ny men samma fel. 52mm om du är intriserad

Hans bil går inte mappa utan att byta styrsystem… sen va det väll en laddtrycksmätare han ville ha till o börja med 🙂

Stämmer korrekt. Och jag VET att man inte ska chippa utan att man ska mappa MEN nu sitter det redan monterat och vill göra det bästa av situationen utan att få motorras eller liknande och komma billigt undan. Därför jag är på jakt efter en dawes.. För jag sparar till ett eftermarknads sprut…

Och en oljetemp är intressant .. senare när resten är avklarat 😛

syke
              Blockerad

Jag har en dawes liggande som jag tror är komplett, var finns du någonstans?

Zetterlund
                Deltagare

Jag har en dawes liggande som jag tror är komplett, var finns du någonstans?

Aaa låter bra 🙂 Pris?
                  Jag finns i Jönköping. Du då?

syke
                  Blockerad

Du har pm

specialized
                    Deltagare

Stämmer korrekt. Och jag VET att man inte ska chippa utan att man ska mappa MEN nu sitter det redan monterat och vill göra det bästa av situationen utan att få motorras eller liknande och komma billigt undan. Därför jag är på jakt efter en dawes.. För jag sparar till ett eftermarknads sprut…Och en oljetemp är intressant .. senare när resten är avklarat 😛

Kraftigt OT :

Är det nu ett Unichip du har så är det ett seriöst mappbart Piggyback system som kopplas till Ecu`n.
                      Det mappas precis som ett separat sprut bara att det ”jobbar” ihop med bilens orginal Ecu. Det är alltså ett bra och beprövat sätt att mappa äldre bilar än 99 : or, utan att behöva byta hela sprutet 🙂
                      Detta installeras av flera kända firmor såsom Autotech, Trollspeed mfl.

Men , det ni verkar prata om är Superchip som är en skitgrej som endast tar bort laddtrycksspärren och därmed direkt eller indirekt orskat många motorras

Finns ingen orsak att att ersätta Unichip med ett helt nytt sprut om du inte är ute efter launch, respons osv osv eller ska upp i effekt väldigt rejält 🙂

Laddtrycksmätare och stabilt laddtryck vill man ju däremot ha 🙂

Zetterlund
                      Deltagare

Dawes köpt. Tack Syke!

Och tack för OffTopic ”specialized” det var nyttig information för mig.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.