Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 46 totalt)
  • Författare
    Pontus
    Deltagare

det är väl ungefär det jag gjort nu men nu har jag fått det ur blodet så.. mina däck har flagor o är blankslitna.. lite för lite tryck i dom (2.4) fram o bak

Sasse
      Deltagare

I mina 215/35-18 kör jag 3 kg tryck. Beror ju givetvis på hjulinställningen hur det sliter, men 3 kg funkar bäst för mig, då sliter det mest “normalt”, d.v.s inte bara på sidorna eller endast i mitten.

Fjordling
        Deltagare

http://www.rarerims.co.uk/product_details_alloys.php?product_id=ae9a67d71408b6abd44b55d5e1a9a49f&varient_id=39a3f363923e2bb37f3eed7b435b96d5&colour_id=ea9e1a2475c1d1a1bbde7860f2df2cf4&size_id=9&pcd_id=8

dessa borde väl passa?

5×100 bultcirkel 18″ 7″5 ET:48 ??

Jag är också rätt vilsen vad gäller fälgar, bultcirkel etc trots att jag surfat runt på forumet i dryga 3h nu. Jag har en WRX -06:a och om jag förstått det rätt är det bultcirkel 5/100. Om jag vill ha 18″ fälgar med 7,5″ bredd kan det gå med ET minst 48? Hittade dessa på rarerims: http://www.rarerims.co.uk/wheelshop_products.asp?productid=1&rangeid=1&product=GRA
          Hur breda däck är optimalt på 7,5″ breda fälgar?? Måste väl också påverka hur mycket ET man bör ha?
          Priset på 680 pund, antar det är för 4 stycken?

TypeR
          Deltagare

i paid 350kr for delivery to my door for a set of 4 new Wheels, give mags a call at ruislip tyre services, really helpfull guy that looks after a huge part of the English Subaru crowd.

http://www.ruisliptyres.com/ d—0.o—b

Fjordling
            Deltagare

Hittat två guider för ET, däckdimension, fälgbredd, fälgstorlek etc. Den på wheeldude är lite mer “generös” än den tyska.

http://waxtum.com/auto/rechner/et.html

För WRX 2002-2009 Sedan:
              http://www.wheeldude.com/wordpress/wheels/subaru-wrx-wheel-application-guide-5×100/subaru-wrx-tire-application-guide

Fricke.w
              Deltagare

Du kan lita på Wheeldude, alla dimensioner som står där, har dom testat IRL och inget hitte på a 🙂

Fjordling
                Deltagare

Kanon, tack för det! Ger fler möjligheter. Är de bra att handla från också?

Fricke.w
                  Deltagare

De skulle jag nog tro, har alldrig handlat direkt från dom tyvärr, men dom är ju typ störst i us and a på rota fälgar 🙂

Fjordling
                    Deltagare

Någon som provat/skulle våga prova att sätta på Rota 18×8,5 fälgar med ET 44 med 235/40 däck på en WRX -06? Den har 17×7 ET55 som standard. Enligt Rotawheels UK och gand.nu ska det fungera utan att behöva modifiera nåt. Tittar man på http://waxtum.com/auto/rechner/et.html ser man att det tar i med 0,5 cm på insidan av bakskärmen…Enligt Rotawheels har de bytt “standard ET” för Imprezor från ET48 till ET44 för att på GTarna var det bra med ET48, Imprezor 2001-2009 kan ta ET44. Jag har mailat Wheeldude i USA men utan svar trots “påminnelse”.

En till fråga – av mer subjektiv karaktär – kommer det att se geekigt/konsigt ut med 8,5 breda 18 tumsfälgar utan att sänka bilen? Fälgen är ju en tum större och 1,5 tum bredare än standard? Kör jag med 235 breda däck borde det inte se för stretchat ut på fälgen, men frågan är hur det passar med helheten med “osänkt” bil? Nån som tycker nåt?

Mvh,
                      /Andreas

Mattemaz
                      Deltagare

Någon som provat/skulle våga prova att sätta på Rota 18×8,5 fälgar med ET 44 med 235/40 däck på en WRX -06? Den har 17×7 ET55 som standard. Enligt Rotawheels UK och gand.nu ska det fungera utan att behöva modifiera nåt. Tittar man på http://waxtum.com/auto/rechner/et.html ser man att det tar i med 0,5 cm på insidan av bakskärmen…Enligt Rotawheels har de bytt “standard ET” för Imprezor från ET48 till ET44 för att på GTarna var det bra med ET48, Imprezor 2001-2009 kan ta ET44. Jag har mailat Wheeldude i USA men utan svar trots “påminnelse”.

En till fråga – av mer subjektiv karaktär – kommer det att se geekigt/konsigt ut med 8,5 breda 18 tumsfälgar utan att sänka bilen? Fälgen är ju en tum större och 1,5 tum bredare än standard? Kör jag med 235 breda däck borde det inte se för stretchat ut på fälgen, men frågan är hur det passar med helheten med “osänkt” bil? Nån som tycker nåt?

Mvh,
                        /Andreas

Sitter själv i exakt samma tankar. Kör också on wrx 06. Vill helst ha 9.5 men verkar omöjligt vad jag läst mig till utan massa camber med coilovers och moddade skärmar. Vilket jag inte kan lösa 🙁 men vad jag läst ska det gå med 8.5 utan modd.

Skickat ifrån min Note 3.

Igge
                        Deltagare

Jag kör 8″ breda med för lite Et (35 tror jag) på min 04 STi och tycker inte det set jättefel ut 🙂

Så kör på!

Fjordling
                          Deltagare

Sitter själv i exakt samma tankar. Kör också on wrx 06. Vill helst ha 9.5 men verkar omöjligt vad jag läst mig till utan massa camber med coilovers och moddade skärmar. Vilket jag inte kan lösa 🙁 men vad jag läst ska det gå med 8.5 utan modd.

Skickat ifrån min Note 3.

Hej!
                            Intressant! Om jag slår till så låter jag dig veta resultatet..kan bli dyrt. Men 8,5 utan modd låter lovande, men har du kollat med 235/40 då också? med 225/40 borde det vara lugnt.

/A

Fjordling
                            Deltagare

Jag kör 8″ breda med för lite Et (35 tror jag) på min 04 STi och tycker inte det set jättefel ut 🙂

Så kör på!

Tack, tack. I värsta fall måste man väl sänka den och då kommer man in på området coilovers…ytterligare en ny värld att lära sig, puh.

Igge
                              Deltagare

Tack, tack. I värsta fall måste man väl sänka den och då kommer man in på området coilovers…ytterligare en ny värld att lära sig, puh.

Visst är det snyggare med sänkt, men jag stod inte ut med att snedda över gupp etc. (har ett par ganska elaka utanför bostaden) så jag bytte till originalfjädrarna 😛

Dassiga bilder men ändå…

Med sänk

original

Fjordling
                                Deltagare

Tackar för bilder. Det ser ju helt OK ut på bilden utan sänk!

Dock ser det ju sjukt tight ut i bak (ytterkant däck/insida hjulhus) Vad har du för däckdimension? Dessutom har du en Sti och de tillåter marginellt (om det var en -04:a) fetare hjul enligt den site jag spenderar en del tid på nu… http://waxtum.com/auto/rechner/et.html

Har däcket aldrig tagit i hjulhuset? Ser ut som att det tar i med 0,7 cm om du kör på 225/40/18 med ET 35.

/Andreas

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 46 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.