› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Pårökt polis !?
- Detta ämne har 4 svar, 950 deltagare, och uppdaterades senast för 22 år sedan av
hogmark.
-
FörfattareInlägg
-
23 januari, 2003 kl. 05:02 #6513
hogmark
DeltagarePå vägen hem från jobbet igår…
Skulle svänga upp vänster på en väg från stillastående.
Det låg massor med grus på asfalten, så Hogis kom glidande lätt i sidleds 🙂
(men inte alls fort, lite lätt bus bara)Det tog inte många sekunder innan det blinkade blått i backspegeln 🙁
Stannade förståss snällt vid vägkanten.Ut kommer en civilpolis springandes, ungefär såhär glad x( x( x(
Och vad gör han… han drar fram pistolen !!! 😮 !!!Han stoppar kvickt undan den och ber sedan om mitt körkort.
Han ber mig vänta medans han går in i sin bil och kontrollerar att bilreg och körkort är ok. Sedan ger han det tillbaka och ber mig åka ?!?MEN VAFAN !
Hade det varit en Volvo 240 hade han ju inte ens lyft på ögonbrynet.
I mina ögon hade jag inte ens gjort något fel.
Körde inte för fort, inte över nån dragen linje,
allt jag gjorde var att sladda på grus !!!Kanske nån med likadan bil just rånat en bank eller nåt… ?!
VILKEN JÄVLA IDOT… 😀 😀 😀
Tur att de flesta poliser är snälla dock.
Måste bara säga att min generella inställning till poliser är enormt positiv !23 januari, 2003 kl. 05:59 #79910Zacca
DeltagareLAST EDITED ON Jan-23-03 AT 07:15AM (GMT)
LAST EDITED ON Jan-23-03 AT 07:00 AM (GMT)>Måste bara säga att min generella inställning till poliser är enormt
>positiv !Hur kan man vara positiv inställd till dagens polis egentligen?? Själva idén med att ha poliser som gör livet surt för brottslingar håller jag fullständigt med om. Men titta på dagen poliser, Dessa har ju blivit till ett SKÄMT. Poliserna är idag mer ett politiskt instrument än folkets beskyddare. Hur många här har, som blivit utsatta för skadegörelse, inbrott, misshandel och stöld, fått någon som helst hjälp av polisen??? Skulle bli förvånad om ens någon.
MEN hur många av oss hedliga människor har inte hamnat i klorna på polisen för någon liten hastighetsöverträdelse, felparkering och ibland behöver man inte en gjort något för att hamna där.
POLISER och korrupta POLITIKER är de som förstör vårt land och folks samhällsengagemang.
POLISER….Nä..Fyfan…Tvi…Fnys…..
Med vänlig hälsning
Ensamt brottsoffer – Peter ”zacca” PerssonPS. Hogmark, detta är absolut inte riktat mot dig, men jag har på ett år råkat ut för sju påhälsningar i våra bilar och ett inbrott hemma (Värden för 250 000:- försvann och ingen försäkring – Dumt, jag vet) och polisen skiter fullständigt i detta. Jag erbjöd mig till och med att betala för att få ut en polistekniker på plats. Men det skulle jag inte ha gjort, då jag själv höll på att hamna i trubbel i och med detta. DS.
23 januari, 2003 kl. 06:26 #79908hogmark
DeltagareTråkigt att höra dina erfarenheter 🙁
Men de flesta poliserna vill väl, jag lovar !Men jag tror oxå att de yngre poliserna som är av en ”modernare” generation, är lättare att ha att göra med. I mitt fall var det en 50-60årig gubbe.
Poliser har ju även andra uppgifter än att upprätthålla lagen…
Saker som vi ”normala” inte märker av. De gör mycket skitjobb !Ps. Ja, ingen hemförsäkring låter dumt 😉 Med tanke på att den bara kostar 500kr om året… Men, alltid lätt att vara efterklok.
/Hogis
23 januari, 2003 kl. 08:55 #79907Toni
DeltagareIbland gäller det att tänka ett steg längre. Tänk om det varit en tjuv som kört din bil? Kan förstå och t o m uppskatta(!) att dom kollar en Impreza oftare än en Volvo-häck.
Jag har kompisar som jobbar som poliser (dock ej trafikpoliser då). De har berättat för mig att det ABSOLUT VANLIGASTE sättet de klarar upp brott och fångar biltjuvar, pundare, bankrånare etc är…. i trafiken!
Det finns ett extremt stort samband mellan att om man är brottsling så beter man sig också som en sån i trafiken.Så länge polisen beter sig korrekt mot oss trafikanter så ska vi inte klaga tycker jag om dom gör sitt jobb. De flesta av oss är trots allt ganska medvetna om när vi råkar köra lite för fort…
23 januari, 2003 kl. 10:15 #79909hogmark
DeltagareJasså, så nu kallar du mig för brotsling oxå 🙂
Jag har full förståelse att han stoppade mig.
Men jag hade ju väntat mig nåt i stil med:
Fyfy, du får inte busa sådär på allmän väg.Men, nej nej. Pistolen fram lixom, å han var argare än argast 🙁
Pistolen skall han bara ta fram när han känner sig hotat !
Och hur hotad kan han ha känt sig när en 23 åring i finkläder kliver ur?
Och det är väl inget onaturligt i att leka lite om man har en Impreza !?!Nej, ingen respekt till honom !
Jag är rätt så förbannad såhär efteråt.
Men när man väl står där så är man ju såååå jävla byxis !
Så då kan man ju typ bara säga, ja eller nej 🙂Jäjä, ville ju bara prata av mig lite…
/Hogis
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.