› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Parallel fuelrail mod
- Detta ämne har 23 svar, 2,932 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 9 månader sedan av
Garagekungen.
-
FörfattareInlägg
-
23 januari, 2011 kl. 00:19 #217890
Turbovin
DeltagareKör på svarta anslutningar så blir det både snyggare och mer besiktningsvänligt 🙂
23 januari, 2011 kl. 00:33 #217893Fricke.w
DeltagareKan posta lite närbilder i min tråd på hur mit AP fuelrail kit ser ut monterat i morgon, ska åka och lägga sissta handen på lite grejer då, sen är den klar för motor i 😉 känns jävulskt skönt de 🙂
23 januari, 2011 kl. 01:17 #217894Fricke.w
DeltagareTurbovin var de inte du och jag som pratade om mina felbestälda sid matade railar för? i alla fall så finns fuelrailsen över om du är sugen på dom, du behöver ju bara slangar och en eftermarknas btr till dom så är de klart, och jag släpper dom biligt då dom bara skräpar här hemma och alldrig kommer användas 😉
23 januari, 2011 kl. 02:03 #217891Turbovin
DeltagareTyvärr så får jag nog stå över då jag troligen kommer bygga om till Newage toppmatade 1000cc spridare och railar 🙂
23 januari, 2011 kl. 11:31 #217906TomK
DeltagareKan posta lite närbilder i min tråd på hur mit AP fuelrail kit ser ut monterat i morgon, ska åka och lägga sissta handen på lite grejer då, sen är den klar för motor i 😉 känns jävulskt skönt de 🙂
Ja gör gärna det! 🙂
23 januari, 2011 kl. 12:57 #217895Fricke.w
DeltagareOkej turbovin inga probs, hoppas de går bra för dig att bygga om då 🙂
TommK blir nog bilder i morgon i stället, hade ju glömt att släkten kommer och ska gratta mig i dag 😀 fasst hade ju hällre varit i garaget He he 😀
23 januari, 2011 kl. 13:29 #217907TomK
DeltagareOkej turbovin inga probs, hoppas de går bra för dig att bygga om då 🙂
TommK blir nog bilder i morgon i stället, hade ju glömt att släkten kommer och ska gratta mig i dag 😀 fasst hade ju hällre varit i garaget He he 😀
Lungt det! 🙂
Om du fyller år så får man väl säga grattis då! 😀23 januari, 2011 kl. 15:02 #217896Fricke.w
DeltagareMan tackar 😀 men är inte för ens nästa helg jag fyller i gentligen, men fick tydligen en krysning med spa i present till nästa helg, så de blir perfekt de, villa upp sig nästa helg och äta gott, sen lyfta i motorn helgen efter 😀
24 januari, 2011 kl. 06:15 #217909Garagekungen
DeltagareSenaste förslaget där var ju otroligt smart!
Kan tyvärr inte ta åt mig äran av att kommit på den lösningen själv… 😮
Annars är de där fräcka ”steel braided hoses” lite lömska just när det gäller brandfarliga vätskor.
1) Vid ett läckage ”suger” de med kapilärkraften´s hjälp vätska lååångt från själva läckagepunkten (vilket ger onödigt mycket brandfarliga gaser – även där läckaget inte är).
2) Det syns inte på dem om du har ett läckage.
3) De leder elektrisk ström – vilket gör att risken för gnistbildning p.g.a. ”kortslutning” någonstans längs slangens dragning är ett faktum om man får blottade spänningsförare eller potentialskillnad vid olika platser.Av den anledningen var dessa typer av slang (åtminstånde tidigare) inte godkända i flygplan, fartyg, eller s.k. ”militär standard” mm.
Något att tänka på om man är ute efter mer ”go” än ”show”…
😉
(men de ser ju så förbaskat fräääna ut !!!)Hur är det dom säger:
Ingen rök utan eld…PS. Grattis Fricke ! 😀
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.