SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Passande vattenrör till TD05-16G

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Dafvid
    Deltagare

Hejsan

Då min GT-99 rullat strax över 13k mil bestämde jag mig i höstas för ett turbo- och Kopplingsbyte. Grejerna plockades hem från USA, Ravspec är ju som bekant riktigt trevliga och handskas med! 🙂

När jag för en veckan sedan monterade turbon så upptäckte jag att original vattenrören inte kommer passa. Frågan är heltenkelt hur ni som kör med TD05-16G löste det hela?

.zip
      Deltagare

Hur menar du med att den inte passar?
        Jag köpte min från SAM och den passade som en handske, förutom oljeröret som fick böjas lite lätt.

//.zip

Dafvid
        Deltagare

Förlåt, kanske skulle specificerat mig liter mer. Mitt problem är alltså att Original banjo-skruvarna är på tok för små. Dom trillar i princip rätt ner i hålet (dock inte skallen förstås)! Så egentligen är det ju banjon och inte vattenrören som spökar…

Antar att du kör med original rören och skruvarna, så hur kan det komma sig att mina inte passar?

.zip
          Deltagare

Dho. Ingen aning faktiskt.
            Hittade banjonipplar på jobbet och även dom var i samma mått, verkar som om detär något standardmått.
            Tror t,om dom som man köper i butik är av samma gångtyp och mått.

//.zip

Dafvid
            Deltagare

Sådärja ännu ett problem ur världen! Tittade förbi Hydroscand i Linköping, vattenkopplingarnas förlovade land 😉

Kommer för övrigt hålla mig till original snurran ett tag till.
              Då lådan, koppling etc. är i större behov av uppgradering när man kliver upp ett pinnhål i effekt stegen.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.