SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor PAR Engineering

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    blurra
    Deltagare

Finns det någon här på forumet som åker dog drevsats från
      PAR Engineering i sin Impreza?

/Patrik.

Strat
      Deltagare

Vet att Omar kör med det. Han hänger dock inte ofta här…

blurra
        Deltagare

Anledningen att jag undrar är den att jag handlade en dogbox drevsats
          från PAR för nästan 3 år sedan och nu när jag behöver reservdelar så
          har dom slutat tillverka och hålla lager av delar till denna drevsats och jag blev hänvisad att köpa en av deras nya drevsatser.

Tänkte att jag skulle lägga ut en trevande hand om det kanske är ngn
          i Sverige som har varit förutseende med att lägga upp nåt lager av delar till denna, men jag gissar att det är ett önsketänkande….

Pratade med PAR häromnatten och fick till svar att dom bara sålt 27 satser av den, som han kallade det, gamla drevsatsen.
          Så jag misstänker att det är som att leta efter en nål i en höstack!
          Suck!

Kvarnis
          Deltagare

Ta kontakt med Svarten, han fixade reserv delar till sin låda ifjol från fixit har jag för mig….

blurra
            Deltagare

Jaa fasen, Fixit..!!
              Dom tänkte jag inte på….
              Ska ta kontakt med dom, kostar ju inget att fråga.
              /Patrik.

blurra
              Deltagare

Läste Svartens gamla tråd & genast så ser ju allt mycket ljusare ut…. 🙂
                Personligen så ger jag mig fasen på att PAR har satt i system att
                säga att dom inte har några delar till den, som dom kallar det,
                gamla versionen….
                För det kan väl ändå inte vara så att man slänger alla ritningar på en gammal drevsats när man konstruerar en ny??

Kollade på mitt kvitto och jag köpte drevsatsen i oktober 2003,
                och i Svartens tråd står ett inlägg från juni 04 där Norrie talar
                om att dom slutade med den drevsatsen 8 månader tillbaks i tiden…
                Alltså i samma veva som jag köpte min…Konstigt!
                Mer logiskt hade väl då varit att tala om att (om en månad slutar vi
                hålla delar till denna drevsats,vänta några veckor så får du köpa den nya konstruktionen…..)
                Ska fan ta och maila Norrie och konfrontera honom med detta bara för
                att se vad han säger…
                /Patrik.

Tack för hjälpen förresten!

SVARTEN
                Deltagare

Kontakta du Norrie, det är ingen raketforskare iaf. Jag väntar fortfarande på mina pengar för delar som jag skickat tillbaka pga att dom skickat fel från första början…..

Vad jag vet är det i Sverige lag på att hålla reservdelar i minst 10 år på en produkt, men i AUS gäller visst annat:o

Ta kontakt med Björn Eriksson på FixIt så hjälper han dig, om dom har tid så att säga.

/C

blurra
                  Deltagare

Försökte maila tillbaka till dig Svarten men min mail är tydligen lite förkyld…..
                    Jag var mest lite nyfiken på att höra med dig om lådan fungerar som den ska efter Björns tillverkning…
                    Var det bara en dockring du fick tillverkat eller var det drev också?

Hur som haver, har pratat med Björn på Fixit nu och jag har även skickat upp dreven till han, får hoppas han kan lösa problemet.
                    Han hade en jäkla massa att göra…

Får hoppas att PAR inte lyckas lura fler Svenskar, lite surt om man ska köpa ny drevsats för 40loppor vart annat år.
                    🙁

Mvh
                    Patrik

SVARTEN
                    Deltagare

Lådan fungerar kanon efter reservdelsbytet, men det beror nog mest på att någon annan än MLS har satt ihop låda………x(

Jag beställde samtliga dogringarna till lådan utifall det inträffar igen. Björn har alltid mycket att göra, men lämnar en mycket god service.:D

/C

blurra
                      Deltagare

Okay! låter bra…Då kan jag sova gott. 🙂
                        Får hoppas det går vägen, Tack för hjälpen!

Mvh.
                        Patrik

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.