- Detta ämne har 8 svar, 907 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 6 månader sedan av ExOrdis.
-
FörfattareInlägg
-
20 april, 2004 kl. 20:05 #5280griml0ckDeltagare
4st slicks, 9,2 x 26 x 16″
Dom har suttit på dessa fälgar förrut:
mimfälgar 7 x 16″, et37, 4/108Tänkte sätta dom på original fälgarna om dom passar då.
20 april, 2004 kl. 21:27 #71650PerraDeltagareDet _bör_ funka men det beror lite på om du har sänkt bilen eller inte? Den dimension du skrev är alltså ca 235mm bred, 66cm hög och 16″ bred. Det som kan ställa till problem är höjden då den är bra mycket större än originalen. Dessutom är dem i bredaste laget men det bör funka. Du får räkna med att dem “rullar” innan dem sätter sig i kurvorna eftersom profilen är så hög. Har du möjlighet att köpa en annan dimension så skulle jag rekommendera det, då dessa inte är optimala.
Det bästa vore om du kunde hitta slicks som är runt 200mm-210mm breda och ca 60cm-62cm i diameter. Då funkar det bättre.
Mvh Perra
20 april, 2004 kl. 21:39 #71654griml0ckDeltagareTack perra! Min bil är inte sänk. Dom lät rätt stora… ändå har dom suttit på fälgar som oxo är 7″ i bredd. Ska kolla med våran lokala rallygubbe om han har nått annars slår jag nog kanske till på dessa.
Toyos R1R:or finns ju men det verkar omöjligt att få tag i några innan mantorp så man börjar se sig om efter annat. Är ju svårt o matcha priset på toyo däcken men beggade rally slicks ska visst gå o komma över till bra priser. Gäller som sagt bara o hitta rätt dimension oxo! x(
// grim – som inte vill åka på proxies på mantorp
21 april, 2004 kl. 22:55 #71655griml0ckDeltagareNu har jag hittat vettiga däck till vettigt pris. Däcken heter Indysport TR och är rally slicks. Dom finns i dimensionen 205/45/16 (finns ej till 17″ tror jag). Kostar endast 1050 kr/st med moms och frakt inräknat. Info om däcken finns på http://www.indysport.se. Hjulhandla.nu är återförsäljare av dessa i Sverige. Kommer ju testa dessa på Mantorp så jag kan ge feedback hur pass bra dom fungerar efter det.
Däcket ser ut så här:
http://www.hjulkompaniet.se/indysport/images/main_tr.jpg
(Blev lite reklam text med där men jag vet ingen annan bild)mvh J – som inte behöver åka på proxies längre på mantorp 😀
22 april, 2004 kl. 11:33 #71652DawnDeltagareDom där ser ju lovande ut. 😮
Kanske skulle ta och handla två par jag med. För att prova nåt nytt.
Jag tycker det verkar vara billiga bra slicks. 😛26 april, 2004 kl. 06:48 #71657griml0ckDeltagare>Har du förklarat att däcken ska användas på en bil med AWD?
>
>Har du fått skriftligt på att det är fyra exakt likadana
>stommar som levereras och att leverantören står för eventuella
>skador som
>kan uppstå pga för stora rullomkrets-skillnader?
>
>Erbjudandet är otroligt lockande och kör man tvåhjulsdrivet
>är det
>klockrent. För oss är det som vanligt “lite annorlunda”.
>
>/KSnackade med Ted om det nyss, Däcken tillverkas alltså 4 och 4 för att stommarna ska vara exakt likadana. Dvs rullomkretsen är exakt likandan. Däcken används ju i tävlingssammanhang så dom är tävlingsreggade (FIA tror jag det var) med måtten. Skulle någon göra ett stickprov under en tävling o se däcken inte har rätt mått skulle dom förlora sin licens att sälja dom som tävlingsdäck. Har fått däcken nu så jag ska åka o hämta dom. Vi får väl se hur bra det går med dom men jag tror dom kommer fungera bra.
26 april, 2004 kl. 08:19 #71653SubbaristDeltagareSe till och få på papper att han står för eventuell ras i drivlinan om det skulle vara olika stommen, sen blir det ALDRIG samma rullomkrets även om du har samma stommen dock så skiljer det inte då fruktansvärt mycket som det gör på olika stommar. Men för din egen skull se till och få svart på vitt att säljaren tar på sig ansvaret för eventuell skada i drivlinan som orsakas av däcken.
10 juni, 2004 kl. 18:40 #71651ExOrdisDeltagareHar du förklarat att däcken ska användas på en bil med AWD?
Har du fått skriftligt på att det är fyra exakt likadana stommar som levereras och att leverantören står för eventuella skador som
kan uppstå pga för stora rullomkrets-skillnader?Erbjudandet är otroligt lockande och kör man tvåhjulsdrivet är det
klockrent. För oss är det som vanligt “lite annorlunda”./K
>Jag ska få mina på måndag så det ska bli kul att se hur pass
>bra dom funkar på mantorp. Har snackat med Ted lite (som är en
>otroligt trevlig kille) o han skulle gärna sponra oss me lite
>rabatt, så jag har gett risto hans nr så han ska fixa de. Så
>om du väntar ett tag till han e klubbsponsor kan du till o me
>få rabatt på 1050 kr/st priset 😮 Han säljer för övrig oxo
>toyo R1R:or med moms o frakt för 1300 kr/st.. sjuka priser 😉
>Nu e de bara o sladda o se glad ut för däck är det inte svårt
>o få tag i längre 😛10 juni, 2004 kl. 18:40 #71656griml0ckDeltagareJag ska få mina på måndag så det ska bli kul att se hur pass bra dom funkar på mantorp. Har snackat med Ted lite (som är en otroligt trevlig kille) o han skulle gärna sponra oss me lite rabatt, så jag har gett risto hans nr så han ska fixa de. Så om du väntar ett tag till han e klubbsponsor kan du till o me få rabatt på 1050 kr/st priset 😮 Han säljer för övrig oxo toyo R1R:or med moms o frakt för 1300 kr/st.. sjuka priser 😉 Nu e de bara o sladda o se glad ut för däck är det inte svårt o få tag i längre 😛
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.