SSC Allmänt snack Allmänt småprat Parkering nära globen?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    PetterSolberg
    Deltagare

hej hej.. Skulle bara höra med er kära stockholmare om ni vet någon parkering nära Globen som är lätt att komma åt och är hyfsad i pris.. Ska nämligen dit på konsert nästa helg så ni kanske har något att rekommendera??

Patrik
      Blå WRX-01

m_thread
      Deltagare

Det finns en hel drös med parkeringsplatser/parkeringshus i närheten av Globen. Dock så skulle jag kanske inte ställa min bil där obevakad på kvällen/natten. Har både själv varit med om och känner många andra som fått bilen sönderslagen och allt som sitter löst stulet på dessa parkeringar, trots att de enligt skyltar skall vara kameraövervakade.

Jag skulle hellre ställa bilen inne i Stockholm city. Kanske till ett litet högre pris, men med bättre säkerhet. Sen tar du bara tunnelbanan till Globen och sedan tillbaka till city.

Det kanske bara är jag som är nojjig när det gäller detta, någon annan kanske kan kommentera?…

/Fredrik

Manor
        Deltagare

…jag vågar inte ens ställa bilen i stan på kvällen/natten…men jag är å andra sidan jäkligt feg ;).

mvh Mats N

Manu_Sti
          Deltagare

Tja, vad vill du för parkering? När skulle du komma? Om du bara lämnar bilen typ på fredag kväll och vill hämta den på söndag då kan jag hjälpa dig, då kan du har din bil på mitt jobb, där jag har min bil, men jag måste vara med dig för att lämna och hämta den. Annars har jag en garage plats i Alvik, där har jag min bil i vinter…

PetterSolberg
            Deltagare

jag kommer på söndagen och åker på natten mellan söndag och måndag igen.. så nära globen hade varit bra men man får väl chansa i något p-garage kanske..

Patrik
              Blå WRX-01

Boki
              Deltagare

jag kommer på söndagen och åker på natten mellan söndag och måndag igen.. så nära globen hade varit bra men man får väl chansa i något p-garage kanske..PatrikBlå WRX-01

Du har 3 bensinmackar där som har öppet dygnet runt, OKQ8 PREEM o SHELL…………

Gå i o säg att du har en bil som är väldigt stöldbegärig o att du är väldigt rädd om den…………. de brukar vara snälla o låta en parkera på/vid macken (deras besöksparkering för kunder eller vid personalparkeringen typ)

😉 😉 😉 😉 😉 😉

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.